آیت الله کعبی: ایران کانون برتر فکری خاورمیانه است .

د, 12/16/1389 - 11:16
آیت الله کعبی: ایران کانون برتر فکری خاورمیانه است .

به گزارش خبرنگار بسیج طلاب خوزستان، به نقل از خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در یادواره 230 ستاره گلگون کفن دوران هشت سال دفاع مقدس، منطقه نهضت آباد اهواز با بیان این که مسجد جامع منطقه نهضت آباد در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان نخستین پایگاه اعزام نیرو در غرب خوزستان بود، اظهار داشت: منطقه نهضت آباد اهواز با اهدای 230 شهید برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی ولایت مداری مردم این منطقه به امام و رهبری را به رخ دشمنان اسلام کشید.

محفلی که با نام و یاد شهدا باشد، مجلس خدا وعزت است

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: محفلی که با نام و یاد شهید باشد، مجلس خدا، عزت، حرکت، مسؤولیت، همت، تلاش، نورانیت دل و تقویت روح عزم، ایمان و تقوارا به همراه دارد؛ از این رو مجلس گرامی داشت خاطره شهید محفل یاد باورها و ارزش های انسانی مقدس است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر« من شهادت می دهم که ملت ایران و یاران از یاران دوران رسول الله(ص)، امیرالؤمنین(ع) و یاران دوران امام حسین(ع) ایستاده تر هستند.» اذعان داشت: زمان رسول الله دوران تولد و انقلاب بزرگ اسلام بود که افرادی متنوعی در رکاب حضرت رسول(ص) حضور داشتند و بعدها بعد از رحلت پیامبر بزرگ اسلام(ص) ریزش های فراوانی داشتند.

وی افزود: در دوران امیرالمؤمنین(ع) شرایط کوفه بسیار حاد و حساس بود و در آن دوران کوفیان سه جنگ سخت را به مولایمان حضرت علی(ع) تحمیل کردند و قصد از بین بردن ایشان را داشتند.

آیت الله کعبی با بیان این که جامعه دوران امام حسین(ع) هم مانند دوران حضرت علی(ع) کوفیان به ایشان پشت کردند، ابراز داشت: اگر جامعه امام حسین(ع) جامعه ای سرزنده، فعال، مقاوم و ایثارگری بود حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) همرا با یاران باوفا و پاکش شهید نمی شدند.

وی با اشاره به این که ملت ایران سی و دو سال برای اسلام، باورها و ارزش های اسلامی، اجرای قوانین و مقررات الهی و برای کرامت و عزت خود همانند یک کوه استوار و مقاوم در برابر توطئه ها و فتنه های دشمنان محکم ایستاده است، بیان داشت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی شهدای بزرگ ایران اسلامی در برابر رژیم بعثی جانانه ایستادگی و در رکاب حضرت امام خمینی(ره) پایداری کردند و یاد یا زهرا و یا حسین بروی زبان و دل شهیدان در میان خمپاره ها و گلوله های دشمنان در جهان معاصر طنین انداخته است.

مردم ایران الگوی ملت های آزادی خواه جهان است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ملت ایران را ملتی الگو برای ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان برشمرد و گفت: از ویژگی های امت اسلامی و مسلمانان این است که باید یک الگو برای دیگر ملت ها باشند؛ از این رو مسلمان حقیر، ذلیل، فقیر، عقب افتاده و غیر پیشرفته نمی تواند الگویی برای جهان بشریت باشد.

وی با بیان این که خداوند تبارک و تعالی از امت اسلامی خواسته است به عنوان یک واجب شرعی برای جامعه بشریت الگو باشد، گفت: شعار ما می توانیم که در راهپیمایی ها و تظاهرات ملت ایران سر داده می شود به این معنی است که امت اسلامی براساس آموزه های اسلام ظرفیت الگو شدن برای جهان بشریت را دارد.

پیشرفت در همه زمینه ها در گرو ایمان و معرفت دینی است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، رهبری عدالت و علم و ایمان را اسباب الگو شدن یک ملت برای جهان بشریت دانست و عنوان کرد: پیشرفت در همه زمینه ها برای یک ملت در گرو ایمان، معرفت دینی، علم و توانمندی های دینی است؛ از این رو با معرفت دینی در یک جامعه عدالت و کرامت و عزت انسانی برای مردمان آن جامعه محقق می شود.


