آیت الله نوری همدانی در جمع مسلمانان کنیا:

ی, 04/05/1390 - 09:22
آیت الله نوری همدانی در جمع مسلمانان کنیا:

بیداری اسلامی در کشورها بر اساس مبارزه با استکبار جهانی بوجود آمده است

حضرت آیت الله نوری همدانی که برای دیدار و گفت وگو با مسلمانان به کشور کنیا سفر کرده است، روز چهارشنبه با استقبال گرم و پرشور مردم مسلمان این کشور، روسا و علمای این کشور وارد نایروبی پایتخت این کشور شد.


به گزارشپایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت الله نوری همدانی که با برنامه ریزی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای دیدار و گفت وگو با مسلمانان به کشور کنیا سفر کرده است، روز چهارشنبه با استقبال گرم و پرشور مردم مسلمان کنیا، روسا و علمای این کشور وارد نایروبی پایتخت این کشور شد و در دیدار با مسلمانان کنیا با اشاره به آیات سوره آل عمران مبنی بر تشکیل امت اسلامی بر دو اساس امر به معروف، نهی ازمنکر و وحدت، امت اسلامی را بهترین امت ها برشمرد.

وی تصریح کرد: در اسلام مرز جغرافیایی، رنگ، نژاد، قوم و قبیله مهم نیست و آنچه مهم است ایمان، تقوا، وحدت و اتحاد دلهاست که مسلمانان را به هم پیوند زده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه ابراز داشت: مشکلات شما مشکلات ماست و عزت شما عزت ما، مسلمانان بدانید دشمن در کمین شماست. امروز بیداری اسلامی در کشورها بر اساس مبارزه با استکبار جهانی بوجود آمده است و حتی دامنه استکبار ستیزی به کشورهای اروپایی از قبیل اسپانیا و یونان نیز رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار استکبار ستیزی در جهان بوده اند.

این مرجع تقلید همچنین در جمع خانواده ایرانیان مقیم کنیا نماز مغرب و عشا را اقامه نمود در سخنانی اظهار داشت: وحدت و صفا و صمیمیتی که در میان شما عزیزان برقرار است بهترین هدیه وحدت و اتحاد و همدلی است و الحمدالله شما در فضای محبت و همدلی زندگی می کنید.

وی به مسلمانان کنیا توصیه کرد: نمازهای اول وقت بخوانیم خداوند توفیقی در نماز اول وقت قرار داده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ملاقات با علمای کنیا نیز خاطر نشان کرد: از اینکه برای بنده توفیقی حاصل شده تا در محضر اهالی محترم ، برادران و سروران و علمای کنیا باشم خدا را شاکرم، دین یعنی برنامه زندگی و خداوند متعال که انسانها را آفریده برای آنها دین را به عنوان برنامه زندگی آنها مقرر نموده است. خداوند در وجود حیوانات غریزه قرار داده و براساس آن مواد غذایی را فراهم می آورند نوزادان خود را تربیت می کنند و حتی دوست و دشمن را بر اساس غریزه می شناسند ولی انسان یک موجود مختاری است که دارای اراده و اختیار است که نیاز به معلم و مربی دارد هدایت و راهنمایی انسانها بوسیله دین تعیین شده است. خداوند انسان را بوسیله دین راهنمایی می کند زندگی انسان دارای ابعاد متعددی از جمله سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می باشد و پیامبران ما با این ابعاد دین را به ما شناسانده اند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های دین شناسایی و معرفی دشمنان دین است که عبارتند از کفار، یهود و منافقین که هر سه علیه ما نقشه داشته و دارند، دشمنان اسلام برای اینکه اسلام را نزد مردم بد جلوه دهند تهمت اولی که زدند گفتند که اسلام می گوید دین از سیاست جداست در صورتی که در اسلام دین از سیاست جدا نیست، دومین تهمت این بود که گفتند اسلام نسبت به زنها نظر منفی دارد به همین خاطر می خواستند نیمی از جمعیت را نسبت به دین بدبین کنند. تهمت سوم این بود که گفتند اسلام طرفدار اغنیاست و می خواستند افرادی که بضاعت مالی داشتند نسبت به اسلام بدبین کنند و تهمت چهارم این بود که می گفتند دین افیون ملتها است و آنان را سست می کند و مانع پیشرفت آنان می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دیدار با مقامات شورای عالی مسلمانان نایروبی، رییس شورای هندوها و دیدار با علمای شیعه مرکز بلال از جمله ملاقاتهای این مرجع تقلید در دو روز نخست حضور در کنیا بود.

شایان ذکر است نخستین سفر آیت الله نوری همدانی در جهت توسعه و تعمیق مناسبات دینی با کشورهای مسلمان به کشور تانزانیا صورت گرفته است

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.