مهمترین عناوین روزنامه های 10 / 2 /1390

ش, 02/10/1390 - 10:38
مهمترین عناوین روزنامه های 10 / 2 /1390

 

جمهوری اسلامی

*آيت‌الله مصباح يزدي گفت: ولايت فقيه در زمان معصوم هم وجود داشته و مخالفت با آن، درحد شرك بالله است. وي كه در ديدار جمعي از پاسداران سخن مي‌گفت افزود: فقها، وارثان معصومين و قرآن هستند و اگر كسي به دستور غيرخدا عمل كند در حقيقت به شرك در ربوبيت تشريعي گرفتار شده است. آيت‌الله مصباح همچنين گفت: اگر پس از بررسي ادله ولايت فقيه به حقانيت آن پي برديم، بايد پاي آن بايستيم و بدانيم كه مخالفت با ولي فقيه مخالفت با ائمه و براساس روايات در حد شرك بالله است.

*بيش از ۵۰ نفر از مدعوين و هنرمندان در جشنواره فيلم كيش در اعتراض به حضور مشائي سالن همايش را ترك كردند. فرج اله سلحشور در گفت و گو با جهان با بيان اينكه خروج هنرمندان متعهد از سالن سينما براي مشائي و دولت پيام روشن داشت گفت: مشائي وقتي وارد سالن همايش شد بسياري از هنرمندان متعهد سالن را به نشانه اعتراض ترك كردند. اين اعتراض پاسخي به عملكرد و رفتار و سخنان رئيس دفتر رئيس‌جمهور بود. به همين دليل زماني كه مشائي خواست پشت تريبون قرار گيرد بنده و بسياري ديگر از هنرمندان حزب اللهي سالن را ترك كرديم. وي ادامه داد: رئيس‌جمهور هم بداند كه تا زماني مورد تأييد ما و بچه حزب اللهي هاست كه مورد تأييد رهبر انقلاب باشد. يعني زماني كه آقا لحظه‌اي حمايت شان را از دولت و رئيس دولت بردارند مردم بر آنها خط بطلان خواهند كشيد. با توجه به اينكه جشنواره هنري فيلم كيش با هزينه‌هاي ميلياردي در جزيره كيش برگزار شد، معلوم نيست هنرمندان متعهد باچه توجيهي در آن شركت كردند.

*جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: امروز مشايي رئيس‌جمهور اصلي است، دخالت در وزارتخانه‌ها و مسائل وزارت اطلاعات حاكي از دخالت‌هاي او است. به گزارش ايسنا حجت الاسلام ذوالنور، كه در مشهد سخن مي‌گفت، در پاسخ به سوالي درخصوص دليل استمرار ارتباط احمدي نژاد با مشايي گفت: آقاي احمدي نژاد دست به طناب پوسيده آقاي مشايي دارد، ايشان ارادت ويژه‌اي به آقاي مشايي دارند و گفت: مشايي قله است يا درجاي ديگر گفته‌اند در مسائلي كه فكر ما از درك آن عاجز است، مشايي آن را درك مي‌كند. حجت الاسلام ذوالنور با بيان اينكه يك جريان انحرافي در دولت فعال است، افزود: اين جريان چون فكر مي‌كند آمريكا باعث اصلي تحولات منطقه است، مي‌گويد پس نبايد باحكام عرب ارتباط را از دست بدهيم كه اين‌ها كج فهمي كامل است. همچنين CDبه سوي ظهور كه از اطرافيان آقاي احمدي نژاد و مشايي تهيه شده است نمونه ديگري است كه همه اين شرها از وجود آقاي مشايي نشات مي‌گيرد. وي با بيان اينكه رئيس‌جمهور اختياراتي دارد و عزل و نصب از جمله اختيارات اوست، ادامه داد: رئيس‌جمهور اگر نتوانست با وزيري كار كند مختار است او را تعويض كند، اما گاهي اوقات عزل‌ها با هدف خاصي انجام مي‌شود؛ مسائل به وجود آمده در وزارت اطلاعات حكايت از القائات آقاي مشايي دارد كه دنبال ليست انتخابات است چون مصلحي واقعيت‌ها را منتقل مي‌كند پس بايد برود تا مانعي براي تفكرات مشايي نباشد.

کیهان

كروبي را دوست دارم چون به امام پشت كرده است! (خبر ويژه)

يك مواجب بگير علني سازمان جاسوسي آمريكا، از كروبي به خاطر تغيير در مواضع و بازگشت از خط امام، و جمع آوري شماري از مشاوران مسئله دار به گرد خود در سال هاي گذشته تعريف و تمجيد كرد. مجيد محمدي همكار راديو فردا پيش از اين، جاسوسي و جمع آوري اطلاعات براي سرويس هاي جاسوسي غرب را شغلي شرافتمندانه! خوانده و از گروه هاي اپوزيسيون به صورت علني خواسته بود رودربايستي را در همكاري با رژيم هاي غربي كنار بگذارند و در دريافت پول از اين دولت ها شرمندگي به خرج ندهند.