وی با بیان این که انسان الگو و اسلامی دارای ویژگی های فراوانی است، تصریح کرد: عقلانیت، معنویت، عدالت، کرامت و عزت، آزادی خواهی، خانواده محوری، امید و انتظار، مهر و محبت، تولید، تلاش و کوشش برای آرمان های الهی، خدمت صادقانه به بشریت، سلامت و امنیت از ویژگی های یک انسان الگو برای جامعه بشریت است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این که ما باید به سمت و سوی جامعه الگو حرکت کنیم، خاطر نشان کرد: جامعه الگو جامعه اخلاقی، عزیز، مسؤول، پیشرفته، سرزنده، مقاوم، ایستاده و تحول خواه است که ما باید به این جامعه الگو برسیم.

وی فلسفه انقلاب اسلامی ایران به زعامت امام خمینی(ره) را رسیدن به جامعه الگو خواند و ابراز داشت: مناسبات ظالمانه طاغوتی، نظام سلطه و استکبار جهانی و آداب و رسوم و سنت هایی که دست و پای انسان را می بندد از موانع جدی الگو بودن یک جامعه برای جهان بشریت است که امام خمینی(ره) با پایگذاری انقلاب اسلامی ایران بر مبنای آموزه های الهی تمامی موانع را از سد ملت ایران برچید و الگو بودن انقلاب ایران را برای ملت های آزادی خواه فراهم آورد.

آیت الله کعبی با بیان این که در دوران قبل از انقلاب رژیم ستم شاهی به امام خمینی(ره) اولتیماتوم داده بود که در سخنرانی های خود نامی از شاه، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس نیاورد، بیان داشت: امام خمینی(ره) در میان مردم حضور پیدا کرد و فرمود من با سه چیز کار دارم شاه، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، شاه باید از بین برود و پای این کار خود ایستاده و زنگارهای رژیم طاغوتی و 2500 پهلوی را از هم گسست.

برای تحقق جامعه الگو باید مناسبات طاغوتی نابود شوند

وی افزود: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) اعلام کرد اسراییل غده سرطانی و آمریکا شیطان بزرگ است که باید از بین بروند و برای تحقق الگو بودن یک ملت برای جامعه بشریت مناسبات ظالمانه طاغوتی و استکبار جهانی را باید نابود کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به تحمیل جنگ به ملت ایران از سوی رژیم باطل عراق اشاره و تصریح کرد: رژیم چپ و باطل صدام حسین به نوکری تمام عیار آمریکا و غرب از یک طرف و از سوی دیگر یک رژیم سیوسیالیست وابسته به بلوک شرق و از طرف دیگر مدیریت و ساز و کارهای این رژیم چپ عراقی آمریکایی و صهیونسیتی بود.

وی تأکید کرد: در این حمله تمام عیار و همه جانبه شرق و غرب به صدام حسین کمک کردند تا مردان و ایثارگران بزرگ ترین انقلاب جهان در مقابل آنان سر فرود بیاورند و گواه خوب و جامع بر این مدعا اهدای بیش از هزاران شهید به دین مبین اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رژیم بعث عراق با ادعای قومیت و ناسیونالسیم جنگ علیه ملت ایران را شروع کرد، یادآور شد: خمپاره های خمسه خمسه نخستین مکان بر سر مردم عرب نشین استان خوزستان فرود آمدند و این مناطق شهدای زیادی برای پایداری اسلام و قرآن تقدیم انقلاب کردند.

وی خاطر نشان کرد: هدف خمپاره ها، جنگنده ها و گلوله های صدام حسین مناطق عرب نشین استان خوزستان بود که مردم همین مناطق بوسیله سپاه و بسیج سازماندهی شدند و در مقابل تهاجمات بعثی ها به این مناطق ایستادگی کردند.

آیت الله کعبی جبهه هشت سال دفاع مقدس را یکی از نشانه های الگو بودن ملت ایران برشمرد و اذعان داشت: در زمان جنگ ملت ایران از نظر تسلیحاتی هیچ چیزی نداشت و با دست خالی در مقابل رژیم تا دندان مسلح بعث جنگید ولی امروز بعد از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از نظر قدرت نظامی، قدرت معنوی و ایستادگی ملت ایران به تدریج ساختار نظام های دولتی را تغییر داد و به گونه ای پیش رفت که بعد از گذشت سی و دو سال ایران اسلامی از قدرتمند ترین کشورهای منطقه می باشد.

