مدیرکل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه:

س, 02/13/1390 - 07:59
مدیرکل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه:


استاد مطهری در صف مقدم مبارزه فکری با گفتمان‌های غیراصیل بود 

مدیر کل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه گفت: کتاب‌های استاد مطهری نگاهی جامع به خوانندگان پیرامون نظام معرفتی اسلام می دهد.

 


 

حجت الاسلام محمود مقدمی، مدیر کل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: دیدگاه‌های شهید مطهری به گونه‌ای جامع و آینده‌نگرانه بود که جواب بسیاری از شبهات امروز در کلام وی قابل دریافت است.

وی بیان داشت: گاهی که در مساله ای در حال تحقیق بودم و به کتاب های شهید مطهری مراجعه می کردم، برایم خیلی عجیب بود که استاد با پیش‌بینی علمی خود این مساله را مطرح و پاسخ داده است.

این محقق علوم اسلامی گفت: نقل شده است که استاد مطهری بعد از شهادت در خواب به خانواده خود گفتند کتاب های من بیست سال دیگر به درد می خورد.

حجت الاسلام مقدمی با اشاره به آینده نگری و دید وسیع استاد مطهری گفت: وی مطالب را به صورت دقیق و عمیق فهم و مطالبی را که خدشه‌ای به صحتش وارد بود، نقد می کرد.

وی اظهار داشت: من در جمع طلاب به خواندن کتاب های شهید مطهری تاکید فراوان می کنم و اعتقاد دارم اگر کسی کتاب های این استاد فرزانه را یکبار کامل بخواند می تواند به راحتی به شبهات روز پاسخگو باشد.

این پژوهشگر علوم اسلامی با اشاره به اینکه طلاب برای رفتن به دل جامعه و حل مشکلات فکری مردم نیاز به پشتوانه فکری دارند، اظهار داشت: کتاب های استاد مطهری نگاهی جامع به خوانندگان پیرامون نظام معرفتی اسلام می دهد.

وی با تاکید بر خصوصیت وظیفه شناسی استاد شهید مطهری بیان داشت: برای استاد مطهری مهم نبود که در کجا است، بلکه او خدا را در نظر می گرفت و همچون یک سرباز در میدان مبارزه فکری حاضر بود.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: شهید مطهری همواره در خط مقدم مبارزه با افکار انحرافی بود و با دلسوزی دینی و دغدغه ایمانی به کار می پرداخت.

وی بیان داشت: استاد مطهری برای اینکه بتوانند مطالب مکتب کمونیست را نقد کند تا پاسی از شب با دوستان به مباحثه کتاب های این گروه می‌پرداخت تا صبح بتواند با علامه طباطبایی سخن گفته و دفاعی همه جانبه از مکتب اسلام داشته باشد که این باید درس برای همه طلاب قرار گیرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.