وي اكنون ضمن مقاله اي افتضاحي و تحميق آميز در گويانيوز ادعا مي كند: كروبي چهره شاخص دهه گذشته بود. او در منش و باورها به سوي ديگرخواهي و حريت تغيير موضع داد. كروبي دو دهه بعد در برابر نظريه ولايت فقيه خميني ايستاده و بيشترين آمادگي را براي پذيرش حكومت سكولار داراست. او در كنار موسوي به ولايت مطلقه فقيه ضربه زدند[!؟] و علاقه آنان به خميني، ايدئولوژيك نيست.

وي همچنين علت ديگر ستايش خود از كروبي را ادعاي- دروغ- وي مبني بر تجاوز به بازداشت شدگان در زندان عنوان كرد و از اين كه كروبي با آبروي نظام بازي كرد ابراز رضايت كرد. اين مواجب بگير سرويس جاسوسي سيا همچنين جمع آوري مشاوران مسئله دار از نگاه حكومت نظير مجتبي واحدي، عباس عبدي، عماد باقي، احمد زيدآبادي، تقي رحماني و كرباسچي را از ديگر دلايل علاقه خود به كروبي عنوان كرده و مي نويسد: مرحوم منتظري هم كم و بيش داراي همين مشخصه ها در دهه ۶۰ بود و از حقوق بهائيان دفاع مي كرد.

خاطرنشان مي شود در اوج تحركات فتنه گران در سال ۸۸، مجيد محمدي ضمن مقالاتي كه از سوي راديو فردا منتشر شده تصريح كرده بزرگ مانع جنبش سبز نه رئيس جمهور و رهبري و نه حتي قانون اساسي بلكه اسلامگرايي مردم ايران است. وي همچنين تصريح كرده بود سبزها دنبال آنند كه بتوانند راحت عرق خوري كنند و با ميني ژوپ و شلوارك و بدون حجاب به خيابان بيايند! البته اين عضو متواري حلقه كيان به لحاظ حيثيت و آبرو، چنين كشف حجاب شخصيتي را در برابر سازمان سيا انجام داد و پس از آن در صدد برآمد براي خود هم قطار پيدا كند.

  اين همه آسمان و ريسمان براي چيست؟! (خبر ويژه)

آقاي علي اكبر جوانفكر، مشاور رسانه اي رئيس جمهور محترم، مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي- ايرنا- و سرپرست مؤسسه مطبوعاتي ايران، در «وب سايت» شخصي خود مقاله اي نوشته است كه به لحاظ متن ناشيانه آن، تأسف بار و به لحاظ آسمان و ريسمان كردن هاي كودكانه و غير منطقي، تعجب آور است. ايشان در اين يادداشت كه ظاهراً در دفاع از آقاي دكتر احمدي نژاد نوشته شده، آورده است؛ «او دردمند است، گويا خاري در گلويش فرو رفته است. نه مي تواند آن را فرو برد و نه مي تواند آن را برون كشد. از توهين هاي ناجوانمردانه اي كه به نام دفاع از دين و انقلاب نثارش كرده اند، دلش به درد آمده است. قلبش را شكسته اند. مي گويد كه پس از سال ها نوكري مردم و حركت بر مدار ولايت، به ضديت با انقلاب و رهبري متهم شده است. همكارانش را فراماسونر و منحرف خوانده اند و او زانوي غم بغل كرده است. كساني كه بايد زبانهايشان به مدح و ثنا باز شود، زشت گويي و لعن و نفرين را نثار ياران وفادارش مي كنند»!

درباره اين يادداشت گفتني است كه:

الف: آقاي جوانفكر توضيح نمي دهد چه اتفاقي افتاده است و از كنار اين نكته بسيار ساده و بديهي به آساني - و شايد به خيال خود با زرنگي!- عبور مي كند كه ماجرا به عزل آقاي مصلحي از وزارت اطلاعات و حكم رهبر معظم انقلاب مبني بر ابقاي ايشان در پست وزارت مربوطه مي شود. فقط همين! و راه حل قانوني، شرعي، ولايي و عقلايي آن نيز پذيرش بي چون و چراي اين حكم ولايي و قانوني است. بنابراين، اينهمه آسمان و ريسمان كردن هاي كودكانه براي چيست؟ و چرا جرم خود را به ديگران نسبت مي دهيد؟!

ب: آقاي جوانفكر به بهانه دفاع از رئيس جمهور محترم، همه تلاش خود را براي تبرئه يك جريان انحرافي به كار گرفته است، يعني باز هم آقاي احمدي نژاد را براي جريان انحرافي ياد شده هزينه كرده است و اين، دقيقاً همان برخورد غيردوستانه و سودجويانه با رئيس جمهور محترم است.