استکبار جهانی در حال افول است

وی اضافه کرد: ایران اسلامی سال به سال علی رغم توطئه ها و فتنه های رنگارنگ دشمنان علیه این ملت قوی تر و قدرت مند تر می شود و آمریکا و رژیم اشغالگر قدس روز به روز در حال افول و نابوی می باشند و با وجود این که بیست و دو سال از جنگ تحمیلی گذشته است ولی ملت ایران تمام قامت در تداوم راه شهیدان در برابر جنگ های تبلیغاتی و نرم دشمنان ایستادگی کرده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به جزف نای، صاحب تئوری قدرت نرم و نویسنده کتاب قدرت نرم در قرن بیست و یکم اشاره کرد و یادآور شد: خبرگزاری فارس با این سیاست مدار آمریکایی مصاحبه کرده است در این گفت و گو جزف نای درباره مناسبات قدرت گفته دو اتفاق می افتد که قدرت از غرب منتقل می شود به شرق و آمریکا دیگر ابرقدرت نمی باشد؛ از این رو قدرت از دولت ها به ملت ها منتقل می شوند و ملت ها کانون قدرت برتر جهان می شوند.

وی مناسبات قدرت جهان را بر پایه سه ضلع دانست و تصریح کرد: اقتصاد، سیاست و فرهنگ سه ضلع برتر مناسبات قدرت در جهان می باشند و در برهه کنونی منطقه آسیا دارای قدرت اقتصادی می باشد ولی چون در مناسبات سیاسی، امنیتی و فرهنگی حرفی برای گفتن ندارد ابتکار عمل در دست بلوک لیبرال دموکراسی افتاده است؛ از این رو کسی که بتواند در مناسبات فکری و فرهنگی دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد قدرت برتر جهان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نظریه مردم سالاری مرزهای کشورهای جهان را درنوردیده است، اذعان داشت: ایران کانون قدرت فکری منطقه است و لیبرال دموکراسی بوسیله ایران در حال به چالش است

دین اسلام همه قلب ها و اراده های ملت های آزادی خواه جهان را تسخیر می کند

وی افزود: قدرت برتر آینده از آن کشوی است که بتواند قلب ها، اراده و عزم ملت ها را تسخیر کند که امروز دین مبین اسلام دارای همه فاکتورها برای تسخیر اراده ها و قلب های مردم آزادی خواه جهان است.

آیت الله کعبی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ایمان به خدا، آشتی با عقلانیت و معنویت و بازگشت به خدا سبب شده که ایران به یک قدرت برتر جهان تبدیل شود و همه این عزت و کرامت ها به خاطر اسلام، اهل بیت و قرآن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات آینده ساز منطقه خاورمیانه اشاره کرد و بیان داشت: اتفاقات اخیر خاورمیانه نمونه ای بارز از چالش و رویارویی جدی ملت ها با نظام استبداد و استکبار جهانی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: آمریکا و رژیم اشغالگر قدس دیگر در مناسبات عزل و نصب در دولت های اسلامی و آزادی خواه خاورمیانه جایی ندارند و لیبرال دموکراسی، ناسیونالیسم و اسلام خواهی در مقابل یکدیگر ایستاده اند.

وی با بیان این که متن انقلاب های مردمی در منطقه خاورمیانه متن و بدنه اسلامی متأثر از انقلاب اسلامی است، اذعان داشت: مصر، تونس، بحرین، اردن و لیبی کانون اسلام خواهی و عدالت خواهی و انقلاب این ملت ها نمایان گر انباشت متراکم مطالبات سی و دو سال ملت ها است که تحقیر شده بودند و امروز در برابر ظلم و ستم حکام عربی خود ایستاده اند.

استاد عالی حوزه علمیه قم یادآور شد: نهضت های کنونی در مناطق عربی به برکت خون شهیدان، انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی و رهبری های آگاهانه و مدبرانه فرماندهی کل قوا، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است و باید قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانیم.

آمریکا و اسراییل ضعیف تر از همیشه شده اند

وی گفت: امروز پرچم ایران اسلامی علم عزت، کرامت اسلامی و انسانی و ملت های به پاخواسته علیه ظلم و ستم های آمریکا و اسراییل است؛ در برهه کنونی دو پرچم در مقابل یکدیگر ایستاده اند که پرچم اسلام به رهبری ایران اسلامی و پرچم استکبار به رهبری آمریکای جهان خوار و سلطه گر می باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که اسراییل و آمریکا ضعیف تر و خسته تر از همیشه شده اند، ابراز داشت: دهه آینده باید شاهد خاورمیانه جدید بدون رژیم اشغالگر قدس باشیم.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که آمریکا و اسراییل رفتنی و نابودشدنی هستند، اظهار داشت: هیمنه استکبار در هم پیچیده شده است و در حال نابودی می باشد که این به برکت خون پاک مطهر شهیدان انقلاب اسلامی و رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) است.

اسماعیل فریسی خوزستان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.