دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

چ, 02/21/1390 - 08:55
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

رهبری و مراجع هوشیارانه در برابر هر توطئه و انحرافی ایستادگی می‌کنند/ گذر از روحانیت برای شناخت دین یک تفکر خطرناک است

  دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت(ع) گذر از روحانیت و مرجعیت برای فهم دین و اسلام را یک تفکر بسیار خطرناک دانست و گفت: خوشختانه مقام معظم رهبری، علما و مراجع هوشیار هستند و در مقابل توطئه ها در هر شکلی ایستادگی می کنند.


 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طلاب  حجت‌الاسلام محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت(ع) در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین شریف مهدوی که با حضور مراجع تقلید، علما و دیگر اقشار مردمی در مسجد رفعت قم برگزار شد، یاد و خاطره این عالم ربانی را گرامی داشت.

وی گفت: آن مرحوم در مدت عمر کوتاه خود خدمات زیادی را در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) ارائه کرد و بی شائبه برای خدمت به اسلام و دین زحمت کشید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت(ع) تاکید کرد: حضور مراجع تقلید و علما در مراسم بزرگداشت این شخصیت روحانی، نشانگر جایگاه برجسته وی است.

حجت‌الاسلام اختری با اشاره به سوابق دیپلماسی حجت الاسلام والمسلمین شریف مهدوی خاطرنشان کرد: وی به عنوان یک دیپلمات برجسته موفق در طول بیش از 25 سال در این عرصه به نظام اسلامی خدمات بسیاری کرد.

وی گفت: حجت الاسلام والمسلمین شریف مهدوی با لباس مقدس روحانیت در کسوت یک دپیلمات کارنامه خوبی از خود به جای گذاشت، وی یک شخصیت روحانی آگاه، روشنفکر و عالم عامل بود.

وی ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین شریف مهدوی در کنار مسؤولیت دیپلماسی از وظیفه اصلی خود که همان تبلیغ دین مبین اسلام و نشر معارف اهل بیت(ع) است، غفلت نکرد و بی شائبه در این راستا خدمت کرد.

حجت الاسلام اختری با بیان اینکه امروز دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) است و حوزه باید برای پاسخگویی به این نیازها برنامه ریزی و مبلغان آشنا و مسلط به زبان های مختلف را تربیت کند، گفت: امروز پیروان مکتب اهل بیت در تمام نقاط دنیا وجود دارند و ملت ها تشنه معارف ناب اسلام هستند.

وی ادامه داد: موج خیزش اسلامی که امروز کشورهای مختلف را فراگرفته و همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند کشورهای اروپایی را نیز دربرخواهد گرفت، نشان می دهد که برای پاسخگویی به این عطش باید برنامه ریزی کرد.

این محقق علوم اسلامی گفت: امروز برای تبلیغ طلاب و روحانیان هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و باید با استفاده درست از فضای سایبری معارف ناب اهل بیت(ع) را به دنیای تشنه معارف عرضه کرد.

حجت الاسلام اختری با بیان اینکه حوزه باید معارف اهل بیت را به دنیا عرضه کند، تصریح کرد: لازمه انجام این مهم تسلط به زبان های مختلف است و حوزه باید در این راستا برنامه ریزی کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت(ع) در ادامه جنایات آل سعود و آل خلیفه در بحرین را محکوم کرد و گفت: آل سعود وقیحانه به کشور بحرین لشکرکشی کرده و دست به اشغال نظامی این کشور زده است.

وی ابراز داشت: متاسفانه سازمان های بین المللی نیز در قبال این جنایات بیرحمانه سکوت مرگباری را اختیار کرده اند و حاضر نیستند در برابر تلاش های جنایتکارانه آل سعود و آل خلیفه موضع بگیرند.

حجت الاسلام اختری اضافه کرد: آنها می دانند که قیام مردم بحرین روح انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) بر آن حاکم است و آنها می خواهند با سرکوب مردم از پیروان اهل بیت(ع) انتقام بگیرند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از مسائل داخلی کشور، گفت: امروز برخی ها گذر از مرجعیت و علما را عنوان می کنند و می گویند ما برای شناخت دین نیازی به ولی فقیه، مراجع و روحانیت نداریم و خودمان می توانیم دستورات مان را بگیریم.

حجت الاسلام اختری ابراز داشت: این تفکر، تفکر بسیار خطرناکی است، این طرز فکر همان تفکر بابیت است که امروز به شکل دیگری پرورانده می شود و باید مراقب آن بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت(ع) با بیان اینکه رهبری، مراجع و علما هوشیارانه در برابر هر توطئه ای ایستادگی می کنند، تاکید کرد: بحمدلله مقام معظم رهبری با هوشیاری کامل و آگاهی همه جانبه در مقابل همه توطئه های دشمنان، حرکت ها و نقشه های پلید آنان در سطوح مختلف آگاهانه ایستاده اند. /924/پ201/ص


 






دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.