ج: حضور جريان انحرافي مورد اشاره در كنار رياست محترم جمهوري اگرچه همواره مورد اعتراض دوستداران واقعي آقاي احمدي نژاد بوده است ولي در ماجراي اخير، سخن درباره ابقاي وزير اطلاعات است و معلوم نيست - البته براي ما معلوم است- كه چرا جريان انحرافي ياد شده سعي دارد از اين نمط براي خود كلاهي دست و پا كند!

د: و بالاخره؛ خدا بر درجات امام راحل(ره) بيفزايد كه در اينگونه موارد به داستاني اشاره كرده و مي فرمودند؛ يك آدم ترسناك و بدقواره، كودكي را در آغوش گرفته و سعي در آرام كردن وي داشت، اما ناآرامي كودك هر لحظه بيشتر مي شد. شخص عاقل و كارداني به وي گفت؛ مرد حسابي! اين كودك از خود تو مي ترسد و گريه مي كند. او را زمين بگذار و از كنارش دور شو، آرام مي شود.

و گفتني هاي فراوان ديگري كه به بعد موكول مي كنيم.

آقاي تاجزاده! قمپز در نكن! (خبر ويژه)

سايت هاي وابسته به ضدانقلابيون فراري و رسانه هاي بيگانه اخيراً از نامه اي خبر داده اند كه ادعا مي كنند مصطفي تاجزاده از زندان خطاب به مدير مسئول كيهان فرستاده و در آن از شريعتمداري دعوت به مناظره كرده است! اين نامه اگرچه در سطح وسيعي از سوي رسانه هاي حامي فتنه و راديوها و شبكه هاي تلويزيوني بيگانه منتشر شده ولي هيچ نسخه اي از آن براي كيهان ارسال نشده است و حال آن كه اگر ارسال نامه از سوي تاجزاده صحت داشته و مانند بيانيه هاي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب از لندن نوشته نشده باشد، لااقل بايستي نسخه اي از آن براي كيهان فرستاده مي شد. ولي صرفنظر از واقعي يا جعلي بودن اين نامه بايد گفت مدير مسئول كيهان بارها آمادگي خود را براي مناظره با سران و عوامل اصلي فتنه اعلام كرده است و براي انجام آن هيچ قيد و شرط و اما و اگري هم قائل نشده است ولي براي مناظره با آقاي تاجزاده فقط يك شرط قائل است و آن، اين كه، سران فتنه و يا لااقل يكي از آنان اعلام كند كه تاجزاده نماينده آنهاست و نتيجه مناظره را، هرچه باشد مي پذيرند، اين شرط براي آن است كه فتنه گران بعد از انجام مناظره «جرزني» نكنند، چرا كه پيش از اين وقتي آقاي تاجزاده با صراحت در جمع دوستان و همفكران خود در زندان- كه فيلم آن نيز منتشر شده است- اعتراف كرد «در انتخابات رياست جمهوري دهم هيچ تقلبي صورت نگرفته است» و تأكيد كرد كه «من معاون وزير كشور بودم و چند انتخابات برگزار كرده ام و مي دانم كه با توجه به ساختار و مكانيسم انتخابات تقلب غير ممكن است» و... همين سران فتنه و گروههاي ضد انقلاب فراري كه نمي توانستند اصل خبر و اعتراف تاجزاده را انكار كنند، اعلام كردند» «تاجزاده» اگرچه عضو مركزيت حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب بوده است ولي در جايگاهي نيست كه بتواند به نمايندگي از جنبش سبز -بخوانيد فتنه آمريكايي، اسرائيلي- اظهار نظر كند!

ادعاي آقاي تاجزاده براي مناظره با مدير مسئول كيهان در حالي است كه درجريان فتنه ۸۸ هيچ يك از آنها حاضر به مناظره با شريعتمداري نشده بودند و در چند مورد نيز كه قرار به مناظره در فضاي دانشجويي بود، بعد از اعلام حضور مدير مسئول كيهان، آقايان انصراف خود را اعلام داشته و پيشنهاد كرده بودند كه طرف مناظره را خودشان انتخاب خواهند كرد.

