ایت الله صافی گلپایگانی:

ی, 04/05/1390 - 09:21
ایت الله صافی گلپایگانی:

اجازه ندهیم ارزش های اسلامی و دینی در جامعه کمرنگ شود/ همه باید قدردان انقلاب و خون شهدا باشیم

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه همه افراد جامعه و مسؤولان باید قدردان و پاسدار خون های پاک شهدا باشند، گفت: افتخار ما، هویت دینی ما است و نباید اجازه دهیم ارزش های اسلامی و دینی در جامعه کمرنگ شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار شماری از خانواده های شهدای هفتم تیر و مسؤولان برگزاری یادواره شهدای ترور نفاق، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم به تبیین جایگاه و موقعیت شهدا در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی، پرداخت و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا امری بسیار مهم است و باید با برنامه ریزی مناسب نسل جوان را با شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت آشنا کرد، ابراز داشت: افرادی که در حادثه هفتم تیر به شهادت رسیدند، مخلص، متدین و عاشق حاکمیت دین و اسلام بودند غیر از رضای اسلام و حاکمیت دین چیزی مدنظرشان نبود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: از این جهت با شهادت آنها خسارت بزرگی به نظام اسلامی وارد آمد، بسیاری از این افراد اگر شهید نمی شدند آثار و برکات بسیاری برای انقلاب اسلامی داشتند.

وی ابراز داشت: شهدای هفتم تیر، مردمانی پاک و افرادی بودند که به دلخواه خود مسؤولیت قبول نکردند، بلکه به عنوان تکلیف شرعی این سمت ها را پذیرفته بودند و خدمات ماندگاری از خود به جای گذاشتند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: در حال حاضر هم فقدان این عزیزان احساس می شود و اگر زنده بودند در برخی خط و خطوط ها، ما مستقیم تر بودیم و التزامات ما به اینکه احکام اسلام برقرار باشد بهتر و بیشتر بود.

وی با بیان اینکه برای ما مسؤولیت سنگین تر است و باید بیشتر احساس مسؤولیت کنیم، تاکید کرد: این نظام اسلامی مفت و رایگان به دست ما نرسیده است، نظام اسلامی ثمره خون های بسیاری است و همه باید قدر این نظام را بدانیم.

این مرجع تقلید ابراز داشت: ما باید در این زمان احساس مسؤولیت بیشتری بکنیم، یاد شهدا را گرامی بداریم و اجازه ندهیم فراموش شوند، شهدای ما مخلصانی بودند که برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی زحمات بسیاری را متحمل شدند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه باید یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت، تصریح کرد: برای حفظ آثار شهادت شهدا و حاکمیت احکام اسلام باید نسبت به قوانین اسلامی و موازین دینی ملتزم بود.

این مرجع تقلید ملتزم بودن به احکام و موازین شرعی را از مهم ترین خواسته های شهدا دانست و گفت: شهدا در این خصوص از ما سؤال خواهند کرد و ما باید در این زمینه پاسخگو باشیم و نمی توانیم نسبت به موضوعات دین و نظام بی تفاوت باشیم و باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم و خون پاک این عزیزان را گرامی بداریم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم تا سیر انقلاب کمرنگ نشود، تصریح کرد: همه از صدر تا ذیل باید به این احکام و موازین دینی اهتمام داشته باشند.

وی خواستار اهتمام بیش از پیش مردم و مسؤولان به مساله حجاب در جامعه شد و گفت: اگر می خواهیم حجاب در جامعه محفوظ بماند و به فراموشی سپرده نشود همه به ویژه افرادی که در راس هستند باید بیشتر تعهد و التزام به خرج بدهند.

وی ادامه داد: اگر در اینجاها تعهد و التزام کم باشد موجب می شود که در مراحل پایین آثار سوء آن زیاد شود، از این رو ضروری است احکام اسلام و دین بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: امروز باید متوجه بها و هزینه هایی که برای پیروزی و حفظ نظام اسلامی داده ایم باشیم، دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کنیم، راه شهدا را ادامه دهیم و نباید سنت های اسلامی در جامعه ضعیف شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: انتظاراتی که امام زمان(عج) از جامعه ما دارند باید به وسیله آحاد مختلف جامعه و نهادها برآورده شود، رادیو و تلوزیون باید اسلامی باشد، این گونه نباشد که برخی از برنامه های آنها رواج بدحجابی را به دنبال داشته باشد، اگر خلاف این باشد با مقاصدی که شهدای گرانقدر ما داشتند در تضاد است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: همه باید به احکام اسلامی ملتزم باشیم و تجاوز به حدود و احکام و شرایع اسلامی را مقدم بر تجاوز به حقوق شخصی خودمان بدانیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اهل حق باید روی موازین دینی و اسلامی ایستادگی داشته باشند، رواج مدل های غربی و پوشش های نامتعارف را مناسب ندانست و تاکید کرد: ما باید به مسلمان بودن و هویت دینی مان افتخار کنیم و اجازه ندهیم هویت دینی ما عوض و کمرنگ شود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود تفکیک جنیستی در دانشگاه را امری سودمند و بسیار مهم دانست و گفت: اختلاط زن و مرد خطرهای بسیاری دارد که ان شاءالله با تدبیر مناسب این مساله حل خواهد شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.