فردا و پس از سه سال محاكمه؛

چ, 04/01/1390 - 14:32
فردا و پس از سه سال محاكمه؛
حكم دادگاه هلند عليه سازنده فيلم موهن «فتنه» اعلام مي‌شود

 حكم دادگاه آمستردام درباره سازنده فيلم ضداسلامي و موهن «فتنه» به اتهام تحريك براي تنفر از مسلمانان فردا و پس از سه سال محاكمه اعلام مي‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از پايگاه خبري المنار، حكم دادگاه آمستردام درباره رهبر راستگرايان افراطي هلند و سازنده فيلم ضداسلامي و موهن «فتنه» به اتهام تحريك براي تنفر از مسلمانان و تبعيض نژادي عليه مسلمانان اعلام مي‌شود.
بنابر اين گزارش قاضي «مارسل فان اوستن» رئيس اين دادگاه قرار است فردا (پنجشنبه) در ساعت 9 به وقت محلي حكم دادگاه را قرائت كند كه اين امر قرار است به صورت مستقيم توسط شبكه تلويزيوني هلند پخش شود.
بنابر اين گزارش رهبر حزب «آزادي» هلند كه از حاميان نخست‌وزير اين كشور است متهم به تشبيه قرآن كريم به كتاب «نبرد من» هيتلر و حمله به مسلمانان در دو سخنراني در اكتبر 2006 و مارس 2008 و همچنين در فيلم كوتاهش به نام «فتنه» است.
ويلدرز در سال 2008 با توليد فيلم «فتنه» در 15 دقيقه به قرآن و مسلمانان توهين كرد، اين فيلم اسلام را دشمن آزادي و خشونت‌طلب و همچنين مسلمانان را تروريست و وحشي معرفي مي‌كند.
ويلدرز در فيلم خود قرآن را با كتاب «نبرد من» آدولف هيتلر مقايسه كرده است و به ادعاي خودش آن را منشأ الهام‌گيري براي حملات تروريستي و ديگر خشونت‌ها مي‌داند كه اين فيلم واكنش‌هاي بسياري را از طرف مسلمانان و حتي سياست‌مداران غيرمسلمان در پي داشته‌است.

* شباهت كيفرخواست دادستان و دفاعيه وكيل مدافع

نكته مهم و جالب دادگاه «خيرت ويلدرز» شباهت كيفرخواست دادستان و دفاعيه وكيل مدافع اين دادگاه است به گونه‌اي كه دادستان گفته است: سخنان ويلدرز در جريان مناظره بوده است و او از اسلام انتقاد كرده و انتقاد او متوجه مسلمانان نيست و انتقاد از يك دين اهانتي نيست كه مستوجب مجازات باشد.
اين در حالي است كه «برام موسكوويچ» در دفاعيه‌اش از ويلدرز در لحن تمسخرآميز گفته است: اين اولين بار در زندگي كاري‌ام است كه كيفرخواست دادستان نزديك به دفاعيه وكيل مدافع است.
بنابر اين گزارش تاكنون چند بار دادگاه ويلدرز تجديد شده است به گونه‌اي كه در ژوئن 2008 ابتدا دادگاه او را به‌خاطر شكايت شاكي خصوصي تشكيل شد، پس از آن در ژانويه 2009 ويلدرز در برابر دادگاه استيناف آمستردام قرار گرفت و دادگاه او براي بار سوم در اكتبر 2010 آغاز شد كه ويلدرز دادگاه را با توهين و متهم كردن قضات ملغي كرد تا نهايتا در مارس گذشته دادگاه استيناف سوم با قضات جديد آغاز به كار كند.
ويلدرز كه اعلام كرده با مسلمانان هلند مبارزه مي‌كند در جلسات دادگاه خواستار رفع موارد اتهامي شده و اعلام كرده كه "از خصائص، هويت، فرهنگ و آزادي هلند دفاع كرده است ".!
وي پيش از اين در صفحه توئيتر خود با توهين به پيامبر عظيم الشأن اسلام (ص) اعلام كرده بود فيلم جديد خود عليه پيامبر اسلام را با آغاز سال 2012 ارائه خواهد كرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.