و اما، به نظر ما- كه دلايل و شواهد فراواني هم براي اثبات آن داريم- آقاي تاجزاده درباره مناظره فقط بلوف زده است و هدف اصلي از اين بلوف، رسوايي ناشي از شكست فتنه آمريكايي- اسرائيلي ۸۸ و فشار هواداران فريب خورده به سران و عوامل فتنه است كه آنان را ستون پنجم دشمن و عامل فريب خود مي دانند. سران فتنه قصد دارند از اين طريق براي فريب خوردگان و رهايي از فشار شديد خانواده هاي آنان، توجيهي دست و پا كنند و از سوي ديگر براي مديران بيروني فتنه پالس بفرستند كه هنوز زنده هستند و نبايد از آنها قطع اميد شود. ولي با اين فرض كه آقاي تاجزاده واقعاً حاضر به مناظره است، مدير مسئول كيهان آمادگي كامل خود را اعلام مي دارد و از هم اكنون تأكيد مي كند كه موضوع مناظره «وابستگي سران و عوامل فتنه به مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس» است و كيهان آماده است بدون آن كه حتي به يك «سند محرمانه» اشاره كند، با استناد به شواهد و اسناد آشكار ثابت كند كه تاجزاده و ساير عوامل اصلي و سران فتنه ۸۸ در ارتباط مستقيم با سرويس هاي اطلاعاتي موساد، سيا و MI۶ بوده اند و هيچ يك از مراحل چندگانه فتنه ۸۸ بيرون از دستورالعمل - از قبل اعلام شده- سرويس هاي مورد اشاره نبوده است و تأكيد مي شود مدير مسئول كيهان در اين مناظره فقط به اسنادي تكيه مي كند كه مورد تأييد سران و عوامل فتنه نيز هست. با اين حساب اگر آقاي تاجزاده، خود و دوستانش را وطن فروش و عامل مستقيم سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس و اسرائيل نمي داند بايد از موضوع مناظره استقبال كند.

گفتني است در همه نظام هاي حقوقي هرگاه «جرم مشهودي» واقع شود مثلاً؛ شخصي در مقابل چشم همگان، مرتكب قتل يا سرقت شده باشد، ارائه دليل و سند براي رفع اتهام برعهده مجرم مشهود است، يعني قاتل بايد دليل و سندي ارائه كند كه في المثل قصد قتل طرف مقابل را نداشته است و يا از روي اشتباه!! وارد منزل ديگري شده و باز هم به طور تصادفي و اشتباهاً اموال را به سرقت برده است!! از اين زاويه حقوقي، سران و عوامل اصلي فتنه كه آشكارا با دشمنان بيروني و گروههاي ضدانقلاب و تروريستي همكاري و ائتلاف داشته اند بايد پاسخگوي جنايت خويش باشند و دليل و سند قابل قبولي ارائه كنند كه اين همراهي و ائتلاف و جناياتي كه مرتكب شده اند به طور - مثلاً- تصادفي و اتفاقي بوده است!!

و اما در حالت دوم گفته مي شود كه «البينه علي المدعي» يعني ارائه دليل و سند برعهده ادعا كننده است. از اين زاويه حقوقي نيز كيهان اسناد فراوان و غير قابل ترديد و ضمناً كاملاً آشكاري در دست دارد كه از رابطه مستقيم سران و عوامل اصلي فتنه با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل و انگليس حكايت مي كند. خب! ملاحظه مي كنيد كه كيهان از هر طريق و در هر بستر و چارچوبي كه آقاي تاجزاده بخواهد حاضر به مناظره با ايشان و اثبات قطعي وابستگي آنها به سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه است. ولي براي آن كه آقايان مثل هميشه بعد از انجام مناظره جرزني نكنند و مثلاً ادعا نكنند كه تاجزاده به آنها ربطي ندارد، لازم است لااقل يكي از سران فتنه اعلام كند كه نتيجه مناظره را هر چه باشد مي پذيرد.

از تلافي ايران مي ترسيم (خبر ويژه)

مشاور سابق امنيت ملي رژيم صهيونيستي از اوباما خواست به صورت علني از براندازي در ايران حمايت كند.

چاك فريليچ (عضو برنامه امنيت بين المللي در مركز بلفر مدرسه كندي) در روزنامه كريستين ساينس مانيتور نوشت: آمريكا بايد به فكر براندازي علني حكومت در ايران به عنوان اولويت نخست سياستگذاري براي خاورميانه باشد چرا كه اگر چنين اتفاقي بيفتد، كل منطقه تغيير خواهد كرد و ما را به خاورميانه جديدي كه پيش از اين مطرح كرده ايم، خواهد رساند.

وي در اين نوشته سرتا پا تناقض خود از يك سو خطاب به اوباما پيشنهاد كرد كه «از مردم ايران براي شورش دعوت و حمايت كند و ترديد را كنار بگذارد» و از سوي ديگر خواستار تحريم جدي ايران شد و نوشت: تحريم ها را بايد شدت بخشيد. اين تحريم هاي جدي البته روي مردم اثر مي گذارد اما بايد دانست كه تغيير ارزان به دست نمي آيد و دردناك است(!)

وي در عين حال درباره حمله نظامي گفت: ايران ليبي نيست. ايران كشور خيلي بزرگي است و قابليت هاي تلافي گسترده اي دارد و استفاده از گزينه هاي معمول نظامي عليه آن عملي نيست.

كيش سخنران جشنواره در كيشچ (خبر ويژه)

بيش از ۵۰ نفر از مدعوين و هنرمندان در جشنواره فيلم كيش در اعتراض به حضور اسفنديار مشايي سالن همايش را ترك كردند.

