آیت الله حسینی بوشهری:

س, 02/13/1390 - 07:58
آیت الله حسینی بوشهری:


پیروی از خط امام و رهبری مانع انحراف می شود 

امام جمعه موقت قم با تاکید بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف شخصیتی مقام مظعم رهبری برای جامعه به ویژه نسل جوان، پیروی از خط امام و رهبری را عامل بیمه شدن انسان و عدم ابتلا به انحرافات ذکر کرد.

 


 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر دوشنبه در مراسم رونمایی از کتاب معارف انقلاب که در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، به بررسی ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: شخصیت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دارای ابعاد مختلفی است و همه باید همت کنند که میراث ایشان به جامعه عرضه شود.

وی تاکید کرد: من معتقدم حوزه علمیه، مراکز دانشگاهی و هنرمندان و تمام مجموعه هایی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند باید همت کنند تا شخصیت رهبر انقلاب اسلامی به نحو شایسته برای مردم و نسل جوان تبیین شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به شایستگی های علمی مقام معظم رهبری بیان داشت: ایشان در بعد علمی از چهره هایی هستند که در محضر بزرگانی چون حضرات آیات میلانی، علامه طباطبایی، امام راحل و سایر بزرگان تلمذ کردند.

این عضو جامعه مدرسین گفت: ایشان به دلیل هوش بالا و سرشار خود از قبل از انقلاب اسلامی به عنوان یک استاد سرآمد و برجسته در حوزه علمیه مشهد مطرح بوده اند.

وی ابرازداشت: مقام معظم رهبری در بعد فرهنگی و ادبی در زمره معدود افرادی هستند که سمت پیشتازی دارند و احاطه فرهنگی ایشان بر کتاب، هنر، ادبیات عرب و فارسی و شعر و شاعری در کمتر فردی پیدا می شود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: این ویژگی از مقام معظم رهبری شخصیتی ساخته است که اهالی فرهنگ ایشان را به عنوان رهبر ذوق و اندیشه نیز توصیف می کنند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تالیفات بسیاری زیادی دارند، ایشان تخصص فوق العاده ای در تبیین سیره ائمه اطهار(ع) دارند و در استفاده از واژه های فاخر بسیار نکته سنج هستند و در بیان و قلم خود از واژه های ساده و روان استفاده می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر ضرورت توزیع و انتشار گسترده کتاب معارف انقلاب اسلامی، خواستار مستند کردن این کتاب به قرآن و روایات شد و خاطر نشان کرد: برجسته بودن بعد روایی و قرآنی، ایجاد روحیه امید و انگیزه و خودباوری از جمله این ویژگی های کتاب است.

وی با تبیین دیگر ویژگی های کتاب معارف انقلاب افزود: در این کتاب و بیانات رهبر معظم انقلاب نام امام خمینی (ره) بسیار پررنگ مطرح می شود، ایشان افزون بر اینکه از اصول و مبانی اسلامی مایه برداشت می کنند، به بیانات امام راحل نیز عنایت و توجه ویژه ای دارند و در بخش های مختلف کلمات و نوشته های خود به آن استناد می کنند.

این عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: خط امام و رهبری مهم ترین بیمه و عاملی است که می تواند مانع انحرافات شود و آحاد مختلف جامعه باید به این مهم توجه کنند

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.