آیت الله مکارم شیرازی:

ش, 04/11/1390 - 07:22
آیت الله مکارم شیرازی:

باید با کسانی که سیلی به گوش ناهی از منکر می زنند مقابله جدی کرد

  حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مشهد گفت: اکنون که مسؤولان تصمیم گرفتند طرح عفاف را اجرا کنند یعنی بیایند از طریق منطقی و از طرق صحیح و با بیان خوب، نهی از منکر کنند ، اگر عده ای لجاجت می کنند و می گویند سیلی به صورت کسی که ما را نهی از منکر کند خواهیم زد، باید مقابله جدی کرد و نباید عقب نشینی نمود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، شب گذشته در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به اینکه مسئله بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص)، یکی از حوادث مهم تاریخ بشریت است، گفت: همه پیامبران برای اثبات خود، سندی داشتند و این اسناد که نامش معجزات است، دو جنبه مادی و معنوی داشته است.

وی افزود: جنبه مادی در آیه 49 سوره آل عمران آمده است که از زبان حضرت مسیح(ع) است که «نابینا را زنده می کنم و شفا می بخشم به اذن پروردگار». لذا کسانی که خیال می کنند توسل شرک است خبر از قرآن ندارند و فرق کار با اذن خدا و بدون اذن خدا را نمی دانند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه کسانی که منکر ولایت تکوینی هستند، آیه 49 سوره آل عمران را نخوانده اند، افزود: زمانی که حضرت عیسی می فرمایند من به اذن خدا مرده را زنده می کنم، این عین توحید است و زمانی که زائران حضرت رضا (ع) خطاب به امام رضا (ع) شفای بیمار خود را به اذن خدا از این امام بزرگوار طلب می کنند، هم عین توحید است، و تنها منحصر به آیه 49 سوره آل عمران نیست.

وی اظهار داشت : در مسئله بعثت پیامبر(ص) یک معجزه معنوی قرآن اتفاق افتاده است که بسیاری از آن غافلند، زمان جاهلیت و بعد از بعث را مقایسه کنید، تا معجزه معنوی دیگر پیامبر(ص) را درک کنید ، زمان جاهلیت زندگانی در  چند چیز خلاصه شده بود، جهل و نادانی ، خرافات و بی خبری از همه چیز، اختلافات، دشمنی، عداوت و علاوه بر اینها فقر، ذلت و بدبختی که وجود داشت.

این مرجع عالیقدر شیعه با اشاره به خطبه 89 نهج البلاغه که حضرت علی (ع) دوران قبل و بعد از بعثت پیامبر را توصیف می کنند، افزود: خداوند زمانی پیامبر(ص) را مبعوث کرد که انبیا پیشین آثارشان از میان مردم برچیده شده بود، امت ها در خواب گران بودند، فتنه ها سرتا سر عالم را فراگرفته بود و امور فاسد و وحشتناک در همه جا گسترده بود، آتش های جنگ روانی همه جا زبانه می کشید، باغ های میوه آفت زده بود و مردم از آب های گندیده بیابان ها سیراب می شدند که با بعثت پیامبر(ص) تمام این جامعه تغییر کرد و باغ ها سرسبز و میوه ها سالم شدند .

وی در توصیف جامعه جاهل قبل از بعثت پیامبر اکرم (ص) گفت : به اندازه ای جاهل بودند که بت های دست ساز خود را عبادت می کردند و گاهی حتی فرزندان خود را برای بت ها قربانی می کردند ، آب های گندیده بیابان ها را می خوردند و بسیاری از آن ها فرزندان خود را به خاطر فقر از بین می بردند .

وی اظهار داشت: در آن دوران 360 بت در شبه جزیره عربستان وجود داشت که نشان از 360 شکاف طبقاتی فکری و اخلاقی بود و پیامبر اسلام (ص) با معجزه قرآن ، اختلافات را از بین برد ، جامعه فقیر را ثروتمند کرد و بدین ترتیب جامعه جاهل را به عالم تبدیل کرد .

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به تأثیر بعثت پیامبر (ص) در سایر ملت ها در همان دوران اشاره کرد و افزود: در قرون وسطی، اروپایی که تمام آن را جهل و نادانی فراگرفته بود مانند ماه درخشید و حتی حکومت هایی در سایه تعلیمات قرآن و پیامبر (ص) در تاریخ بشر ماندگار شدند ، لذا قرآن معجزه معنوی پیامبر (ص) است.