فرج الله سلحشور در گفت وگو با جهان با بيان اينكه خروج هنرمندان متعهد از سالن سينما براي مشايي پيام روشني داشت، گفت: مشايي وقتي وارد سالن همايش شد بسياري از هنرمندان متعهد سالن را به نشانه اعتراض ترك كردند. اين اعتراض، پاسخي به عملكرد و رفتار و سخنان مشايي بود. به همين دليل زماني كه وي خواست پشت تريبون قرار گيرد بنده و بسياري ديگر از هنرمندان حزب اللهي سالن را ترك كرديم.

سلحشور با بيان اينكه ما به نشانه اعتراض به شخصيت منحرف مشايي سالن را ترك كرديم، اظهار داشت: بنده و آقايان كاسه ساز، شرف الدين، رستگار، ايل خاني و محمود حيدريان و ناصر هاشم زاده، جمال شورجه و سلطاني و بسياري ديگر از مدعوين سالن را ترك كرديم تا به او بفهمانيم كه مورد قبول ما نيست.

يادآور مي شود رحيم مشايي در اين جلسه از وزارت ارشاد، معاونت سينمايي و دفتر مناطق آزاد خواست جلوه هاي تلاش هنرمندان كشور را به جهان عرضه كنند.

كشورهاي صنعتي روي موج توسعه رآكتورهاي اتمي (خبر ويژه)

بيش از دو سوم رآكتورهاي هسته اي جهان در ۸ كشور صنعتي قرار دارد.

آمار آژانس بين المللي انرژي اتمي حاكي از آن است كه از ۴۴۲ رآكتور هسته اي فعال يا در حال احداث در جهان، ۳۱۵ رآكتور در ۸ كشور صنعتي قرار دارد. آمريكا، فرانسه، ژاپن، روسيه، انگليس، كانادا، آلمان و چين به ترتيب داراي۱۰۴، ۵۸، ۵۴، ۳۲، ۱۹، ۱۸، ۱۷ و ۱۳ رآكتور هستند. كشورهاي كره جنوبي، هند، اوكراين، سوئد، اسپانيا، بلژيك، جمهوي چك، تايوان، سوئيس، فنلاند، اسلواكي و مجارستان نيز مجموعاً از ۹۴ رآكتور اتمي برخوردار هستند.

باراك اوباما سال گذشته دستور احداث چند رآكتور اتمي جديد را در آمريكا صادر كرد و گفت: انرژي هسته اي، انرژي پاك است و براي ما كه با تجديد ناپذيري منابع نفتي و تهديدهاي گوناگون حاشيه آن روبرو هستيم، توسعه فناوري هسته اي، يك اقدام راهبردي است.

گزارش بي بي سي حاكي از آن است كه با وجود اتفاق نيروگاه فوكوشيما، كشورهاي جهان در حال گسترش نيروگاه هاي اتمي براي مصارف غيرنظامي و صلح آميز هستند. ژاپن هم اكنون داراي ۵۴ نيروگاه اتمي است.

يادآوري مي شود رسانه هاي غربي به بهانه اتفاق رآكتور فوكوشيماي ژاپن جنجال گسترده اي عليه برنامه هسته اي ايران و نيروگاه بوشهر به راه انداختند.

فيلترينگ رسمي اينترنت در دستور كار اتحاديه اروپا (خبر ويژه)

اتحاديه اروپا به طور رسمي و علني به سياست فيلترينگ اينترنت روي مي آورد.

گزارش ها حاكي از آن است كه كارگروهي به نام «پيگرد قضايي» در بخش امور دادگستري و امنيت كشورها در شوراي اتحاديه اروپا مشغول تدوين يك پروتكل امنيتي براي محدود كردن شبكه اينترنت است. هدف از اين اقدام، «ايجاد يك فضاي سايبر اروپايي امن با مرزهاي مجازي شنگن» اعلام شده است.

در پروتكلي كه از نشست اين گروه منتشر شده است، سخن از مسدود ساختن صفحه هاي اينترنتي اي است كه محتواي آنها «غيرمجاز/ خلاف قانون» تشخيص داده شود. در اين پروتكل آمده است: هدف از اين اقدام پديد آوردن «يك فضاي سايبري امن و يكدست» در درون اروپا با «مرزهاي مجازي شنگن» است. براساس پيشنهاد اين كارگروه، قرار است «ليست سياهي» از «صفحه هاي غيرمجاز» تهيه و تنظيم شود. اين كارگروه همچنين طرح شبكه اينترنتي اي را براي اروپا درمي اندازد كه در آن «دروازه هاي ورودي مشخصي» تعريف شده است. براساس اين طرح، خدمات دهندگان اينترنتي موظف هستند سايت هايي كه نامشان در اين ليست آمده را مسدود كنند.

سابقه بحث بر سر محدود كردن اينترنت در اتحاديه اروپا به سال ۲۰۱۰ برمي گردد. در اين سال پيش نويس طرح مسدودسازي سايت هاي اينترنتي در پارلمان اتحاديه اروپا مطرح و به راي گذاشته شد.

