عضو هيئت رئيسه خبرگان رهبري:

ی, 04/05/1390 - 09:23
عضو هيئت رئيسه خبرگان رهبري:
آيت‌الله خامنه‌اي مقتدرترين رهبر جهان است

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: آيت‌الله خامنه‌اي مقتدرترين رهبر جهان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آيت‌الله سيداحمد خاتمي‌ در جمع قضات و رؤساي دادگستري گيلان اظهار داشت: دنياي استكبار به اين باور رسيده‌اند تا نظام اسلامي قدرتمند است نمي‌توانند به اهداف شيطاني خود برسند.
وي با اشاره به اينكه واقعيت‌هاي جامعه بايد ديده شود، تصريح كرد: در حال حاضر در شرايط جنگ احزاب قرار داريم.
نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري به وحدت شيطاني استكبار با منافقين، سلطنت‌طلب‌ها، منكران امام زمان عجّل الله تعالي فرجه و رقاصه‌هاي فراري در خارج از كشور اشاره كرد و افزود: در راس انقلاب اسلامي فقيهي رزمنده قرار دارد كه دوران بحراني جنگ را پشت سر گذاشته و با شجاعت مقابل دشمنان ايستاده است.
خاتمي، مقام معظم رهبري را مقتدرترين رهبر جهان خواند و تصريح كرد: دشمنان نمي‌توانند منكر اين واقعيت شوند و به اين موضوع اذعان دارند.
امام جمعه موقت تهران با تاكيد براينكه مردم ايران همراه ولايت هستند، خاطرنشان كرد: افراد با ولايت‌مداري محك مي‌خورند.
وي به فتنه سال 88 اشاره كرد و گفت: آسيب رساندن به اقتدار ولايت در صدر برنامه‌هاي فتنه سال 88 بود.
خاتمي با بيان اينكه مردم از نظام جدا نمي‌شوند، بيان داشت: مردم در راهپيمايي‌ها و انتخابات با تمام وجود به صحنه مي‌آيند و نظام را از خود مي‌دانند و اين عوامل سبب شكست دشمنان است.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري مجريان سه قوه را تابلوي نظام معرفي كرد و افزود: مسئولان تلاش كنند مردم از مجموعه نظام راضي باشند زيرا ملت ايران شايسته مهر و محبت هستند.

*اجراي قوانين بازدارنده موجب پيشگيري از وقوع جرم مي‌شود
وي بر خدمتگزاري مسئولان نسبت به مردم تاكيد كرد و اظهار داشت: نظام اسلامي امانت الهي محسوب مي‌شود و پس از انقلاب قانون خدا در كشور حاكم شده است.
خاتمي جايگاه قاضي در نظام اسلامي را ويژه ناميد و تصريح كرد: قانون اساسي قوه مجريه، مقننه و قضائيه را در كنار هم دانسته اما قوه قضائيه ضامن اجرايي دو قوه ديگر است.
امام جمعه موقت تهران قدرت قوه قضائيه را اقتدار نظام اسلامي برشمرد و خاطرنشان كرد: شكستن اقتدار قوه قضائيه وهن نظام است و در قرآن و روايات براي اين جايگاه منزلت بسياري قائل شدند.
وي قاضي را جانشين خدا در زمين ذكر كرد و بيان داشت: مسند قضاوت جايگاه پيامبر صلّي الله عليه و آله و سلّم است.
خاتمي مشروعيت قوه قضائيه را برگرفته از حجت الهي توصيف كرد و گفت: در حال حاضر ولي فقيه حجت شرعي است و بدون امضاي ولي فقيه قضاوت قضات مشروعيت ندارد.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري اطاعت از ولي فقيه را براي كساني كه در بدنه نظام هستند، مضاعف اعلام كرد و افزود: مشروعيت مسئولان به ولي فقيه است و اگر كسي در بدنه حكومت نسبت به ولي فقيه بي‌مهري كند و تحت تاثير القائات دشمنان جمله‌اي بگويد كه وهن نظام باشد، گناهش مضاعف است.
وي با تاكيد براينكه براي امام عصر عجّل الله تعالي فرجه و نايب ايشان بايد حريم قائل شد، خاطرنشان كرد: قضات از بهترين انسان‌ها محسوب مي‌شوند و سامان دادن به زندگي بندگان خدا با دستگاه قضايي است.
خاتمي جايگاه قضات را بسيار مهم دانست و تصريح كرد: قوه قضائيه تيغ نظام عليه اخلالگران به حقوق مردم و كساني كه براي براندازي نظام تلاش مي‌كنند، است و نبايد اين تيغ كند شود.
امام جمعه موقت تهران سازش‌كاري، جوّزدگي، رشوه‌، پارتي، توصيه و تبعيض در صدور اجراي حكم را از آسيب‌هاي قوه قضائيه نام برد و گفت: در اجراي قانون بايد مساوات رعايت شود.
وي بي‌حوصلگي در صدور حكم و عدم دقت در آن را يكي ديگر از آسيب‌هاي دستگاه قضا عنوان كرد و افزود: قاضي بايد تا پايان پرونده را دنبال كند و تحقيق و بررسي را به طور كامل انجام دهد.
خاتمي لجبازي، اصرار بر درست بودن حكمي كه غلط صادر شده و عدم قاطعيت در اجراي حكم را از آسيب‌هاي جدي قوه قضائيه برشمرد و بيان داشت: اجراي قاطعانه احكام درباره حقوق مردم بسيار موثر است.
نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري قضاوت در شرايط غيرعادي را از ديگر آسيب‌هاي قضات ذكر كرد و بيان داشت: عدم توانايي علمي و توجه كامل به قوانين سبب احكام متناقض در حكم مي‌شود.
وي با بيان اينكه عدم اطلاع از قانون قاضي را در تنگنا قرار مي‌دهد، تاكيد كرد: بايد مواظب بود اين آسيب‌ها به قوه قضائيه وارد نشود.

*آيت‌الله قرباني خادم‌ القرآن و عترت است
خاتمي به مقام علمي نماينده ولي فقيه در گيلان اشاره كرد و گفت: آيت‌الله قرباني در نظر ما عالم بزرگي هستند و قلم ايشان مبارك است.
عضو هيئت رئيسه خبرگان رهبري، آيت‌الله قرباني را خادم ‌القرآن و عترت ناميد و تصريح كرد: خدمت ايشان به ائمه عليهم السّلام قابل تقدير است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.