آیت الله صافی گلپایگانی :

ش, 04/11/1390 - 07:23
آیت الله صافی گلپایگانی :

علمای جهان اسلام برای نجات مردم بحرین چاره اندیشی کنند

  حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، حکومت آل خلیفه را دیکتاتوری توصیف کرد و با اشاره به وضعیت ناگوار مردم این کشور از علمای جهان اسلام خواست برای نجات آنان چاره جویی کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، همزمان با سالروز مبعث پیامبر ختم رسل حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، در دیدار تعدادی از علمای بزرگ شیعه و سنی و جمعی از اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور هندوستان، ضمن تبریک این عید خجسته به تمام مسلمانان جهان، حضور و تجمع علمای شیعه و سنی در کنار یکدیگر را نمادی از وحدت مسلمین دانست.

وی با استشهاد به آیه‌‌ شریفه «و اعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا»، رمز عزت و اقتدار امت اسلام را تمسک به حبل الله و حفظ وحدت دانست و تاکید کرد: با توجه به هجمه‌های همه جانبه دشمنان و کینه توزان برای از بین بردن وحدت امت اسلام و ایجاد تفرقه، مسلمانان جهان باید هوشیار باشند و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه ابراز داشت: امیدواریم در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و تلاش برای اعتلای دین مبین اسلام روز به روز بر عظمت و شوکت مسلمانان در همه کشورهای جهان افزوده شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در مساله محبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام کل مسلمین اتفاق دارند، تاکید کرد: محبت اهل بیت (ع) و اقرار به رسالت حضرت رسول (ص) از هم قابل انفکاک نیست؛ از این جهت یک اتحاد بین مسلمانان وجود دارد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به جمعیت دویست میلیونی مسلمانان هندوستان اشاره کرد و گفت: گرچه دولت این کشور لائیک است، اما مسلمانان در این کشور دارای موقعیت و جایگاه مهمی هستند و برنامه‌های خاص خود را دارند و حتی شاید برنامه‌هایی که برگزار می کنند از برخی کشورهای به ظاهر اسلامی بیشتر باشد.

وی افزود: بیش از دویست میلیون نفر مسلمان در کشور هند زندگی می کنند و من به مسلمانان کشور هند که ان شاءالله در آینده نیز کارهای بزرگ و برجسته انجام خواهند داد، امیدوارم و ان شاءالله آینده درخشانی داشته باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم هند به آداب، سنن و فرهنگ خود استوار هستند اظهار داشت: علاقه‌ای که مردم مسلمان کشور به حفظ هویت اسلامی و دینی خود دارند بسیار جالب است؛ اینکه به مسلمان بودن و هویت‌شان افتخار می‌کنند بسیار با ارزش است.

این مرجع تقلید شیعیان ضمن تاکید بر رونق هرچه بیشتر اسلام در کشور هند، ابراز داشت: باید با همکاری و تبلیغ علما و دانشمندان، اسلام در این کشور بیش از پیش گسترش یابد تا عظمت و اقتدار اسلام بیشتر شود.

وی با مقایسه جمعیت مسلمانان هندوستان با دیگر گفت: جمعیت مسلمانانی که در این کشور هستند از برخی از کشورهای مسلمان بیشتر است و این نشان می دهد که تعلق آنان به اسلام قطع نشده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: از آن زمانی که محمد بن قاسم وارد کشور هند شد، روز به روز اسلام گسترش یافته و علاقه مردم به دین اسلام بیشتر شده است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مقایسه‌ حکومت‌ بعضی از کشورهای اسلامی با کشور هندوستان پرداخت و افزود: آزادی‌هایی که مسلمانان در این کشور دارند از بسیاری از کشورها بیشتر است و مسلمانان این کشور خیلی از آل خلیفه و آل سعود به اسلام نزدیک‌تر هستند.

وی با اشاره به حکومت دیکتاتوری آل خلیفه در بحرین، اظهار داشتند: آل خلیفه حکومتی استبدادی است و مردم و مسلمانان این کشور در وضعیت استضعاف هستند و باید علمای جهان اسلام برای نجات آنان چاره‌ای بیاندیشند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ما به مسلمانان و علمای هند افتخار می‌کنیم؛ بنده در سفری که به این کشور داشتم در جریان علاقه آنها به اسلام و مبانی دینی هستم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه مسلمانان شیعه و سنی در هند در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی دارند، تاکید کرد: وحدت و اتحادی که در این کشور در بین شیعیان و مسلمانان وجود دارد نمونه و جالب است.

وی افزود: علمای کشور هند فعال هستند و کتابخانه‌های با عظمتی در این کشور وجود دارد و که برای ما اسباب افتخار است.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به هجمه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف در بین امت اسلام، خاطر نشان کرد: باید در مقابل هجمه‌های همه جانبه استکبار جهانی و صهیونیست‌ها، همه به صورت متحد و متفق دین خدا را یاری و اسلام را تایید و احکام دینی را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: امروز برای شیعه و سنی مهم‌ترین اصل اعتلای کلمه اسلام، وحدت کلمه و مقابله با جبهه کفر است.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر حفظ سنت‌های اسلامی ابراز داشت: همه مسلمانان باید در جهت مقابله با هجمه‌های دشمنان گام بردارند و وحدت خود را حفظ و دین خدا را یاری کنند. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.