دويچه وله درباره اقدام اخير اروپا نوشت: انتشار خبر تلاش اتحاديه اروپا براي تعيين مرزهاي مجازي گزارش اخير «فريدوم هاوس» را به خاطر مي آورد كه در آن نوشته شده، نه تنها در چين كه «در كشورهايي دموكرات مانند برزيل، هند، اندونزي، كره جنوبي، تركيه و بريتانيا هم آزادي اينترنت با تهديدات حقوقي، سانسور يا كنترل هاي دولتي فزاينده روبروست.»

خراسان

صداقت مدعي شد

نسخه عربي پايگاه اطلاع رساني واحد مرکزي خبر ؛ در خبري به نقل از وزير امور خارجه مصر از واژه اي جعلي به جاي خليج فارس استفاده کرد .اين خبر روز چهارشنبه هفتم ارديبهشت ماه ( ۲۷ آوريل ۲۰۱۱)در ساعت ۳ و ۴۵ دقيقه و ۴۸ ثانيه روي خروجي عربي پايگاه اطلاع رساني واحد مرکزي خبر قرار گرفته است .

افکار نوشت

سايت روزنامه ايران در يادداشتي خطاب به رئيس جمهور نوشت:علي وار صبوري کنيد. آخرالزمان و فتنه خيزي، آنچنان در هم تنيده‌اند که گاهي نمي‌توان فهميد از کدام يک ديگري شناخته مي‌شود.

تابناک نوشت

در حالي که قرار بود دکتر الهام بعد از نماز مغرب و عشا روز چهارشنبه در خصوص تحولات بحرين در مسجد سجاد مشهد با دعوت انصارحزب ا.. مشهد سخنراني کند، به رغم حضور وي در اين مسجد، با مخالفت شوراي تامين فرمانداري مشهدمراسم لغو شد.

عصر ايران مدعي شد

سايت دولتي دويچه وله آلمان نوشت: دويچه وله در ارتباط با سخنان اخير سفير ايران در برلين و ادعاي او مبني بر مناسبات حسنه آلمان و ايران موضع رسمي وزارت امورخارجه آلمان را جويا شد. سخنگوي اين وزارتخانه ادعاهاي سفير جمهوري اسلامي را نادرست خواند.

تابناک خبرداد

پرويز داودي رئيس مرکز استراتژيک رياست جمهوري از تدوين منشور جمهوري اسلامي ايران و تقديم آن به رهبر معظم انقلاب اسلامي خبر داد.

جماران نوشت

سيد سراج‌الدين موسوي عضو بيت امام خميني (ره) خبر منتشر شده در برخي سايت‌هاي اينترنتي در خصوص کانديداتوري سيد حسن خميني در انتخابات آينده رياست‌جمهوري را تکذيب کرد.

پارسينه

طي حکمي از سوي محمد سعادتي استاندار جديد گيلان، محمد آل حبيب وبلاگ نويس حامي مشايي مشاور اجتماعي استاندار گيلان شد

آتي نوشت

علي مطهري نماينده تهران در مجلس‌ گفت: شيوايي و روان بودن آثار شهيد مطهري در آثار آيت‌ا... مصباح‌يزدي قابل مشاهده است.

الف مدعي شد

بيش از ۵۰ نفر از مدعوين و هنرمندان در جشنواره فيلم کيش دراعتراض به حضور مشائي سالن همايش را ترک کردند.

جهان نوشت

در پايان چهلمين روز نمايش «اخراجي‌ها۳»، اين فيلم با گيشه دو ميلياردي در تهران و سه ميلياردي در شهرستان‌ها به مجموع فروش پنج ميليارد تومان رسيد.

الف مدعي شد

دکتر حميد ميرزاده گزينه اصلي دانشگاه آزاداسلامي براي جايگزيني دکترجاسبي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خواهد بود. از برخي چهره‌ها همچون فرهاد دانشجو، شجاعي‌فرد، فرهاد رهبر، حميد ميرزاده، غلامحسين الهام و کريم زارع به عنوان گزينه‌هاي احتمالي براي تصدي رياست دانشگاه آزاد و جانشيني عبدا... جاسبي ياد مي‌شود.

مشرق مدعي شد

ديپلمات ارشد آمريکايي به وزارت خارجه آمريکا هشدار داد که فعاليت‌هاي اين وزارت‌خانه در توييتر و فيس‌بوک با هدف برقرار کردن ارتباط با جوامع خارجي مي‌تواند به منزله بازي با آتش باشد.

قدس

ادعاي مضحک مقام عرب درباره ايران

ايسنا - علي الدقباسي، رئيس پارلمانهاي کشورهاي عربي در نشست مطبوعاتي درباره مواضع پارلمانهاي عربي در قبال ايران و آنچه دخالت ايران در امور داخلي بحرين ناميده مي شود، در اظهاراتي دوپهلو با بيان اينکه ايران دولتي مسلمان و همسايه ما است و تلاش مي کنيم با کمک هم فضايي از گفتگو براساس اصولي روشن و صريح ايجاد کنيم، با متهم کردن ايران گفت: اقداماتي که ايران در کشورهاي حوزه خليج (فارس) انجام مي دهد، از نظر ما مردود است.

