ابرازخرسندی آیت الله العظمی صافی ازمواضع شیعی آذربایجان

ش, 09/20/1389 - 10:25
ابرازخرسندی آیت الله العظمی صافی ازمواضع شیعی آذربایجان

حضرت آیت الله صافی با ابراز خرسندی ازمواضع دینی وشیعی دولت آذربایجان، گفتند: اسلام به همه تعلق دارد و برای ما فرقی میان باکو، قم ونجف وجود ندارد؛ چون همه با یکدیگر برادریم.

 

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید، روز پنجشنبه 18 / 9 / 1389 در دیدارسفیر آذربایجان در ایران با بیان این که مسلمانان در تمام دنیا دارای منافع مشترک می‌باشند، افزودند: ما عزت و سربلندی و سرافرازی همه‌ی مسلمانان را در جهان خواستاریم و فرقی بین کشورهای اسلامی نیست؛ چون همه‌مسلمانان با هم برادر و دارای مقاصد عالی و بلند می‌باشند که همان حاکمیت قرآن و احکام اسلامی است.

ایشان با ابراز خرسندی از مواضع دینی و شیعی دولت آذربایجان، گفتند: اسلام به همه تعلق دارد. برای ما فرقی میان باکو و قم ونجف وجود ندارد؛ چون همه با یکدیگر برادریم.

* مواضع مرجعیت برخاسته از شریعت است

معظم له با بیان این که مواضع مرجعیت برخاسته از شریعت است، ادامه دادند:‌ ما می‌خواهیم که هویت دینی و استقلال اسلامی آنجا محفوظ باشد. ما نمی‌خواهیم که تبلیغات سوئی که دیگران نسبت به آذربایجان می‌کنند موجب تفرقه در آنجا شود.

ایشان اضافه کردند: ما از روی علاقه‌ای که نسبت به آذربایجان و مردم آنجا داریم، می‌خواهیم موقعیت ممتاز آن کشور دوست و اسلامی و سوابق دینی آنجا محفوظ باشد.

* تعصب اسلامی و شیعی مردم آذربایجان

این مرجع تقلید با بیان سوابق درخشان دینی آذربایجان خطرنشان ساختند: از قدیم الایام در نجف اشرف مسجدی به نام بادکوبه وجود داشت که علامت آن است که مردم آذربایجان از سابق تعصب اسلامی و شیعی بالایی دارند.

معظم له با اشاره به ساخت تعداد زیادی مسجد در طول سال‌های بعد از استقلال آذربایجان، آن را نشانه‌ی بازگشت این کشوربه هویت اصلی خود دانسته وافزودند: شخصیت اسلامی و تشیع آنجا هر چه بیشتر اظهار شود و در جهان بیشتر انعکاس یابد، انشاءالله آثار و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

حضرت آیت الله صافی با ابراز خشنودی از روابط خوب میان ایران و آذربایجان خواستار ادامه‌ و افزایش سطح روابط در زمینه‌های مذهبی و سیاسی و اقتصادی و اتخاذ مواضع مشترک به نفع دو ملت در مجامع بین‌المللی شدند.

این مرجع تقلید، ضمن ابلاغ سلام گرم خویش به مردم و رئیس جمهور آذربایجان، رهنمودهایی را نیز ارائه کردند.

*تقدیرسفیر آذربایجان از مواضع حضرت آیت الله صافی

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله صافی، درابتدای این دیدار سفیر آذربایجان از مواضع و پیام‌های سازنده‌ی این مرجع تقلید در جهت بهبود روابط و ارتباط بیشتر بین دو ملت ایران و آذربایجان و همچنین پیام معظم له برای رئیس جمهوری آذربایجان تقدیر و تشکر نمود.

دکتر جوانشیر آخوند اُف ضمن ارائه‌ گزارشی از فعالیت‌های دینی و مذهبی در کشور آذربایجان، گفت: پس ازاستقلال آذربایجان تاکنون قریب به 1500 مسجد دراین کشور ساخته شده و همچنین حرم مطهر بی‌بی حکیمه خاتون نیز بازسازی و نوسازی شده است.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.