جلسه اخلاق و معارف ویژه کارکنان سپاه فرودگاه شهرکرد

چ, 12/18/1389 - 12:50
جلسه اخلاق و معارف ویژه کارکنان سپاه فرودگاه شهرکرد

جلسه اخلاق و معارف با حضور کارکنان سپاه فرودگاه بین المللی شهرکرد برگزار شد .
به گزارش بسیج طلاب استان چهارمحال وبختیاری ، مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) با اشاره به آیات نورانی 111 و 112سوره مبارک توبه به بیان اوصاف مجاهدین از دیدگاه قرآن پرداخت.
حجت الاسلام حمید محمدی با روایت این آیات نورانی گفت : خداوند از مومنان ، جانها و مالهایشان را به بهای بهشت خریده است .
وی با اشاره به آیات نورانی قرآن افزود : قرآن می فرماید " مومنان در راه خدا می جنگند تا بکشند یا کشته شوند وفای به این وعده حق که در تورات و انجیل و قرآن آمده برعهده خداست و چه کسی از خداوند به عهدش وفادار تر است ، پس مژده باد شمارا براین معامله ای که به وسیله آن با خدا بیعت کردید و این همان رستگاری بزرگ است " .
مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) با تفسیر این آیات نوارنی گفت : دنیا بازار است و مردم در دنیا معامله گر ، فروشنده مردمند وخریدار خداوند ، متاع معامله مال و جان است ، بهای معامله بهشت اگر به خدا بفروشند سزاوار سود و اگر به دیگری بفروشند یکسره خسارت است .
حجت الاسلام محمدی همچنین به بیان امتیازات معامله با خداوند اشاره کرد و افزود : جان ، توان و دارایی هایمان از خداست و سزاوار نیست که به جز خدا بفروشیم ، خداوند اندک را هم می خرد ، عیوب پیشکش را اصلاح می کند و رسوا نمی سازد .
وی ادامه داد : خداوند در خریدن وارد مزایده می شود و نرخی را پیشنهاد می دهد که فروختن به غیر او خسارت و زیان بار است .
مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) در ادامه به فرموده امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت : برای بدنهای شما جز بهشت بهایی نیست پس خود را به کمتر از بهشت نفروشید .
وی پیامهای آیات را برشمرد و ادامه داد : با داشتن خریداری همچون خدا چرا به سراغ دیگران برویم خداوند تنها خریدار جان ومال از مومن است ، جهاد با جان برجهاد مالی مقدم است جان را همه دارند ولی همه مال و ثروت ندارند بهشت در سایه جهاد و شمشیر و تقدیم جان و مال به خداوند است .
حجت الاسلام محمدی ادامه داد : اگر هدف از جهاد ، خدا باشد کشته شدن یا نشدن تفاوتی نمی کند مومن همواره آماده جهاد است ارزش جهاد ، مجاهدان و شهیدان مخصوص اسلام نیست در تورات و انجیل هم مطرح است و بالاترین رستگاری در سایه معامله باخداست .

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.