آیت الله حسینی بوشهری:

ش, 04/04/1390 - 09:21
آیت الله حسینی بوشهری:

 

قوه قضاییه در احقاق حقوق مردم کوتاهی نکند

  امام جمعه قم، دستگاه قضایی را یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های کشور دانست و از مسؤولان این قوه خواست بدون هیچ گونه مماشاتی در راستای احقاق حقوق مردم و جامعه تلاش کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه، به تبیین وظایف و ماموریت های مهم دستگاه قضایی پرداخت.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه نقش عظیم و مهمی در نظام اسلامی ایفا می کند و بخش قابل توجهی از کارآمدی نظام بستگی به این قوه دارد، تاکید کرد: اجرای عدالت، احقاق حقوق مردم، قانون گرایی و دادن احساس آرامش و امنیت به جامعه را از مهم ترین خواسته های اقشار مختلف مردم از دستگاه قضایی به شمار می رود.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه قوه قضاییه نباید در احقاق حقوق مردم مماشات کند، گفت: عملکرد این دستگاه مهم باید به گونه ای باشد که جامعه احساس امنیت کند و این گونه نباشد که هر کسی به بهانه هر چیزی درباره هر شخصی که بخواهد حرف بزند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به نفوذ فرصت طلبان در بخش های مختلف قوه قضاییه هشدار داد و بیان داشت: متاسفانه عده ای از راه رسیده می‌خواهند دامن پاک قضات را آلوده کنند و باید در این خصوص بسیار مراقب بود.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: قدرت و ثروت نباید حرف اول باشد و مردم باید با تمام وجود احساس کنند که حقشان دست یافتنی است و هفته قوه قضاییه فرصتی مناسب است تا مسؤولان نقاط ضعف و کاستی ها را بررسی کنند و درصدد حل و رفع آن باشند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف مهم دستگاه قضایی کشور، گفت: قوه قضاییه به عنوان یک دستگاه ناظر اقدامات و فعالیت های خود را انجام می دهد، اما برای دستیابی به سلامت کامل نیاز به نظارت بر خود نیز هست.

عضو شورای عالی حوزه با تسلیت سالروز شهادت امام کاظم (ع) یادآور شد: امام کاظم (ع) در طول عمر مبارکشان با مشکلات فراوانی همراه بودند ولی در دفاع از فضیلت ها و مبارزه با مفاسد اجتماعی و اخلاقی با تمام وجود در مقابل خلیفه های آن زمان ایستادگی کردند.

وی با تاکید بر ضرورت الگوگیری جامعه به ویژه نسل جوان از زندگی و شخصیت ائمه اطهار(ع) بیان داشت: هر لحظه زندگی امامان معصوم(ع) درس است و ما باید با عمل به تاکیدات این بزرگواران راه آنان را ادامه دهیم.

این عضو جامعه مدرسین با محکوم کردن جنایات آل خلیفه و آل سعود در بحرین، سرکوب مردم را در اراده آنان برای پیگیری اهداف بی تاثیر دانست و ابراز داشت: ملت بحرین مسیر مبارزه را شناخته و راه خود را پیدا کرده است و اقداماتی همچون سرکوب و حبس کردن مردم نمی تواند آنها را از مسیرشان بازدارد.

وی با اشاره به حرکت های مردمی در کشورهای مختلف همچون مراکش، موج بیداری اسلامی را رو به جلو توصیف و تاکید کرد: ابرقدرت های جهانی باید بدانند این موج همچنان ادامه خواهد یافت و آنها نمی توانند جلوی بیداری ملت ها را بگیرند.

مسؤولان برای حل مشکل گرانی تدابیر لازم را بیندیشند

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با انتقاد از وجود گرانی و بیکاری در کشور، خواستار اهتمام بیش از پیش مسؤولان برای حل این معظلات شد و گفت: گرانی و بیکاری گلایه مندی مردم را به دنبال داشته است و البته آنها حق دارند و مسؤولان بایستی با تدبیری مناسب در رفع این مشکل اهتمام جدی بکنند.

وی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی مبارزه با تروریسم به میزبانی کشورمان، ریشه تروریسم را دولتی خواند و جمهوری اسلامی ایران را یکی از قربانیان تروریسم در جهان نامید.

آیت الله حسینی بوشهری با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار داشت: این رژیم با چتر حمایتی آمریکا دست به کشتار مردم می زند و تا زمانی که این شرایط حاکم است نمی توان انتظار داشت تروریسم از بین برود و تا زمانی که سایه نکبت آمریکایی ها بر سر جوامع بشری باشد نباید چشم انتظار احساس امنیت و آرامش مردم جهان بود.

آیت الله حسینی بوشهری با گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی، سالگرد شهادت این شهید بزرگوار و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت و افزود: دشمنان تصور می کردند با انفجار مجلس، دولت و شورای قضایی انقلاب اسلامی سرنگون خواهد شد، اما خوشبختانه این حوادث خون تازه ای در رگ های انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران، اظهار داشت: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با طراحی این توطئه می خواستند حضرت آیت الله خامنه ای را به شهادت برسانند؛ اما خوشبختانه خداوند این ذخیره الهی را حفظ کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.