آیت الله مظاهری:

د, 02/19/1390 - 09:38
آیت الله مظاهری:

سربلندی از امتحان الهی برای مسؤولان و خواص جامعه دشوار‌تر است

  حضرت آیت الله مظاهری خطاب به مسؤولان اظهار داشت: حساب شما مسؤولان به عنوان خواص جامعه در امتحان الهی بسیار سخت‌تر است و در این مسیر اگر با گفتار و رفتار خود باعث هدایت فردی شوید مثل این است که جهانی را زنده کرده‌اید.


 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت الله مظاهری در جمع مسئولان منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم ایران داده شد.

وی مسئولان نظام را به صیانت و حفظ این نهاد مقدس توصیه و افزود: تقویت این دانشگاه در زمینه‌های فرهنگی و دینی به منزله هدیه‌ای است که شما مسئولان با سرافرازی در محضر خداوند متعال عرضه می‌دارید چرا که محیط حوزه و دانشگاه در تفکر دینی محل تحصیل علم و دانش و تهذیب نفس و محل تربیت انسان‌های فرهیخته و پرتوان برای خدمت به جامعه اسلامی است.

وی گسترش حجاب و عفاف، اقامه نماز و کمک به مستمندان در دانشگاه را از جمله عوامل درخشندگی این هدیه به پیشگاه الهی برشمرد و افزود: مسئولان باید به اندازه وسع خود در این زمینه تلاش کنند تا دانشگاهی که در شأن اسلام عزیز و نظام جمهوری اسلامی باشد فراهم آید.

حضرت آیت الله مظاهری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تمام انسان‌ها از پیامبران تا عوام مردم همه در دنیا مورد امتحان الهی قرار می‌گیرند و شما خواص هم امتحان سخت‌تری دارید، قرآن کریم بر امتحان الهی و سربلندی از آن تاکید بسیار دارد و موارد زیادی در این خصوص در قرآن آمده است، آنچه موجب سعادتمندی انسان می‌شود سربلندی از امتحانات الهی است و حساب شما مسئولان به عنوان خواص جامعه بسیار حساس و سخت‌تر می‌باشد و در این مسیر اگر با گفتار و رفتار خود باعث هدایت فردی شوید مثل این است که جهانی را زنده کرده‌اید. حضرت امام خمینی(ره) نیز بارها در این زمینه نصیحت می‌کردند و تاکید داشتند مواظب رفتار و کردار خود در زندگی باشید.

وی تضعیف نظام و دانشگاه آزاد اسلامی را گناهی بزرگ برشمرد و افزود: خدمت و فعالیت در دانشگاه توفیق بزرگی است، همت کنید تا در این توفیق بزرگ، دین را به عمق جان انسان‌ها تزریق کنید تا خداوند در تمام مراحل زندگی به شما یاری رساند و اعمال نیک باعث خیر و برکت در دنیا و آخرتتان گردد.

شایان ذکر است دکتر مهران مجلسی دبیر منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی در آغاز این دیدار گفت: در طول سال گذشته و از برکات دعای خیر مرجعیت عالیقدر اسلام و رهنمودهای الهی وی، منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی توانست به افتخارات بزرگی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی و پژوهشی دست یابد که همه و همه در سایه توکل بر خداوند سبحان و به یمن مدیریت فرزند برومند حضرتعالی دکتر محمدمهدی مظاهری و تلاش‌های مجدانه مسئولان این منطقه به دست آمد.

دبیر منطقه چهار ادامه داد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر در کشور معرفی نموده است.

وی همچنین افزود: ایجاد 6 مرکز دانشگاهی تک‌جنسیتی و راه‌اندازی 3 مرکز تک‌جنسیتی در آینده نزدیک جهت جلوگیری از تمرکززدایی، کسب رتبه برتر اقامه نماز در میان 108 دستگاه و وزارتخانه در اجلاس سراسری نماز کشور توسط معاونت فرهنگی دانشگاه برای چهارمین بار پی در پی، برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت استادان، دانشجویان و کارکنان (در بیش از 400 واحد و مرکز دانشگاهی) کسب 14 عنوان برتر در نخستین جشنواره علمی پژوهشی و فناوری دانشگاه توسط دانشگاهیان منطقه چهار، رشد ثبت‌نام 94 درصدی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سطح این منطقه، کسب رتبه برتر مسابقات بین‌المللی رباتیک جشنواره خوارزمی، کسب رتبه برتر امور مالی در بین مناطق کشور از جمله افتخارات منطقه چهار دانشگاه به شمار می‌رود. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک با رهنمودهای مدبرانه مرجعیت معظم شاهد توسعه بیش از پیش دانشگاه در بخش‌های مختلف باشیم.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام میردامادی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه دانشگاه پرچم‌دار منویات رهبر معظم انقلاب است و همه چیز باید از دانشگاه شروع شود گفت: با رهنمودهای حکیمانه و عالمانه مرجع عالیقدر حضرت آیت الهد مظاهری در سال گذشته به توفیقات بزرگی نائل شدیم.

وی افزود: اتحاد و همدلی بین مسئولان منطقه چهار چشمگیر است و فعالیت‌های فرهنگی با تلاش مجدانه روسای دانشگاه‌ها و مسئولان دفاتر فرهنگ اسلامی در سطح منطقه چهار در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام میردامادی در پایان با اشاره به الگو بودن منطقه چهار در سطح کشور اظهار داشت: تزکیه و تهذیب در دانشگاه از بعد علمی ارزشمندتر است و در فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه چهار به این بُعد توجه بیشتری می‌گردد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.