توصيۀ اخلاقي آیت الله العظمی مظاهری در آستانۀ عيد نوروز

ی, 12/29/1389 - 21:46
توصيۀ اخلاقي آیت الله العظمی مظاهری در آستانۀ عيد نوروز

حضرت آیت الله مظاهری در آستانه نوروز در بخشی از سخنان خود در سلسله دروس اخلاقی بر بهره‌مندی از لحظات عمر و پرهیز از معاصی به ویژه در عید نوروز تاکید کردند. 

بخشی از بیانات معظم‌له پیرامون عید نوروز: «از همه و به خصوص جوانان عزيز، تقاضا دارم در پایان سال و ابتدای سال بعد، محاسبۀ دقيقي از عملکرد سال گذشتۀ خود داشته باشند. همۀ ما لازم است مقداری تفکر و تأمل کنیم كه درسالی که گذشت چگونه زندگی کرده ایم؟

آيا اندیشه های ما و گفتارما و كردارما مورد رضایت خداوند متعال بوده است يا خیر؟ آیا این یک سال که  از عمر و جواني سپری شد موجب آبادی آخرت بود یا ویرانی آن؟ آیا برکت داشت یاخیر؟ آیا در ازای یک سال عمری که از دست رفت، دستاورد جبران کننده‌ای داریم یا خیر؟ اگر چنین دستاوردی نداریم، بايد توبه كنیم. در این چند روز يك ساعتي تنها بنشينيد و فكر كنيد که در سال گذشته چه كرده ايد؟ اگر عمر و جواني شما امسال پربركت بود، شكر كنيد. ولی اگر عمر و جواني شما در راه گناه صرف شده است، حتماً گذشتۀ خود را جبران كنيد و توبه نماييد که خداوند توبه پذير و مهربان است.

پس از محاسبۀ اعمال گذشته و توبه از قصور و تقصیرها، مراقب آینده خود باشید که گناهان شما تکرار نشود و در سرازيري گناه واقع نشويد. و مهم‌تر اين‌که، گناه خود را توجيه نکنيد که بدبختي دنيا و آخرت را به همراه دارد.»

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.