حجت الاسلام طائب: آل سعود در بحر بحرین غرق خواهد شد

ش, 02/03/1390 - 13:36
حجت الاسلام طائب: آل سعود در بحر بحرین غرق خواهد شد

حجت‌الاسلام طائب، تصریح کرد:‌ آل سعود در بحر، بحرین غرق خواهد شد، آنها حماقت کردند و با طناب پوسیده آمریکا به چاه افتادند.حتی اگر دست از جنگ بردارند، بحرینی‌ها رهایشان نخواهند کرد.


به گزارش خبرنگارخبر گزاری رسا، حجت الاسلام مهدی طائب، استاد حوزه علمیه قم شامگاه پنجشنبه در مراسم یاد بود شهدای بحرین در مسجد اعظم قم، خطاب به آل خلیفه و آل سعود گفت: اگر بخواهم شما را با قرآن به مردم معرفی کنم ، می گویم شما آل یهود وآل اسرائیل هستید زیرا که خداوند در آیه 51 سوره مائده می فرماید با یهود و نصاری دوستی نکنید و شما با آنان هم پیمان شدید.

این کارشناس امورسیاسی خاطرنشان کرد: آل سعود و آل خلیفه اصرار دارند علت حوادث اخیر بحرین را به ایران وشیعیان نسبت دهند ولی ما معتقدیم بحث اسلام هراسی ومقابله با اسلام علت اصلی است .

حجت الاسلام طائب غفلت حکام ظالم از مسلمان بودن ملت شان را یکی از دلائل حوادث اخیر منطقه برشمرد واظهار داشت: وقتی حسنی مبارک با بستن گذرگاه رفح اسرائیل را در جنگ با فلسطین یاری می کرد،گمان نمی کرد که مردم مصر روزی در مقابل این کارهایش خواهند ایستاد همچنین مردم یمن چون فهمیدند عبدالله صالح دست در دست امریکا دارد علیه او قیام کردند.

وی افزود : حرکت های اخیر مسلمانان الهی است وباید آن را با صبر و دوری از یاس ادامه دهند و بدانند چون مستکبرین در مقابل اسلام صف آرایی کرده اند بنا به وعده خداوند سقوطشان حتمی است.

حجت الاسلام طائب متهم کردن ایران به منفعت طلبی در جنگ بحرین را نادرست خواند و بیان داشت: همه دنیا می دانند ما جزو ثروتمند ترین کشور های منطقه هستیم و احتیاجی به خاک و نفت بحرین نداریم بلکه آنهایی که دچار بحران اقتصادی شده اند وکسری بودجه دارند این اهداف را پیگیری می کنند.

وی با اشاره به الگو شدن انقلاب اسلامی ایران در منطقه گفت: ایران به دلیل ایمان به خدا پیروز شد و این آیینه را در مقابل دیدگان مسلمانان قرار داد. به فرض محال که بتوانند آیینه را بشکنند با نقش آن، که در دلها نفوذ کرده چه خواهند کرد؟

وی دربخش دیگر سخنان خود به آیه169 سوره آل عمران اشاره کرد وگفت: تصور ما این است که شهدا همانند اموات در این دنیا اثر گذار و اثر پذیر نیستند ، اما خداوند با این آیه از قرآن کریم خط بطلانی بر این فرضیه کشیده است.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: علت آمدن این آیه در قرآن این است که، اولا ترس وهراس از عاقبت ومشکلات ناشی جنگ دلهای مومنین را نلرزاند وبا قوت قلب به دفاع از دین خدا و محرومین بپردازند. ثانیا خطاب به مشرکین می فرماید که سلاح و قدرت شما در مقابل میدان وسیع رزق خداوند کارایی ندارد.

وی با اشاره به واقعه عاشورا تصریح کرد: هفتادو دو یار امام حسین علیه السلام امروز به تعداد همه مبارزین مسلمان علیه ستمگران افزایش پیدا کرده است، به همین دلیل اسماعیل هنیه گفت ما عاشورایی می جنگیم. این نشان می دهد امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا زنده و اثر گذارند.

وی با بیان اینکه جنگ برای هر دوجبهه ی حق وباطل، دردناک و رنج آور است گفت: تفاوت این دو گروه را خداوند اینگونه بیان فرموده "ترجون من الله ما لا یرجون" ،ما به خدا و به ولی خدا امید داریم ولی دشمنان ما مایوس و شکست خورده اند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود به تحلیل فرجام این قیام ها پرداخت و گفت: این اشتباه است که عده ای دخالت آمریکا راموجب به ثمرنرسیدن انقلاب ها می دانند، بلکه آنها قدرت فکر و ارائه راه حل ندارند و سیاستمدارانشان دچار اختلاف نظر شده اند زیرا می دانند اگر از حمایت دست بکشند، ملت ها پیروزند و ادامه کشتارها نیزموجب شکستشان خواهد شد./

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.