خطیب نماز جمعه تهران:

ش, 04/11/1390 - 12:09
خطیب نماز جمعه تهران:

خيانت كنندگان به مردم در دستگاه‌ها بايد از قوه قضائيه واهمه داشته باشند     

حجت الاسلام صديقي گفت: چنانچه کسانی در دستگاه های دولتی به مردم خیانت می کنند باید از قوه قضائيه واهمه و ترس داشته باشند و بدانند که نمی توانند از چنگال عدالت بیرون بروند.

 

به گزارش گپایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، امام جمعه موقت تهران در خطبه هاي نماز جمعه تهران گفت: بعثت پیامبر اسلام(ص) خیزشی علیه استبداد،

جهالت، ظلم، فحشا، فساد، تبعیض و هر نوع جفای جامعه بشری بود که به صورت میکروب های گزنده جامعه آن زمان را تهدید می کرد.

 

وی نظام جمهوری اسلامی ایران را منبعث از بعثت پیامبر خاتم(ص) دانست و با اشاره به پیدایش انقلاب اسلامی ایران بر پایه بعثت نبی مکرم اسلام(ص) افزود: 32 سال است که بر اساس این پایه و در پرتو رهبری

حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، این انقلاب چنان پیش رفته است که نه تنها در منطقه بلکه در سراسر جهان، موجبات بیداری اسلامی را فراهم آورده است و ان شاءالله به انقلاب مولایمان حضرت مهدی(عج) منتهی می شود.

 

خطیب جمعه تهران درادامه به برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم درتهران اشاره کرد وگفت: این مسابقات و نیز پرورش قاریان برجسته بین المللی در جهان تشیع،

از میوه های شیرین شجره انقلاب اسلامی و رهبری پیامبرگونه آن است.

 

حجت الاسلام صدیقی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی افزود: روحانیت در نهضت اسلامی بیش از 5 هزار شهید تقدیم کرده است که بیش از 600 تن از آنها به تهران تعلق دارند. گفت:

قوه قضائیه باید با حفظ اقتدار برای جلب اعتماد مردم تلاش کند.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به ششم تیر سالروز سوء قصد به رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: امام راحل در آن سال بیانیه ای داشتند که یک جمله آن این بود« به کسی سوء قصد کردند

که آوای دعوت به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین انداز است.»

 

وی به هفتم تیر سالروز شهادت72 تن از خدمتگزاران نظام هم اشاره کرد و گفت: گرچه این حادثه بسیار تلخ بود اما در واقع تولد مجدد شخصیت شهید بهشتی بود.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شخصیت شهید بهشتی قبل از شهادت ترور شده بود افزود: فضای بی رحمانه ای ضد این شخصیت خداترس مقید و ولایت پذیر و عاشق خدمت به وجود آمده بود که این فضا جز با خون شکسته نمی شود.

 

حجت الاسلام صدیقی گفت: امروز مردم فتنه سال 88 را که جزو خطرناک ترین فتنه های انقلاب بود ، با بصیرت مثال زدنی خود پشت سرگذاشتند و انقلاب از آسیب این فتنه در امان ماند.

 

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه افزود: این قوه از ابتدای انقلاب در خاموش کردن آتش نفاق و جریان های وابسته به اجانب و گروهک ها و شبکه های جهنمی آنان، شمشیر تیز نظام و قوه مقتدری بود که حکم دستگیری بنی صدر را صادر کرد.

 

خطیب نمازجمعه امروز تهران ادامه داد: سران منافقین از ترس اجرای عدالت فرار کردند و بقایای آنان نیز به دست قانون سپرده شد و مردم این خدمت قوه قضائیه را در آن بحران های خطرناک فراموش نمی کنند.

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه شخصیت های مخلصی از جمله شهید قدوسی خون خود را در این قوه نثار کردند ، افزود: دیر یا زود این قوه سیر تکاملی خود را به پیش خواهد برد.

 

رئیس دادگاه انتظامی قضات با اشاره به دیدار مسئولان قضائی با مقام معظم رهبری گفت: حمایتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از این قوه اعلام کرده اند مسئولیت قضات را بیشتر می کند.

 

حجت الاسلام صدیقی افزود: مقام معظم رهبری بر دو موضوع تاکید کردند که یکی از آنها که لازمه قوه قضائیه است اقتدار و دیگری جلب اعتماد مردم به دستگاه قضائی است.

 

وی گفت: اقتدار قاضی و قوه قضائیه باید به گونه ای باشد که ظالمان و اوباش احساس ناامنی کنند و رباخوار و گردن کلفت باج گیر بترسند .

 

حجت الاسلام صدیقی افزود: چنانچه کسانی در دستگاه های دولتی به مردم خیانت می کنند باید واهمه و ترس داشته باشند و بدانند که نمی توانند از چنگال عدالت بیرون بروند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت جلب اعتماد مردم گفت: قاضی باید در مسیر قانون و عدالت رفتار کند و با رعایت بی طرفی، فقیر و غنی برایش فرقی نداشته باشد.

 

حجت الاسلام صدیقی رعایت اخلاق را برای قاضی ضرورت دانست و افزود: قاضی نباید خود را طلبکار ببیند و با رعایت وقت مردم برای حفظ کرامت انسان ها اخلاق پیامبری داشته باشد.

 

وی ادامه داد: همکاران قضائی باید فرشته های عدالت باشند و حسن اخلاق ، احترام به مردم و رعایت وقت آنان را جدی بگیرند تا مردم و نایب امام زمان و خود امام از آنان راضی باشند

زیرا همین مردم ما را پشت این میزها نشانده اند و به برکت حضور آنان در دفع فتنه ها می توانیم پشت این میزها بنشینیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.