هشدار شدید امام جمعه قم به جریان انحرافی؛

ش, 02/31/1390 - 07:48
هشدار شدید امام جمعه قم به جریان انحرافی؛

دست از توطئه بردارید و الا مردم شما را نابود می‌کنند / ملت گامی را که برای خیانت به ولایت فقیه برداشته شود در هم‌ می‌شکند

امام جمعه قم، با انتقاد شدید از جریان انحرافی، به آنها هشدار داد اگر دست از توطئه برندارند، ملت همان گونه که منافقان، بنی صدر و سایر جریان های انحرافی و فتنه گران را کنار زد، آنها را نیز در آتش خشم خود نابود خواهد کرد.


 

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، به تحلیل و بررسی تحولات و مسائل اخیر در کشور و جهان اسلام پرداخت.

افرادی در داخل کشور به دنبال منافع و مقاصد نامشروع خود هستند

وی در ادامه رمز اقتدار و عزت نظام اسلامی را رهبری ولی فقیه دانست و با بیان اینکه عناصری در داخل این روزها شتاب زده به فکر مقاصد نامشروع خود هستند، خطاب به آن‌ها تصریح کرد: بدانید و آگاه باشید ملت ایران با تبعیت از رهبری و ولی فقیه و همچنین حفظ وحدت دستاوردهای زیادی را کسب کرده است و هر دست و قدم و قلمی که در راستای خیانت به ولایت فقیه و وحدت برداشته شود، ملت آن را در هم می شکند.

امام جمعه قم، با انتقاد از جریان انحرافی اظهار داشت: این جریان این روزها به طرق مختلف تلاش می کند چهره های ولایی را در برابر رهبری و ملت قرار دهد.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع)ضمن هشدار شدید به جریان انحرافی، خطاب به آنها گفت: ما به شما هشدار می دهیم دست از توطئه بردارید در غیر این صورت مردم همانند بنی صدر، منافقین و سران فتنه شما و خط انحرافی تان را در خشم آتشین خود نابود خواهند کرد.

وی با انتقاد از کسانی که در ظاهر داعیه طرفداری از علما و روحانیت دارند اما در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کنند، گفت: اینها در نوشته های قصد مخالفت و براندازی روحانیت را دارند و حتی اگر حکم ولی فقیه مطابق میل و سلیقه شان نباشد با آن مخالفت می کنند.

امام جمعه قم گفت: هر زمان ولی فقیه حکم کرد و کسی زیر بار نرفت و یا حکم ولی فقیه را سبک شمرد، در واقع حکم خداوند و اهل بیت(ع) را سبک شمرده است.

وی همچنین با تبریک سالروز ولادت امام خمینی (ره)، یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی و نقشی که امام راحل ایفا کردند امروز آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف جهان نمایان است.

خطیب جمعه قم، تحولات اخیر در منطقه و موج خیزش امت اسلام را گوشه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر و اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران ملت های آزاده جهان بیدار شده اند و در برابر حکومت های ظالم ایستاده اند.

وی بیان داشت: هرچند استکبار جهانی و دشمنان تلاش می کنند با دست زدن به جنایت و حیله های متعدد مردم را عقب مانده نگاه دارند، اما امروز امت اسلام در مقابل دولت های دست نشانده استکبار بپا خاسته است.

تولیت آستانه حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تبیین ویژگی های منافقان اظهار داشت: امام جماعت مسجد النبی و مسجد الحرام در کنار خانه خدا ایاک نعبد و و ایاک نستعین می گویند، در حقیقت مزدور آمریکایی ها هستند چرا که کشتار ملت بحرینی و تجاوز به زنان آنها و هتک حرمت به قرآن کریم را می بینند و این حرکات را تایید می کنند، اینها در ظاهر ادعای مسلمانی می کنند، اما در حقیقت حافظ منافع کفار و استکبار هستند.

وی با اشاره به ظلم و بی حد و حصر رژیم صهوینستی به ملت فلسطین، اظهار داشت: مسلمانان گام های بزرگی را برای آزادی سرزمین های اسلامی و قدس شریف برداشته اند و در این راه ثابت قدم خواهند بود و قطعاً امواج بیداری اسلام آزادی قدس شریف و سرافکندگی صهیونیست ها را به همراه خواهد داشت. 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنان خود اشاره و پیش بینی کرده بودند که این موج بیداری به قلب اروپا نیز خواهد رسید، ما شاهدیم که در برخی کشورها مردم اعتراض کرده اند که این مساله نشأت گرفته از قیام مسلمانان است. 

وی در ادامه تاکید کرد: استکبار جهانی باید بداند جمهوری اسلامی ایران برای نابودی و از بین بردن شرک و استکبار شکل گرفته است و ان شاءالله روزی برسد که این مساله تحقق یابد.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت، جایگاه و موقعیت ایران و نظام اسلامی را بسیار برجسته خواند و تصریح کرد: فتنه گران و توطئه گران داخلی بدانند ملت ا با اقتدار از جایگاه نظام دفاع می کنند و هر قدم و قلمی که بر علیه وحدت کشور باشد در هم خواهد شکست. 

با اشاره به انتقال آب شیرین از سرشاخه های دز به استان قم، از عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این پروژه مهم قدردانی کرد و با اشاره به حمایت های دولت، رییس جمهور، رییس مجلس و مسؤولان استانی، گفت: ما از تمام کسانی که در این عرصه فعالیت کرده اند قدرانی می کنیم.

امام جمعه قم بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته را به تبیین شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) اختصاص داد و سوم خرداد، سالروز ولادت این بانوی بزرگوار را گرامی داشت و تبریک گفت.

وی با تاکید بر ضرورت الگوگیری جامعه از شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: این بانوی گرانقدر دارای اجر و مقام بسیاری است و جامعه ما باید از سیره و زندگی این بانوی گرامی درس بگیرند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.