آیت الله سبحانی در دیدار وزیر فرهنگ سودان؛

س, 03/31/1390 - 07:22
آیت الله سبحانی در دیدار وزیر فرهنگ سودان؛

ایران کشور دوم همه مسلمانانی است که قلبشان با اسلام می‌تپد

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به تلاش دشمنان بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان، تاکید کرد: وقتی دشمنان اسلام به دنبال کوچک‌ترین روزنه‌ای برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند، ما باید تفرقه را منع کرده و از وحدت سخن بگوییم.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، عصر امروز در دیدار با معاون فرهنگ سودان و جمع همراه بر ایجاد وحدت بین مسلمانان تأکید کرد و افزود: دشمنان به دنبال کوچک‌ترین روزنه‌‌ای برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند.

وی ادامه داد: خدای متعال هرگاه در قرآن کریم از وحدت سخن می‌گوید، آن را مدح و هرجا که به تفرقه می‌رسد، از آن منع می‌کند و این خود بزرگ‌ترین دلیل برای رسیدن مسلمانان به وحدت است.

این مرجع تقلید با بیان این‌که دشمن به رمز موفقیت مسلمانان یعنی وحدت پی‌برده و از روش‌های مختلف سعی در ایجاد تفرقه و جدا کردن آنان از بدنه اسلام دارد، گفت: البته مسلمانان در برابر این حربه مقاومت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: برادران مسلمان در هرکجا که هستند وظیفه دارند در آنچه به عنوان مشترکات مطرح است، دقت کرده و آنچه را که مشترک نیست و درباره آن اتفاق‌نظر ندارند، به مدارس علمیه واگذار کنند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که تنها به دنبال تقویت مشترکات خود با مسلمانان هستیم، خواستار تدوین کتابی درباره وفاق هرچه بیشتر بین مسلمانان شد.

وی اظهار داشت: اکنون آثار تألیف شده درباره اختلاف بین مسلمانان بسیار است که از آن جمله می‌توان به اثری از شیخ مفید اشاره کرد، اما باید به تدوین آثاری درباره آنچه امت اسلامی از آن دور شده‌اند، یعنی وفاق بین مسلمانان پرداخت.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا و لاتفرقوا»، اظهار داشت: خدای متعال در این آیه شریف خطاب به مسلمانان فرموده است که به ریسمان خدا چنگ زنید که باید پرسید چرا خداوند کلمه ریسمان را به کار برده است.

حضرت آیت‌الله سبحانی اضافه کرد: کسی که به چاه می‌افتد تنها با طناب می‌توان او را نجات داد و اگر امت اسلام منحرف شود، در چاهی سقوط کرده که تنها با چنگ زدن به ریسمان خداوند، نجات می‌یابد.

این مرجع تقلید خطاب به وزیر فرهنگ کشور سودان خاطرنشان کرد: بر شما است که در خطبه‌هایتان در نماز جمعه و همچنین در نمازهای جماعت، بر وحدت هرچه بیشتر بین مسلمانان تأکید کنید.

وی با بیان این‌که برخی صهیونیست‌ها زندگی خود را وقف اثبات تحریف در قرآن کریم کرده‌اند و از این‌نظر در تلاشند تا بین مسلمانان تفرقه بیندازند، گفت: وقتی دشمنان اسلام به دنبال کوچک‌ترین روزنه‌ای برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند، ما باید تفرقه را منع کرده و از وحدت سخن بگوییم.

حضرت آیت‌الله سبحانی درباره مردم سودان با بیان این‌که شنیده‌ایم مردم این کشور ارادت ویژه‌ای نسبت به اهل بیت‌(ع) دارند، افزود: هرکس این کشور را زیارت کرده بر این قول اتفاق‌نظر دارد که سودان کشور اهل بیت‌(ع) است.

حضرت آیت‌الله سبحانی در پایان سخنان خود خطاب به وزیر فرهنگ سودان با بیان این‌که ایران کشور دوم شما است، ابراز داشت: ایران اسلامی کشور دوم همه مسلمانانی است که قلبشان با اسلام می‌تپد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.