معاون وزير ارشاد خبر داد:

پ, 04/02/1390 - 08:29
معاون وزير ارشاد خبر داد:
اختصاص نيم درصد بودجه دستگاه‌ها به فعاليت‌هاي قرآني

معاون اداري و مالي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از مكلف شدن دستگاه‌ها به اختصاص نيم درصد بودجه خود به فعاليت‌هاي قرآني خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب محمد مهدي فداكار بعد از ظهر امروز در جلسه توديع و معارفه مديران كل قديم و جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان اظهار داشت: اين ميزان بودجه در حدود 13 هزار ميليارد ريال است.
وي با بيان اينكه دولت با جديت از حوزه فرهنگ حمايت مي‌كند، ادامه داد: براي نخستين بار در سال گذشته 15 هزار ميليارد ريال به حوزه فرهنگ اختصاص پيدا كرد.
معاون اداري و مالي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه امسال نيز حمايت‌ها از حوزه فرهنگ صورت مي‌گيرد و در حوزه‌هاي مختلف و استان‌ها توزيع خواهد شد، يادآور شد: اختصاص اين اعتبارها ظرفيت‌هاي بزرگي براي حوزه فرهنگ ايجاد كرده است.
وي با بيان اينكه دين جوهره قالب فرهنگ ايراني است، خاطر نشان كرد: كارهاي هنري و فرهنگي در استان‌ها بايد به صورتي كار و توليد شود تا قابليت ارائه در خارج از كشور را داشته باشد.
فداكار ابراز داشت: كارها و محصولات فرهنگي استان‌هاي آذري زبان مي‌تواند در كشورهاي آذري زبان ارائه شود.
وي در ادامه به مهم‌ترين كارهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره كرد و گفت: كتاب، مطبوعات، سينما و ساير هنرها از مهم‌ترين كارها در وزارت فرهنگ و ارشاد است.
معاون اداري و مالي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه وضعيت كتاب در بهترين وضعيت است و از حوزه‌هاي كم حاشيه است، افزود: حوزه مطبوعات از وضعيت مطلوبي برخوردار است.
وي حوزه سينما را از تاثيرگذارترين حوزه‌ها عنوان كرد و گفت: حوزه سينما از پاك‌ترين سينماهاي جهان است.
فداكار به آگاهي ملت‌هاي منطقه و جهان اشاره كرد و گفت: مردم دنيا تشنه شناخت تشيع و ابعاد مختلف انقلاب اسلامي و تفكرات امام (ره) و شهيد مطهري هستند.
وي خاطر نشان كرد: هر چه كتاب در انبارها وجود داشته است به كشورهاي تازه از استبداد آزاد شده صادر شد كه همه آنها تمام شده است.
معاون اداري و مالي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در پايان مراسم در جمع خبرنگاران از افتتاح شبكه اينترنتي ايراني در 500 نقطه كشور خبر داد و گفت: نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال فقط در 14 استان برگزار شده است كه به زودي در زنجان نيز برگزار مي‌شود.
وي با بيان اينكه حوزه رسانه‌هاي ديجيتال، حوزه جديدي است كه به حوزه‌هاي قبلي اضافه شده است، گفت: اين حوزه يكي از مهم‌ترين حوزه‌هاي وزارت خانه محسوب مي‌شود.
فداكار ادامه داد: آيين‌نامه رسانه‌هاي ديجيتال از طرف دولت ارائه شده است و از كارخانه‌هاي توليد سي دي تا تاييد نرم افزار را شامل مي‌شود‌.
وي همچنين از برگزاري هفته فرهنگي ايران در جمهوري آذربايجان در مهرماه سال جاري خبر داد و گفت: بايد حوزه فرهنگ در سطح بين‌المللي فعال شوند و نبايد فقط كارهاي استاني انجام دهند.
معاون اداري و مالي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطر نشان كرد: اگر كارهاي فرهنگي زنجان به صورت بين‌المللي كار شود مي‌تواند در آذربايجان شركت كند‌.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.