۵۰ نفر از هنرمندان جلسه سخنراني «مشايي» را ترک کردند

پارسينه - بيش از ۵۰ نفر از مدعوين و هنرمندان در جشنواره فيلم کيش در اعتراض به حضور مشايي سالن همايش را ترک کردند. فرج ا.. سلحشور با بيان اينکه خروج هنرمندان متعهد از سالن سينما براي مشايي و دولت پيام روشن داشت گفت:مشايي وقتي وارد سالن همايش شد بسياري از هنرمندان متعهد سالن را به نشانه اعتراض ترک کردند.

اين اعتراض پاسخي به عملکرد و رفتار و سخنان رئيس دفتر رئيس جمهور بود. وي با بيان اينکه ما به نشانه اعتراض به شخصيت منحرف مشايي سالن را ترک کرديم اظهار داشت:بنده و آقايان کاسه ساز، شرف الدين، رستگار، ايل خاني و محمود حيدريان و ناصر هاشم زاده، جمال شورجه وسلطاني و بسياري ديگر از مدعوين سالن را ترک کرديم تا به او بفهمانيم که مورد قبول ما نيست.وي گفت:ر ئيس جمهور هم بداند که تازماني مورد تأييد ما و بچه حزب اللهي هاست که مورد تأييد رهبر انقلاب باشد. يعني زماني که آقا لحظه اي حمايت شان را از دولت و رئيس دولت بردارند مردم بر آنها خط بطلان مي کشند.

نبوي: من توطئه اي عليه رئيس جمهور نمي بينم

مهر- مرتضي نبوي قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين در نشست خبري با خبرنگاران، درخصوص استعفاي وزير اطلاعات و حاشيه هايي که پس از اين استعفا بوجود آمد،گفت: اميدوارم چالشهاي بوجود آمده پس از نامه رهبري حل شده باشد.

نبوي درخصوص اينکه در محافل رسانه اي مطرح مي شود که در مجمع تشخيص مصلحت نظام، عليه رئيس جمهور توطئه مي شود، گفت: بنده به عنوان عضو مجمع تشخيص مصلحت، توطئه اي عليه دولت نمي بينم.

پاسخ رد بشاراسد به خواسته هاي ضد ايراني

ايرنا - روزنامه لبناني السفير نوشت: برخي مقامات دولتهايي عربي و اروپايي با سفر به سوريه خواستار جدايي دمشق از محور مقاومت شدند تا سوريه را در جنگ آمريکايي خود عليه ايران در کنار خود ببينند اما اسد با رد اين خواسته ها آرزوي آنها را ناکام گذاشت.

درخواست سياسي «يوسف اسلام» از ايران

عصر ايران - «يوسف اسلام» خواننده مسلمان انگليسي از ايران درخواست کرد که دو زنداني آمريکايي متهم به جاسوسي را از زندان آزاد کند.اين خبر را وب سايت شبکه اي بي سي آمريکا منتشر کرد.

شيخ الازهر: وهابيت بدعت در اسلام است

شبکه خبري العالم - شيخ علوي امين ، استاد دانشگاه الازهر مصر با اشاره به اين که مصر هرگز وهابيت را به رسميت نمي شناسد، گفت: وهابيت بدعت در اسلام است و هيچ پايه و اساسي در شريعت اسلامي ندارد.

تکذيب بازداشت سعيد حداديان

صراط نيوز- در حالي که برخي از رسانه ها به انتشار خبر بازداشت حاج سعيد حداديان مداح اهل بيت (ع) اقدام کرده اند، اين خبر از سوي وي تکذيب شد.

سيدحسن خميني تکذيب کرد

سايت جماران- حجةالاسلام سيدسراج الدين موسوي خبر منتشر شده در برخي سايتهاي اينترنتي درخصوص نامزدي يادگار امام در انتخابات رياست جمهوري را تکذيب کرد. چند روز پيش اين خبر را يکي از سايتهاي نزديک به مشايي منتشر کرد.

وبلاگ نويس حامي «مشايي» پست گرفت

فارس- از سوي محمد سعادتي استاندار جديد گيلان، محمد آل حبيب وبلاگ نويس حامي «مشايي» مشاور اجتماعي استاندار گيلان شد.

لغو سخنراني «الهام» در مشهد

ايسنا - در حالي که قرار بود دکتر غلامحسين الهام بعد از نماز مغرب وعشا روز چهارشنبه در خصوص تحولات بحرين در مسجد سجاد مشهد سخنراني کند، با وجود حضور وي در اين مسجد، مراسم لغو شد.گويا مخالفت شوراي تأمين و فرمانداري مشهد دليل اين رخداد بوده است.

