آیت الله یزدی:

س, 02/27/1390 - 08:40
آیت الله یزدی:

همه موظفیم آرامش جامعه را حفظ و از کارهای خودسرانه و تشنج آمیز پرهیز کنیم

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد نظر شورای نگهبان را رد کند تاکیدکرد: شورای نگهبان، نگهبان قانون اساسی و اسلام است و در مطابقت قوانین با قانون اساسی و شرع حرف نهایی را در کشور می زند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز 26 اردیبهشت ماه در دیدار با برگزارکنندگان یادواره شهدای روحانی استان قم افزود: آنچه امروز در کشور دیده می شود این است که به ظاهر مشکلی وجود ندارد و فضا آرام است اما بحث اختلاف میان مجلس و دولت در مسایل اخیر در همه جا مورد بحث است و آرامش عمقی جامعه آسیب دیده است و همه می پرسند دعوای دولت و مجلس به کجا رسید.

وی با اشاره به لزوم اتحاد میان قوا اظهارداشت: از وظایف مهم رهبری که در متن قانون اساسی آمده است هماهنگی میان قواست؛ رهبری گاهی به عنوان ولی فقیه کاری را انجام می دهند و گاهی به عنوان رهبر به هماهنگی قوا که از وظایف مصرح رهبری در قانون اساسی است و مورد سئوال خبرگان است می پردازند.

آیت الله یزدی اضافه کرد: در مسایل اخیر هم جلسه ای با حضور مسئولان قوه مقننه و مجریه در حضور رهبر انقلاب برگزار شد و ایشان همه را به عمل براساس قانون دعوت کردند و وظایف قانونی هرکدام را به آنها گوشزد نمودند.

وی ادامه داد: یکی از آقایانی که در دولت است در این جلسه مطالبی را گفته که شورای نگهبان چنین و چنان کرده است اما رهبری همه را به عمل به نظر شورای نگهبان دعوت کرده اند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در قوانینی که نیاز به تفسیر شورای نگهبان دارد حداقل باید 9 نفر رای دهند که در اختلافات اخیر به اتفاق آراء نظر شورای نگهبان بیان شده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خاطره ای از امام خمینی(ره) تصریح داشت: ایشان در مقطعی که فکر می کنم مربوط به دوران بنی صدر بود فرموده بودند اگر کسی بخواهد قانون اساسی را قبول نداشته باشد قانون اساسی او را قبول ندارد زیرا مشروعیت همه مسئولان برگرفته از قانون اساسی است.

وی اظهار داشت: نظام حاکم بر کشور را نمی توان با حرف های این و آن به سستی کشاند و امروز همه موظفیم آرامش جامعه را حفظ و از کارهای خودسرانه و تشنج آمیز پرهیز کنیم.

رییس اسبق قوه قضائیه با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر ایجاد فضای آرام در کشور گفت: باید فضا را آرام کنیم و در سایه این آرامش به تشریح و تبیین واقعیت ها آن هم به صورت مستدل و منطقی و دور از تحریک و تحریض و غرض و مرض بپردازیم و سخن بگوئیم و بنویسیم.

وی ابراز امیدواری کرد همان طور که کشور از فراز و نشیب های 32 ساله با تدابیر امام و رهبری عبور کرده است از مسایل اخیر و فتنه ها نیز عبور خواهد کرد.

آیت الله یزدی در بخش دیگری از سخنانش شهادت را مسئله ممتازی در اسلام برشمرد و گفت: برگزاری کنگره شهدای روحانی از این جهت نیست که بخواهیم کار صنفی انجام دهیم بلکه برگزاری این کنگره ها برای آشناکردن بیشتر مردم با زوایای حضور روحانیت در عرصه های مختلف به خصوص دفاع مقدس و نقش حضور آنها در ایجاد معنویت بیشتر در جبهه ها است.

وی با بیان اینکه در دفاع از کشور در هر دوره ای جای تردید نیست و امروز هم اگر به کیان حکومت و نظام اسلامی حمله شود همه موظف به دفاع هستیم گفت: ملاک نظام، اسلامیت آن است و نه ایرانیت و اگر کسانی بخواهند ایرانیت را جایگزین اسلامیت قرار دهند همه موظف به مقابله هستیم.

وی تاکیدکرد: حوزه های علمیه، روحانیت و مراجع و رهبری نمی توانند تماشا کنند که کیان نظام اسلامی آسیب ببیند و سکوت کنند.

آیت الله یزدی از دست اندرکاران برگزاری یادواره شهدای روحانی درخواست کرد تا آمار دقیقی از تعداد شهدای روحانی کشور، تعداد جانبازان، سنین شهدا، دسته بندی استانی و ... جمع آوری و در اختیار علاقه مندان قرار دهند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.