آیت الله حیدری: استکبار جهانی جایی در خاورمیانه جدید ندارد

ی, 01/28/1390 - 09:57
آیت الله حیدری: استکبار جهانی جایی در خاورمیانه جدید ندارد

به گزارش خبرنگار بسیج طلاب خوزستان، آیت الله محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با بیان این که هدف آل خلیفه از کشتار و سرکوب مردم بی گناه بحرین ابقای سلطه ظالم و مستکبر بحرین است، اظهار داشت: سردمداران آل خلیفه هر کاری را انجام می دهند تا سلطه آل خلیفه بر سر مردم بحرین حکومت کند.

وی افزود: آنان تلاش می کنند که حکومت شان محکم و استوار باشد و هیچ مانعی اعم از حکم شرعی، حقوق بشر و انسانیت بر سر راه خود نمی بینند و مانند آتشی خشن همه جا را می سوزانند.

رییس شورای فرهنگ عمومی اهواز به قیام های مردمی و پیروزمندانه مردم تونس و مصر اشاره و خطاب به سردمداران حکومت های ظالم و فاسق بویژه آل سعود و آل خلیفه، ابراز داشت: از سرنگونی زین العابدین بن علی در تونس و حسنی مبارک در مصر عبرت بگیرید که این سقوط و ذلت، روزی گریبان گیر شما خواهد شد و در آینده ای نزدیک مردم بحرین با عزم و اراده راسخ خود حکومت آل خلیفه را از ریشه و بن بر می‌چینند.

وی با تأکید بر این که بحث حقوق بشر از سوی استکبار جهانی پوشالی و توخالی است، تأکید کرد: استکبار جهانی زمانی که می بینند منافع خود به خطر افتاده است بحث حقوق بشر را به میان می آورد و با نام حقوق بشر و انسانیت اقدام به قتل و چپاول گری می کنند و تهمت تروریست را به کشورهای آزادی خواه و مسلمان می زنند.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز با انتقاد شدید از رفتارهای دوپهلوی سردمداران کاخ سفید در قبال مردم بپا خواسته کشورهای اسلامی، یادآور شد: آیا قتل کودکان، زنان و مردانی که برای شرافت و عزت خود قیام کرده اند حقوق بشر است؟ آیا کشتار و بمباران مردم لیبی توسط ناتو صرفا برای دستیابی به نفت این کشور حقوق بشر است؟

وی اضافه کرد: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار هیچ گاه حق ندارد از حقوق بشر سخن گویند، کشوری باید از حقوق بشر و انسانیت حرف براند که معنای اصلی این کلمه را بداند؛ از این رو حقوق بشر یعنی دفاع از مردم مظلوم و بی گناه در مقابل تهاجم بیگانگان است .

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، گفت: حقوق بشر هیچ گاه به معنی کشت و کشتار و چپاول گری نیست، ظاهرا حقوق بشر از منظر آمریکا و متحدانش یعنی حقوق حیوانی و کشتن زنان، کودکان و مردان بی گناه و بی دفاعی که برای عزت و شرف خود قیام کرده اند و این حق طبیعی آنها است که حاکم کشور خود را با رأی خود انتخاب کنند؛ از این رو آمریکا هیچ گاه این حق را ندارد که دم از حقوق بشر و انسانیت بزند.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی در روز روشن کودکان، زنان و مردان فلسطینی را به خاک و خون می کُشد ولی صدایی از آمریکا به گوش نمی رسد، بیان داشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم نامشروع و منفصهیونیستی، در طی سخنان اخیری که در سازمان ملل ایراد کرد جنایت انجام شده در غزه را به عنوان دفاع رژیم صهیونیستی از حقوق بشر و انسانیت می داند؛ بنابراین از دید استکبار جهانی همه مردم حشر و حیوان هستند الّا خودشان!

عضو مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود از سکوت مفتی های عربستان در برابر کشتار مردم بحرین و دیگر کشورهای مسلمان انتقاد و تصریح کرد: مفتی های به ظاهر عالم عربستانی جیره خوار و حقوق بگیر پادشاهان و استکبار جهانی هستند و چیزی که برای آنها مهم است حرمت و بزرگی اربابان خود یعنی پادشاهان و استکبار جهانی است.

وی اضافه کرد: مفتی های عربستانی با استفاده از ابزار قرآن و اسلام دستور به قتل عام مردم مظلوم و بی گناه می دهند و با نام اسلام و قرآن هر جنایتی را که به نفع استکبار جهانی است انجام می دهند.

آیت الله حیدری، به موضع گیری های شیطانی و غیر انسانی مفتی های عربستانی در قبال کشتار مردم مسلمان منطقه اشاره کرد و یادآور شد: مفتی های عربستانی قیام عدالت خواه مردم مصر را تحریم و آن را عملی غیر شرعی عنوان کردند و از دین و قرآن ابزاری برای ابقا و پایداری رژیم صهیونیستی استفاده می کنند.

وی گفت: عربستانی که خود را (درع الجزیره) سپرجزیره العرب می داند زمانی که مردم مظلوم و بی دفاع فلسطینی توسط بمب های فسفری و ویران گر اسراییل به خاک و خون کشیده می شدند نه تنها صدایی از عربستان به گوش نرسید بلکه برای سرکوب و کشتار فلسطینی ها به رژیم صهیونیستی کمک مالی می کردند.

احساس آرامش و امنیت حق طبیعی مردم بحرین است

قائم مقام شورای انجمن مفاخر خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود به کشتار زنان، کودکان و مردان با ایمان و مسلمان بحرین توسط رژیم منفور و اسراییلی آل سعود و آل خلیفه اشاره و خاطرنشان کرد: مگر مردم بحرین به غیر از شرافت و آزادگی مطالبه دیگری دارند که آل سعود و آل خلیفه با توپ، گلوله و تانک پاسخ مطالبات آنها را می دهند.

وی ابراز داشت: انتخاب قانون اساسی، رییس جمهور و نمایندگان مجلس حق طبیعی و مسلم مردم بحرین است آل سعود و آل خلیفه که نام مسلمان بودن را یدک می کشند به هیچ وجه اجازه ندارند پاسخ مطالبات مردم بحرین را توپ و گلوله بدهند و حکومت آل خلیفه در آینده ای نزدیک به دست مردم بحرین از این کشور اخراج خواهد شد.

دبیر شورای حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این که آینده منطقه خاورمیانه با محوریت اسلام ناب محمدی رقم خواهد خورد، اذعان داشت: در آینده ای نزدیک شاهد منطقه خاورمیانه جدید عاری از دیکتاتوری، استکبار جهانی، وهابیت و سلفی گیری خواهیم بود.

وی ایستادگی سران کفر و استکبار در برابر وعده های الهی را بی فایده خواند و خاطرنشان کرد: وعده های الهی همواره در زندگی روزمره مردمی تحقق می یابد و در خصوص جنایت های غیر انسانی آل سعود و آل خلیفه وعده های الهی مانند گذشته تحقق می یابد و ریشه کفر و استکبار از این کشور مسلمان برچیده خواهد شد.

امام جمعه موقت اهواز، در بخش پایانی از سخنان خود از مردم ولایت مدار و خون گرم اهوازی برای حضور در دفاع از مردم بی گناه و مظلوم بحرین در راهپیمایی فردا دعوت بعمل آورد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.