آیت الله مصباح یزدی:

س, 02/13/1390 - 08:01
آیت الله مصباح یزدی:


هرگونه تلاش در جهت تضعیف نظام و رهبری کفران نعمت است 

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، هرگونه تلاش در جهت تضعیف نظام اسلامی و مقام معظم رهبری را کفران نعمت انقلاب اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه عظمت انقلاب به اسلامی بودن آن است، گفت: باید مراقب باشیم کفران نعمت نکنیم و حرفی نسنجیده نزنیم که باعث غضب الهی بشود.


 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از اساتید نمونه این مؤسسه و بزرگداشت شهید مرتضی مطهری، با گرامی داشت یاد و خاطره این استاد فرزانه، خدمات علمی شهید مطهری را ستود و از شخصیت وی تجلیل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: از خداوند تبارک و تعالی می خواهیم که بر علو درجات آن مرد بزرگ بیفزاید و به ما هم توفیق دهد که حق ایشان را ادا کنیم و راه ایشان را به خوبی ادامه دهیم.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: در طول سالیان بعد از شهادت استاد مطهری برنامه های زیادی به منظور بزرگداشت ایشان برگزار شده است و البته سخن درباره شخصیت این استاد فرزانه و خدماتی که به انقلاب، اسلام، حوزه، دانشگاه و جامعه بشریت داشته اند به قدری زیاد است که من عاجزم آنها را احصا کنم.

آیت الله مصباح یزدی خدمات شهید مطهری را فراوان دانست و بیان داشت: خدماتی که شهید مطهری ارائه کرد گرچه در مدت زمان کوتاهی بود وبعد از انقلاب تقدیر نبود که جامعه به نحو کامل از اندیشه های ایشان بهره مند شود، ولی به قدری خدمات گسترده، عمیق و بنیادین است که بعد از گذشت سه دهه از شهادت ایشان هنوز هم ما به متن فرمایشات ایشان احتیاج داریم و این توفیق بزرگی است که خدا نصیب شهید مطهری کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: اگر ایشان سی سال بیشتر عمر می کرد، به مراتب خدمات و آثار ایشان بیشتر بود، اما متاسفانه دشمن بهتر از ما ایشان را شناخت و ما را محروم کرد، البته ذات اقدس اله به آثار ایشان برکات خاصی داده که عالم گیر می شود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در کشور اندونزی مرکزی به نام شهید مطهری تاسیس شده و گرچه غالب دانشجویانی که در این مرکز تحصیل می کنند سنی مذهب هستند، اما اسلام از دیدگاه شهید مطهری به آنها تعلیم داده می شود و در باطن، آنها شیعه هستند، البته حساسیت ها نیز روی این مرکز بسیار است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه معارف شهید مطهری جلوی انحرافات فکری را گرفته است، ابراز داشت: در کشور ما نیز اگر آثار و افکار شهید مطهری نبود، معلوم نبود دانشگاه های ما در چه وضعی بود.

وی افزود: امثال این بزرگان زحمت خود را کشیدند و شربت شهادت نوشیدند، اما ما چه کرده ایم، در مقابل زحماتی که مطهری ها و شهدای ما برای انقلاب اسلامی کشیده اند آیا شاکر و قدردان هستیم؟

رییس مؤسسه امام خمینی تصریح کرد: اگر این شهادت ها و قیام امام و زحمات امثال شهید مطهری ها نبود، معلوم نبود ما امروز در چه وضعی بودیم.

موج بیداری اسلامی متاثر از انقلاب اسلامی ایران است

آیت الله مصباح یزدی در ادامه ابراز داشت: امروز شاهد هستیم به برکت این آثار و خون های پاک، انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده است و انقلابیون در کشورهای مختلف اعتراف و اذعان می کنند که انقلاب شان متاثر از انقلاب اسلامی ایران است و از مردم ایران الگو گرفته اند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی در درون دانشگاه ها و حتی در درون حوزه این فکر رسوخ کرده بود که ما ناچاریم برای مبارزه با دستگاه رژیم مارکسیست شویم.

وی گفت: اگر حرکات امام راحل نبود که طومار همه اینها را در هم بپیچد به حسب ظاهر و طبق اسباب عادی مارکسیست ها غالب می شدند.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه باید ارزش انقلاب اسلامی را بیشتر بدانیم، افزود: اگر کفران این نعمت بزرگ را بکنیم این مساله باعث عذاب الهی می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سؤال که کفران این همه نعمت به برکت انقلاب اسلامی آیا کفران نعمت نیست، هرگونه تلاش در جهت تضعیف نظام اسلامی و عمود خیمه انقلاب و مقام معظم رهبری را کفران نعمت دانست.

قدر ندانستن انقلاب باعث کفران نعمت و غضب الهی می شود

آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: امروز ما وظیفه داریم این نعمت بزرگ الهی که مطهری ها در آن فدا شدند را بهتر بشناسیم و باید بدانیم که خون های پاک بسیاری پای نهال انقلاب ریخته شده است و باید بیشتر قدر این نعمت را بدانیم.

وی گفت: هنوز هم عطر شهدا در فضای جامعه ما می پیچد، اگر اینها نبود معلوم نبود وضع ما چگونه بود، باید مراقب باشیم کفران نعمت نکنیم، حرفی نسنجیده نزنیم که باعث کفران و غضب الهی بشود.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: چه بسا برخی از کفران نعمت ها که به برکت صدها هزار خون پاک به دست آمده است، خدایی ناکرده ما را به بلایی عظیم مبتلا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید به خاطر داشته باشیم عظمت انقلاب به اسلامی بودن آن است، تصریح کرد: اسلامی بودن نظام نیز به باورها و ارزش های اسلامی است، اگر اعتقادات اسلام در دل ها راسخ باشد ارزش ها در جامعه مورد عمل قرار می گیرد.

آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: هرچه موجب تقویت این باورها باشد، شکری در برابر نعمت انقلاب اسلامی است و هرچه که موجب تضعیف باورها باشد از هر کس به هر صورت سربزند کفران نعمت است.

وی گفت: وظیفه ما به عنوان شاگردان مکتب امام صادق(ع) این است که سعی کنیم عقاید مردم را تقویت نماییم، شبهات را با زبان قابل فهم و آهنگ قابل قبول بیان کنیم تا اصالت انقلاب اسلامی محفوظ بماند و زمنیه ظهور امام عصر(عج) فراهم شود

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.