آیت‌الله صافی گلپایگانی: شخصیت حضرت زینب منحصر به فرد است

ی, 01/21/1390 - 11:43
آیت‌الله صافی گلپایگانی: شخصیت حضرت زینب منحصر به فرد است

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان که حضرت زینب(س) دارای مقامات بسیار ارزشمند و بزرگی‌است که قابل توصیف نیست، اظهار کرد: مثل حضرت زینب(س) نمی‌توان فردی را در جهان معرفی کرد، شخصیت ایشان منحصر به فرد است.


حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار طلاب حوزه علمیه نیشابور با اشاره به ولادت با سعات حضرت زینب کبری(س) این روز بزرگ را گرامی‌داشت و بر بزرگداشت آن تاکید کرد.

وی با بیان که حضرت زینب(س) دارای مقامات بسیار ارزشمند و بزرگی‌است که قابل توصیف نیست، اظهار کرد: هر چه در خصوص مقامات و جایگاه آن حضرت سخن بگوییم بازهم اندک است؛ زیرا ایشان از مقام بسیار ارزشمند برخوردار است که مافوق درک و تصورات ما است.

این مرجع تقلید، مواضع حضرت زینب(س) را بسیار والا خواند و افزود: مواضع ایشان بسیار خالص بود و هم‌اینک موجب اعجاب بشریت شده است که چگونه این مسؤولیت بزرگ را به نحو احسن انجام داده است.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: هرکس که اندک مطالعه‌ای درتاریخ اسلام داشته باشد، می‌تواند موقعیت حضرت زینب کبری(س) را در آن زمان درک کند، امیدواریم ما در راه ایشان ثابت قدم باشیم و انتظاراتشان را برآورده کنیم و به ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام بپردازیم و نگذاریم آن‌ها به فراموشی سپرده شوند.

وی تاکید کرد: در شرایط حاضر باید اهل بیت علیهم السلام را به خوبی بشناسیم و ایشان را به خوبی به دیگران معرفی کنیم، تا جهانیان از ایشان الگو بگیرند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: مثل حضرت زینب(س) نمی‌توان فردی را در جهان معرفی کرد، شخصیت ایشان منحصر به فرد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سوابق شهر نیشابور اشاره کرد و اظهار داشت: شهر نیشابور سوابق بسیار درخشانی دارد و افتخارات فراوانی در تاریخ این شهر به ثبت رسیده است امیدواریم این افتخارات برای همیشه حفظ شود.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه سخنان خود به طلاب گفت: امروز وظیفه بسیار سنگینی بردوش دارید و باید به وظایف و مسؤولیت‌های خود به خوبی عمل کنید و به تبلیغ معارف دینی و مکتب اهل بیت علیهم السلام بپردازید.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.