وی اوضاع جهان امروز را جهل در لباس علم بیان کرد و ابراز داشت: کشت و کشتار و جنگ های پی در پی جامعه امروز، عده ای در آفریقا در فقر و گرسنگی مطلق به سر می برند و عده ای در کشورهای اروپایی و آمریکایی گندم های خود را به آب دریا می ریزند تا بازار اقتصاد را از دست ندهند و این همان جهل در لباس علم است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) راه نجات از این جهل را وحدت بین مسلمان جهان دانست و افزود: امروز نیز پیامبر (ص) همان پیامی را به ما نوید می دهند که در گذشته به گذشتگان ما گفتند ، اگر می خواهید با هم متحد شوید ، اگر می خواهید سرمایه های خود را در مسیر صحیح مصرف کنید و از جهل به علم واقعی دست پیدا کنید، باید در سایه قرآن مجید باشید.

وی ادامه داد: امروز دشمن برای تفرقه بین مسلمانان دست به ساخت شبکه هایی زده است که در شبکه شیعی، توهین های زشتی به اهل سنت و در شبکه سنی به شیعیان جسارت های زشتی صورت می گیرد ، دشمن سرمایه داده است که اختلاف ایجاد کند و با تفرقه در جامعه اسلامی به حکومت کشورها برسد.

این مرجع تقلید به قدرت اسلام و هراس دشمن از قوت در توسعه در بین ملت ها اشاره کرد واظهار داشت: امروز دشمن کفش هایی درست می کند که نام پیامبر(ص) در زیر آن کفش ها قرار می گیرد، قرآن آتش می زند، آن ها نمی توانند در کشورهای اروپایی دختر دبیرستانی را در مدارس با روسری مشاهده کنند، حتی امروز در غرب برای ساخت یک گنبد مسجد همه پرسی می گیرند و از مردم رای می گیرند که آیا برای مسجد گنبد ساخته شود یا خیر .

وی تأکید کرد: امروز باید مسلمانان جهان به قوت و قدرت اسلام ایمان داشته باشند، متحد شوند، وحدت داشته باشند تا بتوانند در مقابل اسرائیل که قصد دارد قبله اول مسلمانان بیت المقدس را از بین ببرد و همچنین در مقابل سیاست های آمریکا ایستادگی و مقابله کنند .

وی با اظهار تأسف نسبت به عملکرد برخی سران کشورهای اسلامی گفت: امروز وای به حال سران ملت هایی است که دست در دست اسرائیل می گذارند تا حزب الله لبنان که سرمایه و آبروی امت اسلام است را از بین ببرد لذا جهان اسلام باید بیدار شود .

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به گسترش مفاسد اخلاقی در داخل کشور اشاره کرد و افزود: چند زنگ خطر در چند نقطه کشور درباره مفاسد اخلاقی نواخته شد و داستان های آن ها در جراید منتشر شد ، صحنه هایی را به وجود آورد که انسان از ذکرش شرم می کند ، بی و بند باری و فساد منشا ناامنی است و اگر ادامه پیدا کند نوامیس همه در خطر است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون که مسؤولان تصمیم گرفتند طرح عفاف را اجرا کنند یعنی بیایند از طریق منطقی و از طرق صحیح و با بیان خوب، نهی از منکر کنند ، اگر عده ای لجاجت می کنند و می گویند سیلی به صورت کسی که ما را نهی از منکر کند خواهیم زد، باید مقابله جدی کرد و نباید عقب نشینی نمود.

این مرجع تقلید تصرح کرد : مسؤولان دولتی در مبارزه با فساد اخلاقی و اجتماعی نباید کوتاهی کرده و برای کسب آرای بیشتر به راحتی از این مسئله بگذرند، این یک تفکر غلط غربی است که می خواهند در انتخابات برای رای بیشتر با مفاسد همگام و مفسدان یک صدا و چراغ سبز نشان دهند، این عین شرک است و تازه جامعه فاسد را اداره کردن هنر نیست .

وی در پایان اظهار داشت : مبارزه با بدحجابی ، تماس های نامشروع برچیده شود زنگ های خطر به صدا در آمده است لذا باید طرح عفاف به صورت صحیحی اجرا شود

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.