امام جمعه قم:

ش, 02/24/1390 - 12:02
امام جمعه قم:

دامن زدن به اختلافات به صلاح کشور نیست/ پیمان مردم با ولایت و رهبری ناگسستنی است

  امام جمعه قم، دامن زدن به اختلافات را به صلاح کشور ندانست و از تمامی مسؤولان و ملت خواست با وحدت و همدلی برای تعالی و رشد بیش از پیش نظام اسلامی تلاش کنند.


 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با اشاره به شرایط کشور، وحدت را یک نیازی اساسی عنوان کرد و با توجه به اتفاقات و التهابات اخیر در کشور که باعث نگرانی دوستداران نظام و شادی دشمنان نظام گردید گفت: در شرایط کنونی جامعه بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد.

وی گفت: البته هرچند دشمن در این موضوع خیلی بزرگنمایی کرد، اما ما اجازه نداریم به اختلافات دامن بزنیم چرا که مردم نمی توانند شاهد اختلافات بین قوا و تصمیم گیرندگان کشور باشند و این مساله به صلاح کشور هم نیست.

امام جمعه قم با بیان اینکه پیمان مردم ولایتمدار و انقلابی ایران با مقام معظم رهبری و ولی فقیه ناگسستنی است تصریح کرد: امام راحل یک شاخص مهم تعیین کردند و آن اینکه اگر دشمن شادی کرد بدانید یک جای کار ایراد دارد ونباید آن رفتار را ادامه داد و مسؤولان باید به این اصل مهم بیش از پیش توجه کنند.

خطیب جمعه قم در ادامه با محکوم کردن جنایت های آل سعود و آل خلیفه در بحرین اظهار داشت: حوادثی که در بحرین می گذرد دل همه ما را به درد می آرود و مظلومیتی بزرگ تر از آنچه که بر سر مردم بحرین آمده و می آید وجود ندارد.

وی با ابراز تاسف شدید از ظلم بی حد و حصر آل خلیفه و آل سعود به مردم بحرین، گفت: در این کشور پزشکان شکنجه می شوند، دانش آموزان ازمدارس به شکنجه گاه ها انتقال داده و به اماکن مقدس و مساجد جسارت و اهانت می شود.

عضو جامعه مدرسین سکوت سازمان های بین المللی واسلامی در قبال این جنایات را مرگبار توصیف و با محکوم کردن نظاره گری این سازمان ها در قبال این اتفاقات دردناک، تاکید کرد: متاسفانه این سازمان ها به جای اینکه عمل و اقدامی را انجام دهند، سکوت پیشه کرده و راه را برای ظلم و جنایات این رژیم ها باز گذاشته اند.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری پیش بینی کردند موج بیداری به قلب اروپا نیز خواهد رسید.

امام جمعه قم همچنین با مشکوک خواندن مرگ بن لادن، ابراز داشت: اوباما رییس جمهور آمریکا با ژست خاصی پشت تریبون می ایستد و می گوید من فرمان کشته شدن بن لادن را صادر کردم، در حالی که باید بداند دست او برای مردم رو شده و با این فریبکاری ها ره به جایی نمی برد.

وی با اشاره به استفاده تبلیغاتی اوباما برای انتخابات از این حربه ادامه داد: امروز تاریخ مصرف بن لادن ها تمام شده است و آنها احساس می کنند که برای پیروزی در انتخابات باید مردم آمریکا را به گونه ای راضی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری امثال بن لادن را دست نشانده آمریکا دانست و تاکید کرد: آمریکایی ها خودشان بن لادن ها را برای اختلاف افکنی بین مسلمانان و بهانه برای حمله به کشورهای مختلف سرکار آورده اند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه قم، به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران و حضور چهار هزار ناشر داخلی و خارجی از 67 کشور جهان در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: با تمام اقدامات و فعالیت های صورت گرفته هنوز سطح مطالعه در کشور ما پایین است که این مساله همت بیشتری را می طلبد.

عضو خبرگان رهبری گفت: آثار مربوط به کودکان در این نمایشگاه کم بود و در این جهت نقص وجود داشت، نمایشگاه یک مرکز فرهنگی است و در مرکز فرهنگی حضور آنچه ضد فرهنگ است مورد پسند جامعه اسلامی نیست و مسئولان باید در این خصوص هوشیار باشند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 90 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی اظهار داشت: نباید به خاطر برخی از مسائل مساله جهاد اقتصادی تحت الشعاع قرار گیرد، مسؤولان باید با یکدلی و همدلی در این مسیر حرکت و برای اعتلای بیش از پیش نظام اسلامی تلاش کنند.

امام جمعه قم، همچنین به لغو حق کاپیتولاسیون در سال 58 اشاره کرد و گفت: کاپیتولاسیون یک نوع مصونیت قانونی و قضایی برای بیگانگانی است که در کشور ما زندگی می کردند و خوشبختانه این قانون که پیامدهای بسیار ناگواری را برای کشور به دنبال داشت، لغو شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز لغو امتیاز تنباکو به بررسی فتوای مرحوم میرزای شیرازی و نقش فقها و عالمان دین در مقابله با دشمنان و شناسایی توطئه های آنها پرداخت و بیان داشت: مرحوم میرزای شیرازی با حکم خود استعمال توتون و تنباکو را به مثابه محاربه با امام زمان اعلام و این فتوای تاریخی باعث شد تا امتیاز تنباکو لغو و شاه ناچار به عقب نشینی و دست بیگانگان برای همیشه از امتیاز تنباکو کوتاه شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف ابراز داشت: انقلاب اسلامی مردم را از بردگی نجات داد و یکی از برکات مهم آن نیز لغو این حق و قانون(کاپیتولاسیون) بود.

امام جمعه قم همچنین با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، وجود این رژیم را برای جامعه اسلامی یک نکبت دانست و تاکید کرد: مسلمانان باید با وحدت و یکپارچگی در مقابل این رژیم خونخوار و جنایتکار بایستند. /924/پ201/ص


 






دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.