آیت الله صافی گلپایگانی:

س, 03/31/1390 - 07:23
آیت الله صافی گلپایگانی:

همواره افرادی تلاش کرده اند در مساله مهدویت انحراف ایجاد و آن را به نفع مقاصد سیاسی خود مصادره کنند

  حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه مساله مهدویت باید مورد تحقیق و مطالعه دانشمندان و حوزویان باشد، افزود: مهدویت باید در متن باشد نه در حاشیه و مطالبی که در این رشته است را باید بررسی کنیم و همواره در این راستا اشتغال داشته باشیم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی امروز در دیدار جمعی از پژوهشگران مهدوی، طرح مسائل انحرافی درباره مهدویت را نامربوط و غیر قابل پذیرش خواند و از حوزویان و اندیشمندان خواست تا این عرصه را بیش از پیش مورد تحقیق و کنکاش خود قرار دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت و ظرافت مساله مهدویت، این عرصه را نیازمند تحقیق بیشتر دانست و ابراز داشت: هر چه بیشتر در این عرصه تحقیق شود، امام شناسی مردم بیشتر و جامعه با مباحث مهدویت آشناتر می‌شود و این مساله در پیشرفت جامعه و تکامل شعور دینی و مذهبی مردم نیز دخالت دارد.

وی به انحرافاتی که از صدر اسلام پیرامون مساله مهدویت وجود داشته اشاره و بیان داشت: همواره بوده اند افرادی که خواسته‌اند در این مساله انحراف ایجاد و مهدویت را به نفع مقاصد سیاسی خود مصادره کنند.

مدرس درس خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه باید به جنبه ها و ابعاد مختلف مساله مهدویت توجه کرد، اظهار داشت: مذاهب مختلف اسلامی و حتی بنی امیه نیز در اصل مساله مهدویت موافق بوده‌اند.

وی ادامه داد: مهدویت مساله‌ای بسیار با اهمیت است و اشتغال به چنین پژوهش‌هایی توفیق بزرگی است که برای خود انسان، جامعه و نظام مفید می باشد و باید به ابعاد مختلف آن توجه کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه مساله مهدویت باید مورد تحقیق و مطالعه دانشمندان و حوزویان باشد، افزود: مهدویت باید در متن باشد نه در حاشیه و مطالبی که در این رشته است را باید بررسی کنیم و همواره در این راستا اشتغال داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به وسیله مهدویت می شود کارهای مهمی انجام داد و همه را هدایت کرد، تاکید کرد: ما به این هویت افتخار می کنیم و باید این هویت را زنده‌تر به جامعه معرفی و آنها را نسبت به ابعاد مختلف آن بیشتر آشنا کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی از اتفاقات و مسائل ایجاد شده پیرامون مساله مهم مهدویت، ابراز داشتند: کسی نمی‌تواند موعود را مصادره کند و طولی نمی کشد که بطلان آن واضح می‌شود، چرا که مساله مهدویت مساله‌ای نیست که بشود از آن سوء استفاده کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خاطر نشان کرد: البته کسانی بودند که حرف‌هایی زدند و خبرهایی گفتند که ما معتقدیم نباید از اشخاص و مقامات صادر شود؛ ما هر لحظه باید منتظر ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم و افراد در هر مقامی که هستند درباره‌ زمان ظهور نظر جزمی ندهند.

وی با بیان اینکه ظهور از اسرار الهی و بقای عالم به وجود امام زمان ارواحنا فداه است، اظهار داشت: ما باید همواره منتظر واقعی آن حضرت باشیم و اگر ظهور ایشان صدها میلیون سال دیگر هم طول بکشد، مؤمن به ایشان هستیم؛ چراکه بقای دنیا به وجود نازنین ایشان است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: ظهور ایشان به امر خداوند تبارک و تعالی است و ما کوتاه فکریم که زمان ظهور را با عمر خود مقایسه می کنیم، اینها بالاتر از این مساله و از آیات بزرگ خداوند متعال است؛ این مطالبی که گفته می شود نامربوط است و پذیرفتی هم نیست.

این مرجع تقلید افزود: البته طرح این گونه مسائل انحرافی معایبی برای انسان های قلیل المعرفه دارد و موجب ضعف عقیده‌ی آنها می شود اما اثری در اصل مساله نمی کند.

وی اظهار داشت: این مساله باید بر اساس صرف ارادت به حضرت و اینکه معرفت مردم زیاد و عقاید محکم شود، باشد و به گونه ای باشد که هیچ رنگی به جز رنگ ولایی و ارادت به شخص امام عصر در بین نباشد. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.