رهبر شیعیان بحرین:

ش, 03/28/1390 - 10:52
رهبر شیعیان بحرین:

اصلاح نظام سیاسی کوچک ترین خواسته ملت بحرین است

خطیب جمعه شهر دراز بحرین، اصلاح نظام سیاسی را کوچک ترین خواسته شهروندان بحرینی عنوان کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد امام علی (ع) را قرآن ناطق توصیف کرد و گفت: امیرمومنان علی (ع) حقیقتا قرآن واقع بود، زیرا هیچ کلمه و موضعی غیر از قرآن اتخاذ نکرد و سراسر کلام و سیره این امام همام از قرآن کریم برگرفته بود، اولین پیشوای متقیان جهان همچنین نمونه کاملی از اسلام ناب محمدی بود به طوری که دین را در لحظه لحظه سیره ایشان می توان مشاهده کرد و هیچ کس نمی تواند ادعایی درباره عملکرد یا نظر مخالف امام علی (ع) با اسلام پیدا کند.

وی فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت زینب کبری (س) را تسلیت گفت و افزود: حضرت زینب (س) پرورش یافته پیامبر است و سازنده شخصیت های قدرتمند به شمار می آید و به همین دلیل است که زنانی که این بانو را الگوی خود قرار داده اند دارای ایمان، پایداری، اراده و مقاومت هستند و در زمینه های مختلف با مردان رقابت کرده و صحنه های زیبایی از قهرمانی را به نمایش می گذارند.

آیت الله عیسی قاسم با اشاره به مسالمت آمیز بودن قیام های عربی تصریح کرد: همه جنبش ها و قیام های ملت های عربی یک ویژگی مشترک که مسالمت آمیز بودن است را دارا هستند و متاسفانه با قلع و قمع و تروریسم و کشتار و خونریزی مواجه شده اند.

رهبر شیعیان بحرین ادامه داد: این عکس العمل ها سبب افزایش سقف مطالبات مردمی و گسترش اعتراضات و راهپیمایی می شوند و متقابلا نیز سرکوب و کشتارها نیز افزایش می یابد و نیروهای نظامی حکومت ها به قلع و قمع مردمی که صبر آنان به پایان رسیده است می پردازند.

وی از زیرپا گذاشتن ارزش ها توسط حکام به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: نظام های عربی ماههاست که ارزش های دینی، ضوابط شریعت و قانون، عرف جامعه و بین الملل و ارزش های انسانی را زیرپا می گذارند و در نهایت، نظام های دیکتاتوری نظیر تونس و مصر هستند که شکست می خورند، لیکن ادامه درگیری ها به کشورها ضربه می زند و بر مشکلات آنها می افزاید.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: ملت ها به ندرت می توانند به اعتراضات مسالمت آمیز خود ادامه دهند، اما تحقق این امر خدمت به وطن به شمار می آید و نیازمند صبر و تحمل مشکلات فراوان است. ملت بحرین توانست به این توفیق نائل آید و با صبر و استقامت و پافشاری بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات خود، حیرت و شگفتی جهانیان را برانگیزد.

خطیب جمعه شهر دراز از سخنان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تقدیر کرد و بیان داشت: سخنان شیخ علی سلمان و سایر علمای در دفاع از ملت و تاکید بر ادامه اعتراضات به صورت مسالمت آمیز ستودنی است و تاثیر فراوانی بر دوری شهروندان از خشونت دارد. تنها نصیحت بنده به مردم اینست که روش مسالمت آمیز را ادامه دهند و از درگیری به شدت خودداری کنند.

وی اصلاح نظام سیاسی را کوچک ترین خواسته ملت بحرین خواند و گفت: مردم بحرین با هدف اصلاح نظام سیاسی و ریشه کن شدن فساد سیاسی بپا خواسته اند و فریب اجرای اصلاحات نمایشی را نمی خورند، ملت بحرین بر اصلاح سیاسی تاکید می ورزد و حاضر نیست پس از آن همه خون و فداکاری که تقدیم کرد از خواسته خود بازگردد.

آیت الله عیسی قاسم افزود: شهروندان بحرینی در پی اصلاح وضعیت سیاسی فعلی، بازپس گیری حقوق دینی و دنیوی سلب شده و دست یابی به کرامت هستند و بسیار نامعقول است که پس از همه مصایبی که در این مدت متحمل شده اند از مطالبات خود کوتاه بیایند.

وی خاطر نشان ساخت: رسانه ها و نمایش های آنان، سخنان فریبانه و وعده های کذب دیگر جایی نزد مردم ندارند و تا هنگامی که زندان ها از زنان و مردان پر باشد، کارمندان و کارگران از کار بیکار شوند، اخراج دانشجویان از دانشگاه ها ادامه یابد، شعائر دینی مورد مبارزه قرار گیرد و رسانه به دروغ پردازی علیه مردم بپردازند اصلاحات محقق نمی شود

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.