آیت الله صافی گلپایگانی تأکید کرد:

چ, 03/25/1390 - 07:44
آیت الله صافی گلپایگانی تأکید کرد:

رسیدگی سریع به پرونده‌ مجرمان اخلاقی خواسته جدی مردم از قوه قضاییه است

ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با ابراز تأسف از حادثه غیر اخلاقی اخیر، خواستار رسیدگی سریع به این گونه پرونده‌ها شد و از همه مسؤولان و دستگاه‌های مختلف خواست برای پیشگیری از وقوع جرائم، دستگاه قضایی را یاری دهند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و حجت الاسلام خلیلی رییس کل دادگستری استان قم، پیشگیری از وقوع جرم و ریشه یابی آن را بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده‌ها شد و همه مسؤولان امر را به تلاش بیشتر در استقرار نظم و امنیت در جامعه فراخواندند.

وی با بیان این‌که قوه قضائیه به تنهایی نمی‌تواند نسبت به این امر مهم و حساس مبادرت کند و همه باید به قوه قضائیه کمک کنند، ابرازداشت: نظام قضائی کشور باید قدرت و استقلال خود را نشان دهد و به مردم بفهماند که این قوه به امنیت جامعه علاقه‌مند است.

مدرس درس خارج فقه حوزه علیمه قم تاکید کرد: مسؤولان باید اولاً‌ خودشان در مقام اجرای احکام اسلامی باشند و در مرحله بعد به مردم نشان دهند که باید نسبت به ترک محرّمات خدا ملتزم باشند. مسؤولان باید نسبت به اجرای احکام اسلامی مواظبت کنند و ارتکاب خلاف شرع را برای مردم بزرگ نشان دهند.

وی با ابراز نگرانی از برخی برنامه‌های صدا و سیما اظهار داشت: متاسفانه باید گفت روابط زنان و مردان بر اساس اسلام و آموزه‌های اهل بیت(ع) نیست و در همه جا از جمله در ادارات، نهادها و دانشگاه‌ها به سوی فرهنگ غرب می‌رویم و معلوم است این موضوع ابتذال و انحطاط اخلاقی را به همراه دارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش جامعه به مبانی دینی و اسلامی، تاکید کرد: ما باید فرهنگ اسلام را در همه جا حفظ کنیم و زنان و مردان بیش از پیش به مقوله عفاف و حجاب اهمیت بدهند.

حضرت آیت الله صافی ضمن ابراز تأسف شدید نسبت به حادثه غیر اخلاقی اخیر، که منجر به جریحه‌دار شدن احساسات مردم مسلمان کشورمان شده است، خواستار تسریع محاکمه قضایی در رسیدگی به پرونده شد و اظهار داشت: بعضی از جرائم است که مردم انتظار دارند هرچه سریعتر به آنها رسیدگی شود و مجرم مجازات شود.

وی با اشاره به اشکالات نظام قضایی دنیا افزود: دین اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام برای هر عرصه‌ای احکام جامعی دارد که اگر این احکام پیاده شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: کل جامعه، دولت و کارکنان اگر در مسیر دین باشند و هویت اسلامی محفوظ باشد، همه چیز درست می‌شود و متاسفانه این نابسامانی‌هایی که بعضاً مشاهده می‌شود نتیجه جدایی از سنت‌های اصیل اسلامی است که باید برای آن فکری کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه سخنان خود توصیه‌هایی به حاضران و مسؤولان قضایی حاضر در جلسه ارائه و تصریح کرد: این‌که شما و قوه قضائیه به فکر پیشگیری از وقوع جرم افتاده‌اید و درصدد راه حل هستید امری مبارک است و امیدواریم در این مسیر موفق و مؤید باشید.

وی با تأکید بر اینکه نظام قضایی باید بر اساس آموزه‌های اسلامی عمل کند، فرمودند: مهم است که مردم ببینند قوه‌ قضائیه هر کسی را به دادگاه می‌کشاند و میان افراد فرقی نمی‌گذارد. نباید هیچ مسأله‌ای به استقلال و اعتبار قوه‌ قضائیه لطمه بزند و باید اعتبار آن در جامعه محفوظ باشد.

مدرس درس خارج فقه حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ظرفیت های حوزه به منظور پیشگیری از جرائم و تبیین فرهنگ و معارف دینی در جامعه را ضروری دانست و ابرازداشت: از ظرفیت حوزه می‌توان برای ارتقا فرهنگ دینی به خوبی استفاده کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بیان داشت: حوزه کارش هدایت جامعه، تبلیغ دین و نشر معارف دینی است و حوزویان در این راستا وظیفه مهم و حساسی را عهده‌دار هستند و باید به رسالت خود به خوبی عمل کنند.

در ابتدای این دیدار محمد باقر ذوالقدر گزارشی از برنامه‌های در دست اجرای این معاونت ارائه کرد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.