آیت الله نوری همدانی مطرح کرد؛

ی, 02/25/1390 - 10:17
آیت الله نوری همدانی مطرح کرد؛

پیشنهاد ایجاد دادگاه بین المللی اسلامی برای محاکمه جنایتکاران

حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر اینکه سقوط حکام دست نشانده حتمی است، جنایات آل خلیفه و آل سعود و جسارت به اماکن مقدس و تخریب مساجد در کشور بحرین را محکوم کرد.


 

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر شنبه در دیدار اعضای کاروان همبستگی با مردم مظلوم بحرین با اشاره به بیداری ملت های مسلمان، موج خیزش امت اسلام را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست.

این مرجع تقلید با اشاره به جنایات آل سعود و آل خلیفه در بحرین این جنایات را محکوم کرد و با تقبیح سکوت سازمان های مدعی حقوق بشر، ابراز داشت: در حالی که دادگاه لاهه باید به شکایات مردم بحرین رسیدگی کند حق را به آل خلیفه می دهد از این رو ضروری است مسلمانان دادگاه مستقلی داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی حمایت از مظلومان را وظیفه هر مسلمانی دانست و با اشاره به روایتی، افزود: اگر به یاری مظلومان نشتابیم مسلمان نیستیم.

این مرجع تقلید لشکرکشی خادمان قلابی حرمین شریفین به بحرین و سرکوب پیروان اهل بیت در این کشور را محکوم کرد و ابراز داشت: آل سعود سالی چندین میلیون قرآن در موسم حج هدیه می کند و خود را خادم حرمین شریفین می داند و در مقابل به بحرین لشکر کشی کرده و فساد ایجاد می کند.

وی سقوط حکام دست نشانده استکبار و آل سعود و آل خلیفه را حتمی دانست و افزود: اینها باید بدانند سقوط شان حتمی است، هر چند استکبار و غرب می خواهد با حمایت های همه جانبه خود چند روزی این سقوط و انحطاط را به تاخیر بیندازد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: این بیدارگری از انقلاب اسلامی ایران نشآت گرفته است و حکام مستبد منطقه می ترسند روزی در کشورهای منطقه حکومتی مانند ایران به وجود آید.

وی روح حاکم بر قیام های منطقه را محتوای اسلامی و نفی سلطه و استبداد دانست و با اشاره به وضعیت اسفناک مردم بحرین، تاکید کرد: انقلابیون بحرین بدانند ما در کنارشان هستیم و به حمایت مان افتخار می کنیم. /

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.