آیت الله صافی گلپایگانی هشدار داد:

چ, 02/14/1390 - 10:27
آیت الله صافی گلپایگانی هشدار داد:


عدم رعایت حریم محرم و نامحرم سبب گسترده شدن مفاسد اجتماعی است

  حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با ابراز تأسف از ازیاد اختلاط بین زن و مرد نامحرم اظهار داشت: حضرت زهرا(س) تسلیم در برابر فرمان خداوند بودند و این کلام ایشان باید همیشه برای مردم تکرار شود که «بهترین حالت برای زنان آن است که مرد نامحرم او را نبیند و او هم مرد نامحرم را نبیند».


 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در ابتدای درس خارج فقه خود با توجه به ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: وظیفه‌ی شیعیان در این ایام، شناخت واقعی حضرت فاطمه زهرا (س) می‌باشد.

وی حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) را الگویی کامل برای بشر دانست و افزود: اگر ما بخواهیم به دنیا الگویی برای بهتر زندگی کردن ارائه دهیم؛ باید سیره‌ی رفتاری آن حضرت را برای مردم جهان بازگو کنیم، حضرت زهرا (س) نه تنها برای زن‌های جهان الگو می‌باشد بلکه آن حضرت الگو و اسوه‌ی جهان بشریت می‌باشند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با برشمردن بعضی از ویژگی‌های رفتاری، اخلاقی و معنوی آن حضرت اظهار داشت: زهد و پارسایی و قناعت در زندگی ایشان، برای جهانیان درس و آموزنده است؛ اگر خانواده‌ها تنها به همین زهد و قناعت ایشان تأسی کنند بسیاری از مشکلات آنان برطرف می‌شود.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در ادامه به ایثار و فداکاری آن حضرت و اعراض و دوری از مظاهر و زرق و برق دنیا اشاره و بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) تمام مظاهر فریبنده را کنار گذاشتند و فقط به فکر زندگی سالم و سعادتمند در پرتو احکام اسلام و اخلاق و معنویت بودند.

این مرجع تقلید ادامه داد: یکی از مهمترین شاخصه‌ زیبایی زندگی آن حضرت عبادت و بندگی و اخلاص و توجه به خداوند عالمیان بود که آن حضرت در اوج عبودیت بوده و فقط خدا را در نظر داشتند و همه‌ی کارهای زندگی خود را رنگ و بوی خدایی داده بودند.

وی به ابعاد مختلف زندگی آن حضرت اشاره و هر کدام را درسی برای نسل جوان دانست و گفت: در ازدواج ایشان با امیرالمومنین (ع) آنقدر درس نهفته است که وظیفه‌ی ما دوستداران ایشان است که آنها را برای مردم بیان کنند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی افزود: اگر جامعه ما، جامعه‌ا‌ی زهرایی و جامعه‌ای فاطمی باشد بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) تسلیم در برابر امر و فرمان خداوند بودند، اظهار داشت: این کلام ایشان معروف و مشهور است و باید همیشه برای مردم تکرار شود که «بهترین حالت برای زنان آن است که مرد نامحرم او را نبیند و او هم مرد نامحرم را نبیند.» متأسفانه در جامعه‌ی امروز اختلاط بین زن و مرد و محرم و نامحرم آنقدر زیاد شده است که موجب خیلی از مفاسد و کارهای خلاف است که نمی‌توان به آنها اشاره نمود.

این مرجع تقلید قسمتی از بیانات خود را به خطبه‌ی شریفه‌ی آن حضرت در مسجد مدینه اختصاص داد و گفت: مواضع حضرت زهرا (س) دلیل بر صحت مذهب تشیع می‌باشد. خطبه‌ی آن حضرت به یقین یکی از معجزات است که در آن زمان حساس و شرایط خاص، آن را از پشت پرده برای مردم مدینه بیان فرمودند و فقط شخص آن حضرت می‌توانست آن را در آن روز القا کند و الا هیچ شخص دیگری بواسطه‌ی وضعیت ناهنجار و اسفناکی که بعد از رحلت پیامبر عالیقدر اسلام پیش آورده بودند نمی‌توانست آن را بیان نماید.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از همه‌ دانشمندان، علما، بزرگان و فضلای عالم اسلام درخواست نمود تا بیش از پیش به این خطبه‌ی شریفه توجه نمایند و کلمه به کلمه‌ی آن خطبه را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند تا عالم اسلام از آن استفاده نماید.

وی با بیان این مطلب که بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، امامِ حضرت زهرا (س)، حضرت علی (ع) بودند و و دیگران را غاصب حق آن حضرت می‌دانستند» خاطر نشان کرد:‌ عقیده‌ی ما شیعیان همان عقیده‌ی مبارک آن حضرت است.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در ادامه تاکید کرد: استاد ما مرحوم آیت الله العظمی آقای حاج سید محمد تقی خوانساری اعلی الله مقامه برای ما نقل کردند که سفری را به مکه مکرمه و مدینه منوره داشتند و در آنجا با شیخ حسن بنّا از علمای بزرگ اهل سنت و از رهبران اخوان المسلمین مباحثه و مناظره داشتند و بعد از چند روز که با ایشان در باب امامت و خلافت امیر المومنین و غاصبین حق آن حضرت گفتگو کردند شیخ حسن بنا، نظر و عقیده ما را مورد توجه قرار داد و آن را در سرزمین حجاز به گوش مسلمانان رساند که عقیده‌ی شیعیان درباره‌ی شیخین همان عقیده‌ی حضرت زهرا (س) می‌باشد و چون ما نمی‌توانیم به حضرت زهرا اعتراض نماییم از این جهت عقاید شیعیان هم برای ما محترم می‌باشد.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود از همه طلاب و فضلا دعوت کردند که در این ایام شهادت و سوگواری، در مجالس عزاداری که همه تعظیم شعائر و احیای امر اهل بیت (ع) است شرکت نموده و از دوستداران آن حضرت درخواست نمودند تا مراسم عزاداری آن حضرت را با شکوه هر چه بیشتر برگزار نمایند که همه‌ی این کارها انشاء الله موجب رضایت قلب مقدس امام زمان ارواح العالمین له الفداء قرار بگیرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.