کارشناس بهایی پژوهی:

س, 02/20/1390 - 08:54
کارشناس بهایی پژوهی:


سکوت بیت العدل بهاییان در برابر جنایات بحرین در تضاد با شعار پوچ وحدت انسانی آنها است

  کارشناس بهایی پژوهی گفت: با وجود این که صلح عمومی شعار بهاییان است، بیت العدل بهاییان هیچگاه نسبت به جنایاتی که در بحرین اتفاق می افتد واکنش نشان نداده است، آیا دخالت ندادن مردم در امور سیاسی یا محکوم نکردن این جنایات خلاف تحری حقیقت نیست.

 



حجت الاسلام سیدرضا سجادی، کارشناس بهایی پژوهی، در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  گفت: اصول دوازده‌گانه بهاییت از مباحث اساسی و بنیادی این فرقه ضاله است که از سوی مبلغان بهاییت مطرح می شود و بر روی این اصول بسیار مانور داده می شود، یکی از مهم ترین این اصول، اصل وحدت انسانی است.

وی در ادامه افزود: بهاییت در صدد القای گونه ای اتحاد میان انسان ها است، از این رو مبلغان بهاییت در گفتمان ها و صحبت‌های خود بر این اصل پافشاری می کنند و آرزوی وجود جهانی متحد، که آحاد آن همدل و همیار و همراه هم باشند را دارند.

این کارشناس بهایی پژوهی اظهار داشت: شوقی افندی در این رابطه می گوید «وحدت عالم انسانی در رأس تمام تعالیم بهاییت است»، عبدالبهاء نیز درباره وحدت انسانی صحبت کرده و گفته است «دشمن را دوست بینید و اهرمن را ملائکه شمارید جفاکار را مانند وفادار به نهایت محبّت رفتار کنید و گرگان خونخوار را مانند غزالان ختن و ختام مسک معطّر به مشام رسانید».

وی خاطر نشان کرد: این صحبت ها اگرچه در بدو امر بسیار زیبا به نظر می رسد، اما با توجه به این صحبت‌ها باید پرسید انسان در دیدگاه بهاییت کیست و آیا یک بهایی، مسلمانان، مسیحی یا بودایی نیز انسان شمرده می شود، زن یا مرد بودن، زرد و سفید یا قرمز بودن خدشه به انسانیت وارد می کند یا نه.

حجت الاسلام سجادی یادآور شد: با گذشت نزدیک به هفتاد سال از به وجود آمدن اسرائیل، بهاییت تحت حمایت و قیمومیت اسرائیل قرار گرفته است و با وجود ظلم ها و ستم های فراوانی که از سوی اسرائیل به فلسطینیان یا مردم اردن و لبنان، روا داشته شده است، بهاییت هیچگاه نسبت به این ظلم و ستم ها واکنشی نشان نداده است.

وی تأکیدکرد: بهاییت باید به این سؤال پاسخ دهد که چرا تاکنون نسبت به این ظلم و ستم ها بیانیه ای صادر نکرده است و اصولا نگرش بهاییت به ویژه بیت‌العدل بهاییان نسبت به مردم خاورمیانه چیست؛ آیا مردم فلسطین، اردن، لبنان و ایران انسان نیستند، اگر انسان هستند و ما با یک جریان پاک و ایمانی رو‌به‌رو هستیم، چرا اقدامات ضد انسانی آمریکا و اسرائیل را محکوم نمی کنند.

این کارشناس بهایی پژوهی تصریح کرد: همه اتفاقات ضد انسانی که در کشور افغانستان صورت گرفت یا اقداماتی که از سوی اسرائیل در غزه صورت گرفت، از سوی بسیاری از کشور ها حتی گروه های سیاسی داخل آمریکا محکوم شد، اما بهاییان با وجود این که وحدت انسانی را از بالاترین تعالیم بهایی می دانند، در مقابل این جنایات سکوت اختیار می کنند.

وی ادامه داد: با وجود این که بحرین مأمن و پناهگاه برخی از بهاییان بوده است، و با وجود این که صلح عمومی شعار بهاییان است، بیت العدل بهاییان هیچگاه نسبت به جنایاتی که در بحرین اتفاق می افتد واکنش نشان نداده است، آیا دخالت ندادن مردم در امور سیاسی یا محکوم نکردن این جنایات خلاف تحری حقیقت نیست.

حجت الاسلام سجادی ابراز داشت: این که حسین علی نوری در کتاب اقدس می گوید «به حاکمیت اعتراض نکنید» آیا با شعار زیبا و خوشرنگ وحدت انسانی تعارض ندارد، آیا این شعار به معنای این نیست که باید همه انسان ها به جز گروه کوچکی بمیرند تا وحدت انسانی اتفاق بیافتد، آیا این رفتارها به معنای توخالی و پوچ بودن شعار وحدت انسانی در بهاییت نیست.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.