سومین دوره همایش روحانیت، راهبردها و تعاملات فرهنگی آغاز به کار کرد

ی, 03/08/1390 - 08:09
سومین دوره همایش روحانیت، راهبردها و تعاملات فرهنگی آغاز به کار کرد

سومین دوره همایش سالانه روحانیت، راهبردها و تعاملات فرهنگی، به همت سازمان بسیج طلاب کشور، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و سازمان بسیج مستضعفین کل کشور صبح روز گذشته در سالن اجتماعات هتل نخل مشهد آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام و المسلمين محمد نعيمي، مسئول سازمان بسيج طلاب کشور در حاشيه برگزاري سومين دوره همايش سالانه روحانيت، راهبردها و تعاملات فرهنگي که به همت سازمان بسيج طلاب کشور، مجمع نمايندگان طلاب و فضلاء حوزه علميه قم و سازمان بسيج مستضعفين کل کشور در سالن اجتماعات هتل نخل مشهد برگزار مي شود،اظهار داشت: در اين همايش بخشي از نمايندگان تأثيرگذار طلاب و مسئولين سازمان هاي بسيج طلاب سراسر کشور شرکت دارند.
وي افزود:در اين دوره از همايش شخصيت هاي برجسته اي همچون آيت الله مصباح يزدي،حجت الاسلام و المسلمين سقاي بي ريا، مسئول دفتر جامعه مدرسين و سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين و ... به ايراد سخن خواهند پرداخت.
مسئول سازمان بسيج طلاب کشور همچنين خاطرنشان کرد: غير از برنامه سخنراني شخصيت هاي مختلف،  چهار کميسيون تخصصي نيز در طول برگزاري اين همايش سه روزه برگزار مي شود.
وي گفت: بيداري اسلامي و روحانيت، روحانيت و اقشار بسيج، روحانيت و جنگ نرم و روحانيت و نقش آن در جهاد اقتصادي، عناوين کميسيون‌هاي تخصصي اين همايش سه روزه را تشکيل مي‌دهند.
حجت الاسلام و المسلمين نعيمي ادامه داد: بسيج طلاب و مجمع نمايندگان طلاب، دو روي يک سکه اند؛ چرا که امام خميني(ره) نيز به دليل روحيه بالاي جوانان بسيجي بود، دستور تشکيل مجمع نمايندگان طلاب و فضلاء حوزه علميه قم را دادند.

به گزارش خبرنگار اعزامی سازمان بسیج طلاب و روحانیون در نوبت صبح این همایش آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، و نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به ایراد سخنرانی پرداختند.

پس از عرض خیر مقدم و بیان اهداف همایش توسط رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون ؛ حجت الاسلام سقای بی ریا به ایراد سخنرانی پرداخته و مجموعه بسیج طلاب را مجموعه ای خوب و دارای پتانسیل های بالا معرفی کرد و گفت: متأسفانه همایش های گذشته ای که تحت این عنوان برگزار شده کاربردی نبوده است، بنابراین امیدواریم که در پایان این دوره ، تفاهم نامه ای کاربردی میان این نهادها تدوین شود.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان طلاب، فضلاء حوزه علمیه قم و سازمان بسیج طلاب باید راهکارهای همکاری بهتری را جهت افزایش ارتباطات ارائه دهند، در این راستا چهار کمیسیون پیش بینی شده است که نقش هر کدام از این سه نهاد را به درستی تبیین و مشخص می کند.

در ادامه آیت الله کعبی، با بیان اینکه نگاه به رسالت انقلاب از دو جنبه «نگاه ملی و مقطعی به انقلاب» و «نگاه الهی و تاریخی به انقلاب اسلامی» قابل بررسی است، افزود: انقلاب اسلامی مقطعی از تاریخ اسلام است و تاریخ اسلام مقطعی از تاریخ انبیاء است، اگر از تاریخ اسلام شروع کنیم، انقلاب اسلامی بعثت مجدد اسلام در عصر غیبت به رهبری حضرت امام خمینی(ره) است.

وی خاطرنشان کرد: رهبرکبیر انقلاب اسلامی می فرمایند «انقلاب اسلامی ایران، اسلامی است قبل از اینکه ایرانی باشد و متعلق به مستضعفین جهان است و ربطی به ایرانی گری ندارد و اگر ایرانی گری را وسط بکشیم، به این برش های طولانی تمدن اسلامی که ایران هم در آن دخیل است، ظلم کرده ایم»، بنابر گفته امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی جبهه حق است برای میل به عبودیت همه انسان ها.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی براینکه فرهنگ یک جامعه اساس هویت آن جامعه است، بیان کرد: اساس فرهنگ درهر جامعه، موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و اگر ما کشور را برترین کشور جهان از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و ... بدانیم اما الگوی فرهنگ اسلامی نباشیم، سودی ندارد، بلکه باید ایمان و عمل صالح را در کشور نهادینه کنیم، زیرا شاخصه دولت اسلامی ایمان و عمل صالح است.

در پایان سردار نقدی، مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء حوزه علمیه قم و بسیج طلاب را دو یادگار از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: امام خمینی(ره) اسلام منهای روحانیت را اسلام نمی دانستند، لذا این سخن ایشان تکلیف روحانیت را بسیار سنگین کرده و و بار گرانی را بر دوش این نهاد مردمی نهاده است.

وی اظهار داشت: روحانیت به عنوان ستون فقرات انقلاب و نظام اسلام است و کوتاهی روحانیت در انجام وظایف و رسالتش به اسلام ضربه خواهد زد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز متذکر شد: امروز شاهد مشکلات و اشکالات بسیاری هستیم و در هر دوره ای با فتنه و جریان های انحرافی مواجه می شویم و حوادثی که اخیرا اتفاق افتاده است موجب شده که برخی افراد در مورد ساختار شکل گیری نظام شبهه افکنی کنند.

گفتنی است، همایش روحانیت، راهبردها و راهکارهای تعاملات فرهنگی در چهار نوبت صبح و عصر و در مدت دو روز با حضور آیت الله مصباح یزدی و علما و روحانیان حوزه علمیه قم و همچنین مسئولین بسیج طلاب و روحانیون سراسر کشور در مشهد در حال برگزاری می باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.