مسئول بسيج طلاب استان بوشهر:گفتمان جهاد اقتصادي در حوزه اقتصاد ضروري است

چ, 01/31/1390 - 11:00
مسئول بسيج طلاب استان بوشهر:گفتمان جهاد اقتصادي در حوزه اقتصاد ضروري است

رئيس سازمان بسيج طلاب استان بوشهر گفت: اول چيزي كه بايد به وجود بيايد گفتمان جهاد اقتصادي در حوزه اقتصاد است كه موجب پيشرفت در استقلال كشور مي‌شود و البته نبايد در حد شعار باشد.
به گزارش خبرنگار بسیج طلاب ، حجت الاسلام سيد مهدي موسوي نژاد اظهار داشت: يكي از مولفه‌هاي دشمن وابستگي كردن كشورها در حوزه اقتصاد است که اگر ما بتوانيم در اين حوزه پيشرفت كنيم، دشمن نمي‌تواند ما را به خود وابسته كند و در برخي موضوعات از ما امتياز بگيرد.
وي اظهار داشت : اول چيزي كه بايد به وجود بيايد يك گفتمان جهاد اقتصادي است كه اگر گفتمان ايجاد شد به راهكارهاي جهشي و خيزش براي رسيدن به چشم‌اندازي كه مقام معظم رهبري در دهه چهارم پيشرفت عدالت ترسيم فرمودند مي‌رسيم و ما بايد اين حركت را دو چندان كنيم و با يك فرهنگ غالب به مرحله اجرا برسانيم.
وي اضافه كرد: همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند، يك معلم مي‌تواند در مدرسه و يك روحاني در مسجد فرهنگ‌سازي كند و منظور مقام معظم رهبري اين نيست كه همه بيايند و فعاليت اقتصادي كنند.
موسوي‌نژاد گفت: هر شخصيتي مي‌تواند در حوزه كاري خود جهاد اقتصادي انجام دهد كه به طور مثال روحانيت، معلم، كاسب، توليدي و محقق در حوزه كاري خود مي‌توانند چشم‌انداز حركتي خود را به سمت تقويت جهاد اقتصادي ببرند.
وي خاطر نشان كرد: نامگذاري امسال به نام جهاد اقتصادي توسط مقام معظم رهبري الگويي براي كشورهاي مسلمان است كه تاكنون بهترين الگو براي اين بلاد اسلامي در جهان جمهوري اسلامي ايران بوده است.
موسوي‌نژاد افزود:دشمنان انقلاب اسلامي به خاطر اينكه نظام جمهوري اسلامي را ساقط كنند از تمام ترفندها استفاده مي‌كنند، مثل حمله نظامي و جنگ نرم كه موفقيتي به دست نياوردند.
وي ادامه داد: دشمن با تحريم اقتصادي سعي كرد كه نظام جمهوري اسلامي را در دنيا نظامي نا كارآمد معرفي وآن را ساقط كند اما موفق نشد.
موسوي نژاد گفت: اين جهاد حركت مضاعف، جهادگونه و تلاش بدون چشم داشت براي اعتلاي اقتصاد و وضعيت توليد در نظام جمهوري اسلامي مي‌تواند ترفند دشمن را عقيم كند و موجب مي‌شود تا دشمن به اهداف خود نرسد.
وي يادآورشد: در قضيه پارس جنوبي و استخراج ‌گاز كه ما با ‌قطر مشترك هستيم، تمام كشورهاي اروپايي به كمك اين كشور مي‌آيند و سعي مي‌كنند كه از اين منابع خدادادي نسبت به كشور جمهوري اسلامي بيشتر بهره ببرند و تحريم‌ها بر اين اساس صورت گرفته است.
مسئول بسيج طلاب استان بوشهر افزود: اگر ما 10 سال هم از كشور همسايه در زمينه استخراج گاز عقب باشيم بايد جهاد گونه اقدام و جبران مافات كنيم كه اين خود جهاد اقتصادي است.
موسوي‌نژاد با اشاره به اينكه استكبار جهاني هميشه در كشورهاي اسلامي در حال توطئه است، تصريح كرد: يكي از توطئه‌هاي اخير براي عقيم كردن حركت و خيزش ملت‌ها توسط دشمن ايجاد اختلاف دروني در كشورهاي اسلامي بين مسلمان با مسلمان، سني با شيعه، سني با سني و شيعه با شيعه و حتي در بعضي از جاها اختلاف بين دو عالم است.
