سردار سلامي در اختتاميه مسابقات قرآن سپاه: سپاه تجسم عيني آيات الهي است

س, 12/24/1389 - 13:01
سردار سلامي در اختتاميه مسابقات قرآن سپاه: سپاه تجسم عيني آيات الهي است

جانشين فرمانده كل سپاه گفت: سپاه تجسم عيني از آيات روح بخش و الهي قرآن استبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج طلاب به نقل از روابط عمومي سپاه، سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه در اختتاميه مسابقات قرآن خانواده‌هاي سپاه كه در سالن كوثر ولايت برگزار شد، گفت: شهيدان عاشورايي سپاه در صحنه‌هاي خونين نبرد حق عليه باطل تجلي زيبايي از آيات الهي جهاد را در زمين به نمايش گذاشتند، به‌طوري‌كه تجسم آيات قرآن بر صفحات نبرد زميني ملموس و مشهود بود.

 

وي انقلاب حضرت امام (ره) را باعث ورود قرآن از حاشيه به متن جامعه دانست و اظهار داشت: امام خميني (ره) قرآن مهجور شده و دور از متن جامعه را به زندگي ما وارد كرده و دلهاي ما را با نور اين كتاب الهي مأنوس كردند.

 

جانشين فرمانده كل سپاه رهبر معظم انقلاب را ادامه دهنده راه امام و مروج حقيقي قرآن در جامعه خواند و تصريح كرد: رهبر عظيم الشأن انقلاب امواج روح‌بخش و دل‌انگيز الهي را با هدايت‌ها، توصيه‌ها و رهنمودهاي ارزنده خود همچون رودهاي زلال و روان جريان داده و مسير حركت جامعه را به سمت انس با قرآن سوق دادند، به شكلي كه امروز اين مسير كاملاً رشد يابنده و در حال توسعه است.

 

سلامي انس و تلاوت قرآن كريم را موجب اطمينان قلب، استحكام شخصيت و قدرت مقاومت و ايستادگي در برابر دشمنان عنوان كرد و گفت: حقيقت "جاء الحق و ذهق الباطل " درياي بي انتهايي از پيروزي است كه تبلور پرتوهاي روشن آن نويد فتح و پيروزي را براي رزمندگان اسلام در جهاد مقدسشان به ارمغان آورد.

 

وي انس گرفتن با قرآن را امري بديهي و ضروري براي خانواده‌هاي پاسداران عنوان كرد و اظهار داشت: جاي بسي افتخار است كه در بين خانواده‌هاي ما حافظان و قاريان بسيار زيادي وجود دارند و اين براي ما بسيار ارزشمند و افتخار‌آميز است.

 

جانشين فرمانده كل سپاه تصريح كرد: بهترين افرادي كه مي‌توانند مروج اين فرهنگ والا باشند، مادران هستند چرا‌كه آنها مبدأ تربيت و مدير خانه بوده و نقش كليدي در مقدس‌ترين كانون زندگي اجتماعي برعهده دارند.

 

سلامي در پايان با تأكيد بر لزوم افزايش نرخ و ميزان انس با قرآن در جامعه و بويژه در خانواده هاي سپاه گفت: مسابقات فرهنگي و قرآني حركتي مناسب براي يادگيري، آشنايي و دل دادگي بيشتر با قرآن است و براي ترويج و نهادينه سازي آن در سطح سپاه پاسداران بايد تلاش بيشتري كرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.