ایران

انتقام قذافي از خانواده‌هاي مقامات جدا شده

شنيديم كه يک روزنامه فرانسوي اعلام کرده که قذافي از خانواده‌هاي مقاماتي که از رژيم وي جدا شده‌اند، انتقام مي‌گيرد.

روزنامه لوفيگارو در شماره روز پنجشنبه خود نوشت: قذافي خانواده‌هاي مقامات و مسئولان ليبي را که از رژيم وي جدا شده‌اند، مورد آزار و اذيت قرار مي‌دهد. لوفيگارو در ادامه افزود: در حال حاضر قذافي ۱۴ تن از افراد خانواده «نوري المسماري» رئيس سابق تشريفات خود را بازداشت و دستگير کرده است. اين روزنامه به نقل از المسماري نوشت که ۴ تن از دختران و پسران المسماري و ۸ تن از فرزندان برادرش به اضافه همسر سابقش روز سه‎شنبه گذشته بازداشت و در زندان ابوسليم زنداني شدند.

صدام براي چهارمين بار زنده شد!

دست آخر اين كه يك فايل صوتي در سايت يوتيوب منتشر شده كه ادعا مي‌شود «صدام» ديكتاتور اعدام شده عراق همچنان زنده است!

براساس گزارش «المحيط»، در اين فايل صوتي آمده است: من موجودي نيستم و نبودم كه اجازه دهم گرگ‌هاي اشغالگر وطن به من دست پيدا كنند و چه برسد به اينكه اجازه دهم به ريش‌هايم دست بزنند و يا من را (با خنده) اعدام كنند. من الخضرا را به الحمرا تبديل مي‌كنم و باغ‌هاي بغداد را با خون اشغالگران سيراب خواهم كرد.روزنامه «السوسنه» اردن نيز نوشت: اكنون مي‌توان ادعاي برخي افراد كه گفته‌اند آنكه اعدام شد بدل صدام يعني «ميخائيل» بوده را با تأمل نگريست.

اين چهارمين بار است كه صدام اعلام زنده شدن مي‌كند و اتفاقاً هر بار هم رسانه‌هاي اردني او را زنده اعلام و پيام‌هاي حماسي او را منتشر مي‌كنند

حكومت بحرين مخالفان را به صورت سيستماتيك از بين مي‌برد

خبر اول اين كه يك استاد برجسته روابط بين‌الملل در امريكا گفته است مردم بحرين سال‌هاست تحت ظلم و ستم حاكمان اين كشور هستند و رژيم بحرين به صورت سيستماتيك مخالفان را از بين مي‌برد. جي. كي. هالستي در مورد تحولات در ليبي و بحرين افزود: شرايط ليبي با بحرين كاملاً متفاوت است. اين استاد امريكايي با برشمردن برخي اقدامات رژيم بحرين اضافه كرد: در اين چارچوب يكي از اقداماتي را كه حاكمان بحريني انجام داده‌اند تسويه حساب‌هاي داخلي و ساكت كردن نهادهاي سياسي معترض و حتي از بين بردن مخالفان رژيم بود. اين نظريه‌پرداز عرصه بين‌الملل در تشريح رويكرد ناتو به تحولات ليبي گفت: ناتو به دنبال آن است كه قذافي به صورت رهبري پوشالي و بدون قدرت در حكومت باقي بماند.

پرده‌برداري از خشونت گسترده پليس امريكا عليه شهروندان

خبر ديگر اين كه انتشار فيلم ويديويي درباره اعمال خشونت يك افسر پليس آتلانتا عليه شهروند زن امريكايي، بيش از گذشته از اعمال خشونت پليس اين كشور عليه شهروندان بي‌دفاع، پرده برداشته است. براساس گزارش روزنامه نيويورك ديلي، اين فيلم ويديويي كه روز يكشنبه (۴ ارديبهشت) در رستوراني در يكي از مناطق آتلانتا گرفته شده است، نشان دهنده درگيري ميان نيروهاي پليس و گروهي از زنان است. اين درگيري درپي به خشونت كشيده شدن مشاجره ميان دو پليس و زني به نام «سينتيا فريمن» رخ داد. در اين فيلم ديده مي‌شود كه اين زن سعي دارد افسر پليس را متقاعد كند كه كار اشتباهي انجام نداده است؛ اما هنگامي‎كه با بي توجهي از سوي افسر پليس مواجه مي‌شود، عصباني مي‌شود. افسر پليس نيز در واكنش با مشت به صورت وي ضربه زده و او را به طرز خشونتباري بازداشت مي‎كند. اين در حالي است كه گروه‌هاي حقوق بشري عفو بين‌الملل، تاكنون موارد متعددي را از سوء رفتار پليس با شهروندان امريكايي بويژه اقليت‌هاي قومي اين كشور، به ثبت رسانده‌اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.