در سالروز شهادت حضرت زهرا انجام شد؛

ی, 02/18/1390 - 14:55
در سالروز شهادت حضرت زهرا انجام شد؛


برگزاری مراسم عزاداری حضرت زهرا با حضور مراجع تقلید و علما

  همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)مراسم سوگواری شهادت آن بانوی بزگوار با حضور علما و اقشار مختلف مردم در بیوت و دفاتر مراجع تقلید برگزار شد.


 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ا، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم عزاداری و سوگواری با حضور مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی برگزار شد.

مراسم سوگواری و مرثیه خوانی حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، جعفر سبحانی، سید موسی شبیری زنجانی و عبدالله جوادی آملی و همچنین سایر علما در قم برگزار با حضور شخصیت های حوزوی، علما، طلاب، روحانیان، مسؤولان استانی، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و سایر اقشار مردمی برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره و وقایع پس از ارتحال پیامبر خاتم (ص) و ظلم به خاندان عصمت و طهارت پرداختند و مداحان نیز در سوگ این مصیبت عظمی به مداحی و مرثیه سرایی پرداختند.

بر اساس این گزارش حضرات آیات صافی گلپایگانی و وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز بر اساس سنتی دیرینه در سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) در قالب هیات های عزاداری به صورت پیاده به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حرکت و به سوگواری و عزاداری پرداختند.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس دستگاه قضایی کشور نیز پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی در مراسم عزاداری که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد شرکت کرد.

این گزارش حاکی است، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) که در مدرسه امیرالمؤمنین قم برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و بر ضرورت تبیین پیام ها و فضائل شخصیت حضرت زهرا(ع) تاکید کرد.

این مرجع تقلید اهتمام به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از از جمله درس های زندگی این بانوی گرامی دانست و تاکید کرد: همه باید از سیره و شخصیت حضرت زهرای اطهر(س) درس گرفته و از زندگی ایشان الگو بگیریم.

گفتنی است، مراسم قرائت خطبه حضرت فاطمه زهرا(س) نیز با حضور اقشار مختلف مردم، زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) صبح شنبه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.