آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار مدیر مرکز مطالعات علوم سیاسی کشور چین:

د, 02/19/1390 - 09:39
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار مدیر مرکز مطالعات علوم سیاسی کشور چین:

رسانه های غربی حقایق و مسائل ایران را وارونه انعکاس و جلوه می دهند

  حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه رسانه های غربی حقایق و مسائل جمهوری اسلامی ایران را وارونه انعکاس و جلوه می دهند، تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را بی اثر دانست و از دولت چین خواست با توجه به سابقه دوستی با ایران حمایت بیشتری از ایران در مسائل بین المللی داشته باشد.


 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه یکشنبه در دیدار مدیر مرکز مطالعات علوم سیاسی کشور چین، با تاکید بر اینکه رسانه های غربی حقایق و مسائل جمهوری اسلامی ایران را وارونه جلوه می دهند، ابراز داشت: این مساله به گونه ای است که وقتی افراد از نزدیک به ایران سفر می کنند و حقایق کشور ما را می بیننند به بطلان ادعاهای رسانه های غربی پی می برند.

وی ابراز داشت: از شما می خواهیم ایران را از خود ایرانی ها و بر اساس مشاهدات تان بشناسید نه از آنچه رسانه های غربی می گویند و می نویسند، در غیر این صورت حقایق جمهوری اسلامی ایران برای شما روشن نخواهد شد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: برخی از خبرنگاران فرانسوی پیش ما آمده بودند و می گفتند آنچه در ایران می بینند غیر از آن چیزی است که رسانه ها نشان می دهند.

وی با اشاره به روابط دیرینه ایرانی ها و چینی ها، ابراز داشت: ما نسبت به شما هیچ وقت خاطره بدی نداشته و نداریم، کتاب های ما نیز شهادت می دهد که هیچ مطلب منفی نسبت به چین در آن وجود ندارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در حال حاضر هم ما از جهات مختلف چین را از نزدیک ترین دوستان خود می دانیم، اما این دوستی ما برای غربی ها مطلوب نیست و آنها سعی می کنند این دوستی را تضعیف و آب را گل آلود کنند، به همین دلیل ما باید خیلی مراقب باشیم تا آنها به اهداف خود دست پیدا نکنند.

این استاد برجسته سطح عالی حوزه علمیه قم، در پاسخ به سؤال مدیر مرکز مطالعات علوم سیاسی کشور چین که نظر وی را درباره تاثیر تحریم های غرب در آینده ایران پرسید، تاکید کرد: تجربه سی ساله به ما نشان می دهد که غربی ها برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران انواع مختلف حربه ها را بکار برده اند، اما خوشبختانه موفق نبوده اند و در آینده نیز توفیقی نصیب شان نخواهد شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: دلیل این مساله نیز این است که ملت ایران بر اثر اعتقادات مذهبی که دارند در مقابل هر دشمنی تا پای جان ایستاده اند و از میهن خود دفاع می کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در جنگ تحمیلی که کشور ما اوضاع مساعدی نداشت و تازه انقلاب شده بود و دشمن از هرجهت از ما برتر بود، ما با تکیه به اعتقادات مان و رهبری امام خمینی(ره) توانستیم پیروز شویم.

وی تصریح کرد: حزب الله لبنان نیز در جنگی نابرابر با رژیم صهیونیستی در سایه اعتقادات و ایمان توانست بر این رژیم پیروز شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: چین کشور بزرگی است که می تواند در تمام جهان نقش آفرین باشد، به همین دلیل ما معتقدیم خوب است این کشور در مشکلاتی که برای کشورهای منطقه از جمله بحرین، لیبی، یمن و مصر می گذرد موضع قوی تری بگیرد تا تمام جهان اسلام را به سوی خود جذب کند.

وی با بیان اینکه ما برای چین در منطقه سپری در مقابل آمریکایی ها هستیم، ادامه داد: هرچند ما در تحریم هستیم و البته این تحریم ها تاثیر چندانی در زندگی مردم ما نداشته و ندارد، اما انتظار داریم چینی ها به عنوان یک کشور دوست در این شرایط حمایت بیشتری از ما داشته باشند.

این مرجع تقلید بیان داشت: در مورد اجناس چینی نیز خوب است سفارش شود تا در کیفیت آن دقت بیشری صورت گیرد تا بازارهای خود را حفظ کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.