وي يادآورشد: دشمن با اختلاف بين كشورهاي اسلامي بزرگ‌ترين سود را مي‌برد و اخيرا در كشورهاي بحرين و يمن اختلاف افكني مي‌كند و اين موجب مي‌شود تا با بوجود آمدن اختلاف، بين مسلمانان دشمن بهترين بهره را ببرد همانطوي كه در عراق بين شيعه و سني يك اختلافاتي به وجود آوردند.
موسوي خاطر نشان كرد: وظيفه بلاد اسلامي اين است كه سابقه قبلي استكبار را مطالعه كنند كه با كدام كشورها روراست بودند و به خير و صلاح كدام يك از كشورها عمل كردند و اين توطئه‌هايي كه دشمنان در حال انجام هستند در كشورهاي ديگر چه سابقه‌اي داشته‌اند.
مسئول بسيج طلاب استان بوشهر ادامه داد: مسلمانان امروز بايد در برابر اين توطئه‌ها حركت، وحدت‌ و اتحاد خود را بيشتر كنند كه اگر چنين شد دشمن به آن توطئه‌هاي خود نمي‌رسد و موجب مي‌شود مسلمانان نتيجه دلخواه خود را كسب كنند.
موسوي‌نژاد در ارتباط با حمله آل خليفه به حمايت آل سعود به مردم بي‌دفاع بحرين گفت: آل سعود با اين حركت اخير خود دو كار را انجام مي‌دهد، يك حركت اين است كه مي‌خواهند اغتشاشات داخلي و افكار عمومي مردم خودشان كه در حال قيام عليه آل سعود هستند به سمت ديگري سوق بدهند تا مردم به اين حركت ادامه ندهند و دوم اينكه نگاه تمام دنيا به عربستان بعنوان يك كشور ژئوپولوتيك درحوزه اسلامي و دين است و سقوط آل سعود در عربستان موجب بيرون رفتن استكبار از منطقه مي‌شود.
موسوي نژاد گفت: ژاندارم استكبار در خاورميانه عربستان سعودي است كه حامي اصلي و تنها ستون آمريكا در منطقه است.
وي افزود: آمريكا در يك فقره معادل 67 ميليارد دلار تجهيزات به عربستان سعودي فروخته است كه مردم مسلمان را از بين ببرد كه امروز قسمتي از اين كشتارها در بحرين ويمن شاهد هستيم.
موسوي نژاد يادآورشد: عربستان و آل‌خليفه با اين حركت زشتي كه اخيرا در بحرين انجام داد، مي‌خواهد افكار عمومي ملت خودش را به جاي ديگري ببرد.
وي گفت: آل سعود چه بخواهد يا نخواهد بايد بداند اعتراضات مردمي در اين كشور شكل گرفته و با اين لشكر كشي نمي‌تواند بايكوت خبري كند.
موسوي‌‌نژاد تصريح كرد: درحالي كه دامنه اعتراضات مردمي در عربستان، عليه خاندان آل سعودي به شهر رياض پايتخت اين كشور نيز كشيده شده است و محافل سياسي و رسانه‌هاي خبري وابسته به غرب، در هفته‌هاي اخير و با اوج گيري مخالفت‌هاي مردمي عليه رژيم سعودي به پنهان كاري و مخفي نگه داشتن اين مسئله مي‌پردازند.
وي يادآورشد: اولا اگر اين اعتراضات در دنيا پخش شود كه مردم عربستان عليه حكام آل سعود حركت كرده‌اند به ضرر استكبار جهاني است و دوم حركت اخير در بحرين حركت مينياتوري با ايران است و به گفته خود امريكايي‌ها اگر ملت بحرين پيروز شوند و در يمن نيز چنين اتفاقي رخ بدهد، پيروزي انقلاب اسلامي در دنياي امروز موجب نفوذ كامل ايران در كشورهاي عربي اسلامي مي‌شود.
موسوي نژاد گفت: عامل اصلي موفقيت بيشتر ملت‌هاي اسلامي را در انقلاب خودشان چه در مصر، تونس وساير ملل اين بود كه يك عده‌اي از مسلمانان به شهادت رسيدند و موجب جوشش در مسلمانان شد و عربستان با كشتن مردم مسلمان ، بحرين ويمن به جايي نمي‌رسد زيرا اگر يك نفر را به شهادت مي‌رسانند ده‌ها نفر ديگر عليه آن‌ها قيام مي‌كنند.
موسوي نژاد يادآورشد: هر دولتي كه با ملت خود كنار نيامد محكوم به فناست و اگر عربستان سعودي تمام ذخائر نفتي خود را بدهد و سلاح بگيرد محكوم به فناست.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.