مديرمسئول روزنامه هندي

س, 03/31/1390 - 07:29
مديرمسئول روزنامه هندي
صهيونيست‌ها عليه مرجعيت و ولايت فقيه در هند فعاليت مي‌كنند

مديرمسئول روزنامه هندي «صداي حسيني» با اشاره به اقدامات ضد ولايت فقيه در هند گفت: دست صهيونيست‌ها در كار است و كساني كه منفعت‌طلبند در اين حيله صهيونيست‌ها قرار مي‌گيرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، «سيد جعفر حسين جعفري» مدير روزنامه «صداي حسيني» حيدرآباد هند است كه دو سال پيش به راه‌اندازي و چاپ اين روزنامه اقدام كرده است.
وي ضمن حضور در خبرگزاري فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگي فارس درباره فعاليت‌هايش گفت: روزنامه «صداي حسيني» در جنوب هند پخش مي‌شود و شمارگان آن 7 هزار نسخه است.
جعفري با اشاره به اينكه اين روزنامه به زبان اردو است و قرار است صفحات انگليسي داشته باشد، افزود: به دنبال اين هستيم كه علاوه بر اردو زبانان، مسلمانان ديگر نيز از محتويات اين روزنامه استفاده كنند.

* دو بار توسط نيروهاي امنيتي هند به‌دليل نصب تصوير آيت‌الله خامنه‌اي دستگير شدم

جعفري درباره اهدافش از انتشار روزنامه «صداي حسيني» گفت: به دنبال نشر معارف ديني و مباحث اخلاقي، شرح حال مراجع و علماي ديني، ارائه خلاصه بيانات سياسي اجتماعي مراجع و علما و همين‌طور خلاصه خطبه‏هاي نمازهاي جمعه در نجف، تهران و قم، نشر اخبار حوزه‏هاي شيعه در سراسر جهان، ايجاد ارتباط بين مراجع و شيعيان هند، ايجاد فضاي اتحاد بين فرقه‏هاي اسلامي و دور نگهداشتن شيعيان هند از مفاسد اخلاقي و فرهنگ غربي هستيم.
مدير روزنامه «صداي حسيني» هند با اشاره به اينكه هفت روزنامه ديگر در حيدرآباد به زبان اردو منتشر مي‌شود، تاكيد كرد: روزنامه صداي حسيني تنها روزنامه‌اي است كه مطالبي با موضوع ولايت‌فقيه منتشر مي‌كند.
وي در پاسخ به پرسشي درباره اينكه «چه شد تصميم به انتشار اين روزنامه گرفتيد»، گفت: دو بار توسط نيروهاي امنيتي هند به خاطر انتشار و نصب تصاوير رهبري دستگير شدم؛ وقتي از آنها پرسيدم چرا من را دستگير مي‌كنيد، ‌گفتند: كسي كه اين عكس را نصب مي‌كند، هندي نيست بلكه يك ايراني است! اين مسائل كه پيش آمد و من را بردند دادگاه و ... تصميم گرفتم اين روزنامه را تأسيس كنم تا فرهنگ اسلام و ولايت فقيه منتشر شود.
مدير روزنامه «صداي حسيني» در پاسخ به اين پرسش كه آيا شما را به خاطر ترويج فرهنگ اسلام و ولايت فقيه مورد آزار قرار نمي‌دهند، پاسخ داد: ما در تصميم خود قاطعيم و كاري به حواشي آن نداريم.
وي همچنين درباره روزنامه‌هاي شيعي در هند تصريح كرد: حدود 6 روزنامه ديگر ـ كه توسط مديران مسئول شيعه اداره مي‌شود ـ در هند وجود دارد، اما فقط مديران و سردبيران آنها شيعه هستند ولي آنها فكر شيعه را منتشر نمي‌كنند و فقط كار حرفه‌اي روزنامه‌نگاران خود را انجام مي‌دهند و كاري به تفكر تشيع ندارند.

