آیت الله علم الهدی:

ی, 03/01/1390 - 07:36
آیت الله علم الهدی:


طلاب بدون نشاط سیاسی نمی‌توانند خدمتگزار دین باشند

  آیت الله علم الهدی نشاط سیاسی را لازمه خدمت به دین برشمرد و در خصوص مسائل بحرین گفت: بیشترین فعالیت در عرصه گفتمانی و توسعه قیام بحرین از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است؛ اما اقدامات حکومتی در این‌باره منوط به رعایت مصالح نظام و اسلام است.


 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد صبح امروز با حضور در جمع مدرسه علمیه نرجس(س) به سؤالات آنان در خصوص مسائل سیاسی روز پاسخ گفت.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی چه در داخل و چه در جهان اسلام، خدمت طلاب به دین بدون نشاط سیاسی ممکن نیست.

آیت الله علم الهدی، محور همه مسائل سیاسی جهان امروز را اسلام دانست و افزود: این مساله چه در کشورهای اسلامی که محوریتشان توسعه اسلام است و چه در کشورهای غیراسلامی که اسلام ستیزی دارند به وضوح دیده می شود. طلبه باید نشاط سیاسی داشته و مسائل و جریانات سیاسی برای او کاملا حل شده باشد و با تحولات سیاسی اجتماعی جهان آشنا باشد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: از آنجا که همه دولت های استکباری درصدد براندازی ومقابله با اسلام هستند افکار عمومی در سراسر عالم بیش از پیش روی این مساله حساس شده است.

وی در پاسخ این پرسش که آیا خیزش های اخیر در اروپا همان مورد پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب است ابراز داشت: رهبری فرمودند خیزش های داخلی کشورها عن قریب، اروپا را نیز فرا گرفته و مردم علیه دولت ها و در اعتراض به اینکه چرا سرنوشتشان با مطامع سیاسی امریکا گره خورده است شورش خواهند کرد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: آنچه اخیرا در اسپانیا شاهد هستیم، یک خیزش جمعی و چندجانبه و یک هیجان عمومی فراگیر است که تا کنون سابقه نداشته و این همان مصداق سخنان امام خامنه ای است.

امام جمعه مشهد در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات ایران در واکنش به حوادث بحرین خاطرنشان کرد: اقدامات حکومتی و دولتی در مورد بحرین منوط به رعایت مصالح نظام و اسلام است. در عین حال بیشترین فعالیت در عرصه گفتمانی وتوسعه قیام بحرین ورساندن صدای شیعیان آن به مردم جهان از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. در این مدت فعالیت قوی رسانه ای داشتیم و خصوصا شبکه های برون مرزی ما در خدمت قیام بحرین بود.

آیت الله علم الهدی گفت: در مساله لابی سیاسی هم از لحظه ای که نیروهای صعودی وارد بحرین شدند ایران به جهت جلوگیری از سرکوب شیعیان به طور جدی وارد شدو با تمام توان از ظرفیت های سیاسی بین المللی خود به صورت مکاتبه با سازمان ملل یا دیدار مقامات قطر، کویت و.... بهره گرفت. اما مساله اقدام نظامی ممکن نیست چرا که همه تلاش استکبار برای کشاندن ایران به صحنه نبرد و راه اندازی جنگ ایرانی عربی است. ورود نظامیان صعودی به بحرین با وجود اینکه آل خلیفه کمبود نیروی انسانی نداشت تنها بهانه ای بود برای برانگیختن واکنش نظامی ایران.

وی افزود: این توطئه از سوی رهبر معظم انقلاب به خوبی شناسایی شده و دولت را موظف به توسعه لابی های سیاسی کرد. از سوی دیگر حرکت های مردمی هم گرچه تا حدی انجام شده اما باید بیشتر و گسترده تر شود و مسوولین نیز بیشتر همراهی کنند.

عضو مجلس خبرگان در خصوص جریان انحرافی در دولت ابراز داشت: این جریان با موضع گیری در مقابل دین به دنبال جذب ظرفیت لائیک بی دین و ایجاد یک جریان دینی منحرف در جامعه است. شناخت عناصر و جریانات فاسد، آگاهی و بصیرت و اطاعت از رهبری وظیفه ماست.

وی با تأکید براینکه رییس جمهور در خط ولایت و رهبری قرار دارد یادآور شد: باید باور کنیم رهبرمان حجت امام زمان(عج) است شعار کافی نیست.

آیت الله علم الهدی در مورد برخی اصطکاک ها میان دولت و مجلس اظهار داشت: وجود برخوردهای در حد ایراد و اشکال میان مجلس به عنوان ناظر و دولت به عنوان جریان مورد نظارت یک امر کاملا طبیعی است. اما در مجلس هم افرادی هستند که مغرضانه با دولت برخورد می کنند.

وی گفت: با رعایت تقوای سیاسی همه مسائل قابل حل است.‌

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.