آیت الله حسینی بوشهری:

ش, 03/07/1390 - 08:55
آیت الله حسینی بوشهری:

آیت الله حسینی بوشهری:
مجلس و دولت بیشتر با هم تعامل داشته باشند/ پیوند ملت با بنیانگذار انقلاب ناگسستنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، با تاکید بر ضرورت تعامل شفاف مجلس ودولت، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در جلسات حضوری به موقع و منظم داشته باشند.


به گزارش خبرگزاری خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد با اشاره به در پیش بودن ایام سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت و بر ضرورت تبیین شخصیت ایشان و همچنین برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت آن پیر فرزانه تاکید کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مردم با امام پیوندی ناگسستنی دارند، گفت: نام امام راحل و پیام ایشان در تاریخ کشور می‌درخشد و روحانیان و عالمان باید بیش از پیش مردم را با شخصیت امام راحل آشنا کنند.

وی با اشاره به هجدهمین سالگرد حضرت آیت الله گلپایگانی، از شخصیت علمی، فقهی و مبارزاتی و انقلابی این مرجع تقلید فقید تجلیل و وی را از جمله همراهان انقلاب و امام راحل توصیف کرد.

پروژه انتقال آب، بزرگ ترین طرح عمرانی تاریخ قم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح طرح انتقال آب از سرشاخه های دز به استان قم با حضور رییس جمهور، از این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی تاریخ استان قم یاد کرد.

وی ضمن توصیه مردم به رعایت مصرف بهینه آب و صرفه جویی در مصرف آب شرب، تاکید کرد: برای راه اندازی این پروژه مهم بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

امام جمعه قم با اشاره به سختی کار پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز به استان قم بیان داشت: برای انتقال آب از سرشاخه های دز به استان قم، ده ها کیلومتر تونل در دل کوه ها ایجاد شد، صدها کیلومتر لوله گذاری صورت گرفت و مردم باید بدانند که این نعمت با چه مشقت و دشواری به قم رسیده است.

وی همچنین از عنایات و حمایت ویژه رهبر فرزانه انقلاب، رییس جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس و استاندار قم در راستای تسریع در روند اجرای این پروژه ملی قدردانی و بر ضرورت تسریع در اجرای فازهای بعدی آن تاکید کرد.

مجلس و دولت بیش از پیش تعامل داشته باشند

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به هفتم خرداد سالروز افتتاح نخستین دوره مجلس شورای اسلامی، بیاناتی از امام راحل در خصوص جایگاه این نهاد قانونگذار در کشور بیان کرد و گفت: جایگاه قوه مقننه جایگاه بسیار مهمی است و باید تلاش این باشد که در هر دوره جایگاه مجلس شورای اسلامی تقویت و به مباحث اساسی پرداخته شود. 

وی با بیان اینکه مجلس هشتم دارای نقاط قوت خوبی است و البته مشکلاتی نیز دارد که باید آنها را برطرف کند، تاکید کرد: یکی از نقاط ‌قوت مجلس این است که برگرفته از گفتمان انقلاب است و در مسایل داخلی و خارجی هوشمندانه به میدان آمد. مجلس هشتم رابطه اصیلی با مردم دارد و در تصویب قوانین مهم و اهتمام به وظیفه نظارتی و تعامل با دولت و در عین حال حفظ استقلال نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

خطیب جمعه قم با تاکید بر تعامل بیش از پیش مجلس و دولت، این مساله را غیر شفاف خواند و با اشاره به عوارض منفی آن تأکید کرد: تعامل مجلس و دولت باید به گونه ای شفاف باشد که همه این را به درستی درک کنند و تقابلی میان آن دو نباشد و در عین حال استقلال داشته باشند.

وی با انتقاد از وجود بی نظمی در مجلس و عدم حضور به موقع نمایندگان در جلسات، گفت: این مساله شایسته مجلس نیست و بعضا مشاهد می شود که به دلیل عدم حضور نمایندگان، جلسات به تعطیلی کشیده می شود.

مداحان تصفیه حساب های سیاسی نداشته باشند

وی همچنین با اشاره به دیدار مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) با رهبر فرزانه انقلاب، توصیه هایی به مداحان ارائه و تصریح کرد: مداحان نباید در پشت تریبون ها تصفیه حساب های سیاسی داشته باشند و محافل مذهبی را به تریبون های سیاسی تبدیل نکنند. 

آیت‌الله حسینی بوشهری با یادآوری فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری، نقش مداحان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر به توصیه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری عمل شود، فضای ولایی در سایه حرکت مداحان، فضایی قابل قبولی خواهد بود. 

وی همچنین با اشاره به دستگیری 30 جاسوس از سوی وزارت اطلاعات، از تلاش های سربازان گمنام امام زمان(عج) قدردانی و قدرت اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تحسین کرد. 

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اهداف و نقشه های شوم شبکه جاسوسی افزود: جاسوسان به دنبال ایجاد نارضایتی در میان مردم بودند و در شبکه های مختلف ایجاد اختلال می کردند و به دنبال رویارویی میان مردم و نظام بودند از وزارت اطلاعات با دستگیری آنها به دشمنان نظام نشان دادند که قادر به به ایستادگی در برابر توطئه های آنها است.

مصادره و انحراف انقلاب های منطقه، نقشه استکبار جهانی است

وی همچنین بخش دیگری از سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه را به بررسی تحولات اخیر در جهان اسلام و موج بیداری اسلامی اختصاص داد و این تحولات را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست.

امام جمعه قم، مصادره و انحراف انقلاب های مردمی منطقه را یکی از نقشه های مهم استکبار جهانی دانست و با تشریح شرایط کشور لیبی گفت: در این کشور شورایی به عنوان شورای انقلابیون تشکیل شده است که آمریکایی ها می خواهند به ظاهر معمر قزافی را اخراج کنند اما در واقع می خواهند دست نشانده خود را سرکار بیاورند و مردم این کشور باید در این خصوص هوشیار باشند.

وی با محکوم کردن جنایات آل خلیفه و آل سعود در بحرین، مقاومت و ایستادگی انقلابیون را تحسین کرد و ابرازداشت: امروز موضوع بحرین همانند خار و تهدیدی در برابر چشمان مستکبران است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان با تهدید و کشتار مردم نخواهند توانست به اهداف خود دست یابند، تاکید کرد: مردم این کشور می دانند در سایه مقاومت، صبر و ایستادگی پیروزی نهایی به سراغ آنها خواهد آمد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رجب المرجب و شعبان المکرم، از عموم مردم خواست با استفاده مناسب از این فرصت روحانی جهت خودسازی و تهذیب نفس استفاده و خود را برای ماه مبارک رمضان و میهمانی خداوند تبارک و تعالی آماده کنند

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.