* تظاهراتي درباره بحرين در هند صورت گرفته است اما اكثريت مردم ناآگاه هستند

«سيد جعفر حسين جعفري» در همين راستا درباره پوشش اخبار انقلاب مردم بحرين در هند گفت: از زماني كه موضوع بحرين آغاز شده هيچ روزنامه‌اي در هند اين اخبار را منتشر نكرده است.
وي با بيان اينكه مردم مثل يك كاغذ سفيد هستند كه مي‌تواني هر چه بخواهي رويش بنويسي، افزود: شايد مردم دنبال اخبار انقلاب‌ها باشند اما روزنامه‌ها و رسانه‌ها در هند وابسته به احزاب و دسته‌جات هستند و به آنها اين امر را القا كرده‌اند كه در بحرين مردم عليه دولت شورش كرده‌اند.
مدير روزنامه «صداي حسيني» ادامه داد: رسانه‌هاي اردو زبان هند كه من مي‌توانم در موردش نظر بدهم اكثرا در جريان بحرين حضوري نداشتند و اگر چيزي منتشر كرده‌اند عنوان شده كه مردم بحرين عليه حاكمانشان شورش كرده‌اند، نه اينكه انقلابي صورت گرفته است و مطالبات مردم بحرين يعني آزادي و دمكراسي معرفي نشده است.
وي درباره اعتراضات مردمي به حوادث بحرين در هند نيز گفت: تظاهرات‌هايي توسط علماي شيعه در حمايت از بحرين در شهرهاي مختلف هند به راه افتاده است كه بعضا شاهد حضور كمونيست‌ها بوده ولي در حيدرآباد تاكنون تظاهراتي صورت نگرفته است.
«سيد جعفر حسين جعفري» با اشاره به ناآگاهي گروه‌هاي مردمي چون سازمان‌هاي كمونيستي از حوادث بحرين افزود: بيشتر تظاهرات‌ها درباره مساله بحرين در شهر «لكنو»، مركز ايالت «اوتارپرادش» بوده است.

* وحدت شيعه و سني در هند از كشورهاي ديگر خوشايندتر است

جعفري در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به اوضاع مسلمانان هند گفت: مسلمانان در پارلمان هند نماينده دارند اما درباره شيعيان آمار دقيقي وجود ندارد و گفته شده 50 ميليون شيعه در هند وجود دارد كه معمولا اين آمار را رهبران سياسي و مذهبي در سخنراني‌هايشان بيان مي‌كنند كه هيچ وقت آمار رسمي نبوده و اين آمارها را بيشتر از واقعيت بيان مي‌كنند.
وي با بيان اينكه اكثريت شيعيان هند در كشمير زندگي مي‌كنند، درباره وضعيت حوزه‌هاي علميه در هند نيز گفت: اوضاع حوزه علميه در هند تقريبا خوب است و كساني كه در اين حوزه‌ها درس مي‌خواندند بيشتر شيعيان روستاهاي هند هستند.
مدير روزنامه «صداي حسيني» هند با اشاره به اينكه اكثريت شيعيان هند كارمند بخش‌هاي خصوصي هستند، افزود: اساتيد حوزه‌هاي علميه در هند، اكثرا درس خوانده هند هستند و اكثر كساني كه از ايران به هند برمي‌گردند بيشتر به كارهاي فرهنگي مانند احداث مدارس‌، كالج و ... مشغول مي‌شوند.
وي در پاسخ به سوالي درباره جايگاه ولايت فقيه در ميان شيعيان هند گفت: در هند و از جمله شهر حيدرآباد عليه ولايت فقيه خيلي كار شده است و مسئله به جايي رسيده كه مردم دوست ندارند درباره ولايت فقيه چيزي بشنوند و متأسفانه معمولا با القاب ناپسندي از ولايت فقيه ياد مي‌كنند.
جعفري افزود: بايد بگويم كه اين مسئله اخص است؛ مسئله اعم اين است كه در هند مراجع را نيز قبول ندارند و ما يكي از سياست‌هاي خودمان در اين روزنامه را تبليغ مرجعيت و ولايت فقيه قرار داده‌ايم و الحمدلله اين گونه تفكرات پس از انتشار روزنامه كمتر شده است.
وي در بيان علت اينگونه حملات به ولايت فقيه و مرجعيت در هند گفت: متأسفانه دست يهوديان و صهيونيست‌ها در پشت پرده قرار دارد و آن كساني كه منفعت‌طلب باشند در حيله صهيونيست‌ها قرار گرفته و نقشه‌هاي آنها عليه مرجعيت را اجرايي مي‌كنند و مثلا اين باور را به مردم القا كرده‌اند كه دين ما از ايران جدا است.
مدير روزنامه «صداي حسيني» همچنين درباره وحدت شيعيان و اهل‌تسنن در هند گفت: وحدت بين شيعه و سني در مسايلي مانند حمله به مسجد بابري و ديگر مساجد مسلمانان و حملات به مسلمانان، خيلي بهتر از كشورهاي ديگر و خوشايندتر است.
وي درباره فعاليت وهابيون در هند نيز گفت: فعاليت‌هاي وهابي در حال رسيدن به مرز خطر است و تبليغات آنها پيش از پيروزي انقلاب اسلامي زياد بود اما با پيروزي انقلاب فعاليت‌هاي آنها كمتر شد و در گسترش فكر وهابيت توقف ايجاد كرد و چون در هند سني‌هايي معتدل و با آراي مخالف وهابيت وجود دارد به آنها اجازه ندادند كه اين تفكر زياد ميدان پيدا كند.

