آیت الله حائری شیرازی:

س, 02/27/1390 - 08:39
آیت الله حائری شیرازی:

ارتباط مرحوم آیت الله بهجت با مقام معظم رهبری صمیمی و تنگاتنگ بود

عضو مجلس خبرگان رهبری، ارتباط مرحوم حضرت آیت الله بهجت با مقام معظم رهبری را صمیمی و تنگاتنگ توصیف کرد و گفت: این عالم ربانی در سیره وسلوک خود حجت گرا بود و هیچ گاه جو زده نمی شد.


آ

 

 

آیت الله محی الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، با تسلیت فرا رسیدن دومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله محمد تقی بهجت، یاد و خاطره این مرجع تقلید فقید را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله بهجت نسبت به مسائل اقتصادی بسیار روشن بودند، تصریح کرد: من از علمای مختلف راجع به پول و تغییرات آن و همچنین مهریه بانوان سؤال کردم، جواب ایشان از همه کوتاه تر و دقیق تر بود.

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به اخلاص و تزکیه نفس فوق العاده مرحوم حضرت آیت الله بهجت، ابراز داشت: این عالم ربانی روی نفس خویش بسیار کار کرده بود و این هم از جمله برکات حوزه علمیه است که چنین فردی که خود را منزه کرده، سال ها مرجعیت مردم را به عهده داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مرجعیت مرحوم حضرت آیت الله بهجت و مرحوم حضرت آیت الله اراکی از عجایب بود و این دو بزرگوار هر دو از اعلام مرجعیت احتراز داشتند، به تبیین ارتباط این عالم ربانی  با مقام معظم رهبری پرداخت.

آیت الله حائری شیرازی گفت: ارتباط مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت با مقام معظم رهبری بسیار صمیمی بود، رهبر معظم انقلاب هم به ایشان بسیار علاقه داشتند و مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت نیز توصیه هایی می کردند.

وی ادامه داد: ارتباط حضرت آیت الله العظمی بهجت با مقام معظم رهبری ارتباطی تنگاتنگ و صمیمی بود، چون مقام معظم رهبری بسیار با تقوا هستند و مرحوم حضرت آیت الله بهجت نیز ملاک شان تقوا بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مرحوم حضرت آیت الله بهجت حجت گرا بودند، تاکید کرد: ایشان در جوانی که در نجف بودند روزه مستحبی می گرفتند و به همین دلیل نحیف و لاغر شده بودند، خبر به ابوی گرامی ایشان رسیده بود و ایشان به خاطر نهی پدرش روزه و نماز مستحبی را کنار گذاشت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت در سیر و سلوک شان این گونه نبود که داغ بشوند و بر اساس آن تصمیمی را بگیرند، ایشان ولایت پدر بزرگوار خود را رعایت می کرد و حجت گرا بود.

وی در ادامه تاکید کرد: انسان وقتی حجت گرا باشد، همه چیز سرجای خودش قرار می گیرد، اما وقتی تابع جو باشد همه چیز به هم می ریزد و من توصیه می کنم همیشه انسان باید حجت گرا باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.