آيت‌الله سيد احمد خاتمي:

ی, 03/29/1390 - 07:27
آيت‌الله سيد احمد خاتمي:
مسابقات بين‌المللي قرآن يكي از بركات انقلاب اسلامي است

 عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري، برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن كريم را يكي از بركات انقلاب اسلامي ايران دانست و بر توسعه كمي و كيفي آن در ابعاد مختلف تاكيد كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آيت‌الله سيد احمد خاتمي در گفت‌و‌گو با ستاد خبري بيست و هشتمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم با بيان اين مطلب گفت: يكي از بركات انقلاب اسلامي ايران، برگزاري مسابقات قرآني است و با برگزاري اين مسابقات مي‌توانيم فرهنگ قرآني و دستاوردهاي فعاليت در حوزه قرآن پژوهي در كشور را به كشورهاي ديگر ارايه دهيم.
آيت‌الله خاتمي يكي از ابتكارات ادوار گذشته مسابقات بين‌المللي قرآن را پرداختن به متن و تبيين مفاهيم قرآن دانست كه اين ابتكار در بيست و هشتمين دوره مسابقات قرآني هم بايد مورد توجه دست‌اندركاران و مجريان باشد.
به باور امام جمعه موقت تهران با وجود پيشرفت چشمگير ايران در فعاليت‌هاي قرآني، در عرصه مفاهيم در حد ترجمه باقي مانده‌ايم، درحالي كه ترجمه پايين‌ترين سطح در مفاهيم قرآني است و براي رسيدن به اوج مفاهيم راهي طولاني در پيش است.
استاد حوزه علميه قم با تأكيد بر پرداخت به قرآن در تمام جنبه‌هاي زندگي تصريح كرد: بايد با تلاش گسترده به تفسير قرآن در تمام ابعاد ادبي، تاريخي، فرهنگي و اجتماعي بپردازيم و آثار قرآني فاخر و قابل عرضه در بازار جهاني توليد كنيم.
آيت‌الله خاتمي با تأكيد بر ضرورت اختصاص امتيازات ويژه به فعالان در عرصه قرآن بيان كرد: دولت و نهادهاي دولتي بايد همچنان كه به فعالان حوزه‌هاي مختلف رسيدگي كرده و امكانات لازم را در اختيارشان مي‌گذارند، به وضعيت فعالان قرآني در حوزه‌هاي مختلف قرائت، تفسير و حفظ قرآن نيز رسيدگي كنند.
وي درباره وظايف مسلمانان در برابر حقانيت قرآن گفت: قرائت و تلاوت همراه با حسن صوت و لفظ، خوشنويسي آيات و تدبر در قرآن ازجمله وظايفي است كه مسلمانان با انجام آنها فرهنگ قرآني را در جامعه گسترش مي‌دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه تدبر در قرآن لازمه حاكميت قرآن درجامعه است، خاطرنشان كرد: ارايه جهت‌گيري‌هاي كلي در تمامي روابط به ويژه سياست خارجي در دايره فهم قرآن مي‌گنجد و اگر جامعه اسلامي به حقايق در قرآن تدبر كند، زمينه حاكميت بر حق قرآن فراهم مي‌شود.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان با اشاره به وضعيت بدحجابي دركشور و رشد آسيب‌هاي اجتماعي افزود: براي مسئله حجاب و چگونگي مقابله با آسيب هاي اجتماعي در يك جامعه اسلامي هم، قرآن كريم اصول مرتبط را به صورت شفاف بيان كرده است.
به تصريح خاتمي اصل اعتقاد به خدا و اينكه او حاضر و ناظراست و انسان در محضر اوست ، اصل ايمان به معاد و اينكه هر كاري كه انسان مي كند در روز قيامت مجسم مي شود و به دنبال آن دستوراتي براي بازدارندگي در عرصه آسيب هاي اجتماعي به تفكيك در قرآن اشاره شده است.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه اين تفكيك به صورت دقيق درقرآن آمده است، اظهارداشت: براي ناامني، فساد و فحشا، و موارد اخلاقي همچون زنا و لواط و همچنين ناامني هاي اقتصادي دستورات لازم در قرآن و در آيات مختلف آمده است.
به گفته امام جمعه موقت تهران، منطق قرآن اين است كه عامل به دين باشيم و شعارها را در عمل تحقق ببخشيم، چرا كه ائمه اطهار(ع) نيز بسيار سفارش كرده‌اند كه با عملتان مردم را به سوي دين بخوانيد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.