* زماني بسياري از فعالان سينماي هند شيعه بودند

جعفري همچنين در پاسخ به سؤالي درباره فعاليت‌هاي هنري شيعيان هند گفت: زماني بسياري از فعالان سينماي هند شيعه بودند و از بازيگر تا فيلمنامه‌نويس و شاعر ترانه‌سرا و موسيقي همه شيعه بودند اما اكنون حضور شيعيان خيلي كم شده است.
وي افزود: در فعاليت‌هاي هنري ديگر غير از صنعت فيلم‌سازي، شيعيان هند فعاليت زيادي ندارند و يكي از شيعيان به نام استاد «بسم‌الله خان» نوازنده ساز ني بود كه در هند شهرت داشت و اخيراً درگذشت.

* هند نيازمند كارهاي فرهنگي ايران است

مدير روزنامه «صداي حسيني» همچنين درباره سفرش به ايران گفت: من به علت علاقه معنوي كه به ايران دارم هر سال سعي مي‌كنم به ايران سفر كنم و امسال ديداري با مراجع داشتم از جمله آيت‌‌الله وحيد خراساني و آيت‌‌الله موسوي اردبيلي ديدار داشتيم كه به بحث ترويج عزاداري فاطميه و محرم در هند پرداخته شد كه البته نتوانستيم با مراجع ديگر ديدار كنيم.
وي با اشاره به جايگاه ايران در هند افزود: مسلمانان در هند عموماً به خاطر اينكه ايران نخستين كشوري بود كه حادثه مسجد بابري را محكوم كرد، خاطره خوبي دارند.
جعفري ادامه داد: ما امام خميني(ره) را براي تلاشش در راستاي اجراي قانون خدا دوست داريم و وقتي من با سركنسولگري ايران در هند صحبت مي‌كردم به او گفتم شما سفير ايران در هند هستيد اما ما سفير انقلاب در هند هستيم.
وي با بيان اينكه مادر جهان دو خط استكبار و ضداستكبار داريم و ايران كشور نيست بلكه يك تفكر است، درباره بازتاب رسانه‌هاي ايران در هند گفت: بازتاب‌ رسانه‌هاي ايران خيلي خوب بوده اما بعد از قضيه قرآن‌سوزي كشيش ديوانه آمريكايي، «تيري جونز»، هند شبكه پرس‌تي‌وي را در كشمير ممنوع كرد چون اين شبكه باعث شد مردم تظاهرات انجام دهند.
اين فعال فرهنگي هند تاكيد كرد: البته رسانه‌هاي سعودي در هند حضور بيشتري دارند و بر رسانه‌هاي اردو زبان غلبه دارند و نمي‌گذارند صداهاي ديگر به آنجا برسد.
مدير روزنامه «صداي حسيني» همچنين با تاكيد بر ضرورت كارهاي فرهنگي توسط ايران در هند تاكيد كرد: روابط فرهنگي هند و ايران بيش از 2هزار سال قدمت دارد و اگر ما از طريق فرهنگي وارد شويم و مردم را به هم نزديك كنيم آن وقت انتقال فكري نيز ميسر خواهد بود و هند نيازمند كارهاي فرهنگي ايران است كه اگر اين كارها صورت بگيرد آنگاه اگر روزي دولت هند بخواهد عليه ايران اقدامي صورت دهد مردم جلوي آن را مي‌گيرند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.