حجه الاسلام و المسلمین ربانی : جهاد اقتصادی غیر از فعالیت اقتصادی است

د, 01/01/1390 - 17:05
حجه الاسلام و المسلمین ربانی : جهاد اقتصادی غیر از فعالیت اقتصادی است

حجه الاسلام و المسلمین ربانی از یادگاران دفاع مقدس به بیان خاطرات خود از آن دوران و ضرورت وجود برنامه راهیان نور پرداخت .

به گزارش خبرنگار بسیج طلاب حجه الاسلام ربانی که بعد از نماز ظهر روز دوشنبه اول فروردین ماه در جمع کارکنان ستاد مرکزی راهیان نور واقع در اهواز به ایراد سخنرانی پرداخت , بیان داشت : امسال را مقام معظم رهبری برای ما سال جهاد اقتصادی نامیدند . لازم است در ابتدا به این مسئله بپردازم که ؛ جهاد اقتصادی غیر از فعالیت اقتصادی است . فعالیت اقتصادی انسان را به حلال و حرام می کشاند , انسان را به رفاه و رفاه زدگی می برد , اما جهاد اقتصادی تحمل سختی و تلخی دارد که باید پشت سر گذاشته شود تا انشاء الله نظام و مملکت اسلامی ما آن شکوفایی اقتصادی که انتظارش را می بردیم خداوند به ملت ما هدیه دهد .

این یادگار دفاع مقدس افزود : جنگ که شروع شد هیچ کس نمی خواست مصاحبه کند , نمی خواست یادگاری بگذارد و یا خود را فاتح جنگ بداند . من یادم نمی رود اوایل جنگ هفت نیرو و تشکل می جنگید . خیلی جنگ بی نظم شده بود . تا وقتی حضرت امام (سلام الله علیه ) مسئولیت بکارگیری و ساماندهی بسیج را به سپاه سپرد و بطور منظم گروه های مردمی در قالب بسیج شکل گرفتند و این امر سامانی پیداکرد .

روحانی جانباز دفاع مقدس بیان داشت : در آن زمان کسی به فکر این نبود که بعد از جنگ چه می شود . در هشت سال دفاع مقدس فکری و یا حتی ضرورتی برای ثبت وقایع جنگ به نظر نمی رسید . بعد از جنگ دوران بازسازی که آغاز شد این اندیشه نیز پا گرفت که باید سر فصل ثبت وقایع و خاطرات جنگ باز شود .

ربانی ادامه داد : سال 84 , 85 بود که توفیق پیدا کردم , آمدم شلمچه که حضرت آقا تشریف آورده بودند و سخنرانی داشتند . آن زمان وقتی بنده سخنان خلف صالح رسول خدا (ص) , نائب عام امام زمان (عج) حضرت آیه الله العظمی خامنه ای را شنیدم گریه ام گرفت . یکی از دوستان علتش را پرسید . گفتم : اینجا که من ایستاده ام پنج ضلعی نام دارد . روزی باورمان نمی آمد که بزرگترین و اولین شخصیت مملکت در این منطقه با اقتدار سخن بگوید و ماهم زنده باشیم . بله شهدا بودند که خداوند این عطایای الهی را به ما ارزانی داشت.

ایشان در پایان مطالب خود بیان داشت : گاهی اوقات بعضی ها بحث می کنند که چرا این همه هزینه برای راهیان نور می شود .

لازم به ذکر است ابتدا مردم بدون هیچ امکاناتی و بطور خودجوش به این سرزمین ها می آمدند , به مرور ضرورت انتقال این خاطرات و وقایع به نسل دوم , سوم و چهارم توسط راویان نور ملموس شد . امروز می بینیم که این راویان نور حتی منحرفین سیاسی را هم به راه آورده اند .

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.