برگزاری گرامی داشت یکصدمین میلاد آیت الله طالقانی در استان البرز

د, 12/16/1389 - 12:00
برگزاری گرامی داشت یکصدمین میلاد آیت الله طالقانی در استان البرز

خبر نگار بسیج طلاب : مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد میلاد آیت الله طالقانی عصر روز یکشنبه پانزدهم اسفند در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد .
در این مراسم که با حضور استان دار ،نماینده مجلس ،ائمه جمعه و جماعت استان البرز برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین کیایی نژاد به خیر مقدم وبیان کوتاهی در مورد ابعاد شخصیتی آیت الله طالقانی پرداخت و خاطر نشان کرد:یکی از مشخصات برجسته آقای طالقانی این بود که ایشان در راه مستقیم گام نهادند نه غرب زده و نه شرق زده بودندبلکه ایشان اسلام زده بودند.
در ادامه آیت الله کازرونی به بیان سخنانی پیرامون شخصیت این عالم بزرگ پرداخته و اظهار داشتند: جمع کردن بین پاره ای از اوصاف نیک وخصایل نفسانی کار هرکسی نیست وآیت الله طالقانی شخصیتی بودند که بین آزادی خواهی و تقید جمع برقرار کردند ،در حالیکه بعضی روشنفکران چنان درگیر آزادی می شوند که هیچ قیدی حتی قید بندگی را نمی پذیرند و از طرفی کسانی اهل تعبد ند ولی متهجرانه حرکت می کنند و در میادین سرنوشت ساز حاضر نمی شوند و به خلوت های شبانه در کنار سجاده هاشان اکتفا می کنند .
پس از آن دکتر عبد خدایی تحلیل گر مسایل سیاسی و از معاصران آیت الله طالقانی با بیان این که این گرامی داشت در حقیقت گرامی داشت یک مفسر قرآن و شخصیتی است که قرآن را در متن زندگی مردم وارد ساخته به بیان خاطراتی از ایشان پرداختند .
در پایان آیت الله حائری شیرازی نیز به بیان جنبه های شخصیتی این مفسر قرآن پرداخته و افزودند: امید است این یادبودها در مسیر پرورش افرادی از جنس آیت الله طالقانی صورت گیرد.
گفتنی است در پایان مراسم مدعووین از نمایشگاهی حاوی آثار این عالم فرهیخته دیدن کردند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.