آیت الله مکارم شیرازی:

چ, 04/01/1390 - 07:06
آیت الله مکارم شیرازی:

مسائل مربوط به مهدویت باید با محوریت مراجع و علما پیش برود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مسائل مربوط به مهدویت باید با محوریت مراجع، علما و حوزویان پیش برود، بر ضرورت مقابله با جریان های انحرافی فعال در این عرصه تاکید کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در دیدار مسؤولان مؤسسه آینده روشن، مساله مهدویت را از مسائل کلیدی و مهم جهان اسلام و شیعه دانست و خطاب به مسؤولان مؤسسه آینده روشن گفت: خوشبختانه شما اقدامات خوبی در این راستا انجام داده اید که ان شاءالله مورد عنایت حضرت صاحب الامر(عج) خواهید بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه تاکید کرد: دفاع از حوزه مهدویت یک کار حوزوی است و افراد دیگری که وارد شوند حتی اگر حسن نیت هم داشته باشند ممکن است گرفتار یک سری انحرافات بشوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی سی دی مستند ظهور بسیار نزدیک است را یک نمونه از این انحرافات دانست و گفت: برخی گفتند اینها عاشق امام زمان(عج) هستند، به فرض که این گونه باشد اما چون افرادی بودند که مایه علمی حوزوی نداشتند دیدیم که چه دسته گلی به آب دادند و مشکلاتی درست کردند که اگر فورا در مقابل آنها موضع نمی گرفتیم و سد را نمی شکستیم و دیگران هم دنبال آن حرکت نمی کردند تبدیل به یک معضل بزرگ اجتماعی می شد، اما خوشبختانه در مقابل آن محکم ایستادگی و خطر آن برداشته شد.

وی با بیان اینکه باید در عرصه مهدویت در چندین جبهه فعالیت کرد، گفت: جبهه نخست دوستان نادان که به خیال خود می خواهند در حوزه مهدویت کار کنند و قدمی بردارند و از این رو مطالب بدون ماخذ را منتشر می کنند که ضرورت دارد اینها را راهنمایی کرد و اطلاعات به آنها داد.

این مرجع تقلید دسته دیگر را افراد منحرف دانست و بیان داشت: اینها یا می دانند و راه انحراف را در پیش گرفته اند، یا اینکه نمی دانند، اینها خطرشان از دسته اول بیشتر است.

وی اضافه کرد: کما اینکه اخیرا آشکار شد که اینها می توانند چه خطری بیافرینند و خوشبختانه رهبری مراجع و فضلا و حوزویان و غیر حوزویان در مقابل آن ایستادند و خوشبختانه این جریان و خطر آشکار شد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: آشکار شدن خطر باعث می شود که انسان پنجاه درصد راه مبارزه را با آن طی کند، به خلاف اینکه یک خطر پنهان وجود داشته باشند و علاج نشود که این مساله می تواند عواقب بسیاری را به همراه داشته باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: بنابراین الان خطر از ناحیه این جمعیت روشن شده است، ما باید مراقب باشیم و از طریق افشاگری مستدل و مستند نه از طریق فحاشی جلوی شان را گرفت.

وی گفت: گروه سومی که در این حوزه وارد می شوند، گروه مخالف خارج نشین و امثال اینها هستند که می بینند اعتقاد به مهدویت سنگر مهمی برای مردم است، از این رو می گویند باید اعتقاد به مهدی را از مردم بگیریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: اینها همواره با تمسک به حرفه های مختلف مشغول فعالیت هستند، آنها وقتی نگاه می کنند مسجدی به عنوان جمکران پیدا شده و دل ها را به خود متوجه کرده است، می گویند خواب بوده است و این مسجد را می کوبند.

این مرجع تقلید گفت: به هر حال افراد منحرفی هستند که راجع به این مسائل سخنان بیهوده ای را مطرح می کنند که باید با اینها و ایادی داخلی شان مبارزه و مقابله منطقی کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: گروه چهارمی که در این زمینه فعال اند وهابیون سلفی هستند که فتوای اخیر شیخ اینها نشان می دهد که اطلاعات اولیه حتی از کتب خودشان هم ندارند، در کتاب های خودشان آثار متعددی درباره مساله مهدویت نوشته شده و روایات آن به حد تواتر نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه مساله مهدویت و علاقمندی شیعه در جهان به این مساله خاری در چشم وهابیت است، افزود: وهابی ها همواره در این عرصه مشغول فعالیت و سمپاشی هستند و سخنان بیهوده ای را بیان می کنند.

این مرجع تقلید گفت: فرقه های ضاله هم که ساخته و پرداخته استعمار هستند در عرصه تخریب مهدویت مشغول فعالیت اند و باید با اینها نیز مقابله و نقشه های شان را خنثی کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: البته گروه های دیگری هم در این عرصه فعال هستند که باید برای مقابله با هرکدام حساب مستقلی باز کرد و باید افرادی مامور شوند که در این عرصه ها کار کنند و شفاف نتایج را در پژوهش ها ارائه دهند.

وی ارائه آموزش های لازم به منتظران ظهور را ضروری دانست و گفت: معنای انتظار این نیست که تنها حرف بزنیم، منتظر واقعی باید بنده صالح خدا باشند نه اینکه تنها حرف بزنند و دست روی دست بگذارد.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه مسائل مربوط به مهدویت باید بر اساس اتکای به مرجعیت پیش برود تا اصالت آن حفظ و جلوی انحرافات گرفته شود، ابراز داشت: کارهای زیادی در این عرصه انجام شده است، اما کاری که باید انجام شود، در مقابل انجام شده ها بسیار است و باید با تمام توان در این عرصه گام برداشت و ایفای نقش کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.