دكتر احمدي نژاد :تا بشر تحت ولایت انسان کامل قرار نگیرد طعم حقیقت و کمال را نخواهد چشید/ بی عدالتی و تبعیض در جهان عرصه را بر بشریت تنگ کرده است

ی, 08/30/1389 - 12:49
دكتر احمدي نژاد :تا بشر تحت ولایت انسان کامل قرار نگیرد طعم حقیقت و کمال را نخواهد چشید/ بی عدالتی و تبعیض در جهان عرصه را بر بشریت تنگ کرده است

رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز بی عدالتی و تبعیض عرصه را بر بشریت تنگ کرده است، تنها راه سعاد بشریت را قرار گرفتن تحت ولایت انسان کامل دانست و مکاتب گوناگون بشری را ناتوان در عرضه راه نجات خواند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین همایش روز جهانی فلسفه که با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد با خیر مقدم به اندیشمدان داخلی و خارجی تصریح کرد: امیدوارم این همایش آثار پر بار و ارزشمندی برای جهان بشریت داشته باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری این اجلاس بسیار مغتنم است و جمع اندیشمندانی که به دنبال کشف حقایق هستند موجب نزول رحمت الهی است.

رییس جمهور گفت: بر همه روشن است که مهمترین موضوع آفرینش، انسان است و مهم ترین موضوع انسان نیز نیل به سعادت ابدی و کمال انسانی است، مقدمه لازم و اساسی سعادت و حرکت در مسیر تعالی و کمال، موضوع شناخت خالق، انسان و جهان است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه مطالعه شناخت خالق هستی، انسان و جهان امری فطری و همگانی است گفت: انسان بر میزان شناخت از خالق و باور آن بزرگ می شود و کمال می یابد، انسان از هر پدیده ای که او را می شناسد بزرگتر است و سایر مخلوقات در مرتبه پایین تری از علم هستند پس مهمترین مساله انسان شناخت خود و خالق است.

رییس جمهور گفت: اما راه شناخت خدا چیست، انسان محال است که به محیط احاطه پیدا کند، ذات خدا برای انسان دست نیافتنی است، خدا را فقط می توان از تجلی صفات و اسماء او شناخت.

وی بیان داشت: حکمت، علم، قدرت، رفعت، کرامت، عزت، امنیت، سلامت، عدالت، خلاقیت و حلم با تنزل و تجلی در این عالم برای انسان قابل دریافت و شناخت است.

رییس جمهور ادامه داد: کدام موجود در این عالم بالاترین ظرفیت تجلی این اسما را دارد؟ آیا جز انسان موجود دیگری قابلیت دریافت و انعکاس دادن این اسماء را دارد.

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: برای شناخت برتر خدا باید تجلی او را در انسان شناخت، انسان ها هر یک به نسبت، برخی از این اسماء و صفات را منعکس می کنند، بازتاب کامل اسماء الهی کجاست؟ شناخت کامل از تجلی کامل به دست می آید، خداوند، خود، طلب شناخت خود و اسما خود را در فطرت انسان قرار داده و از او خواسته است که به قله وکمال برسد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه بدیهی است که تجلی کامل از طریق انسان کامل میسر است ابراز داشت: انسان کامل تجلی عینی اسماء الهی به طور کامل و در بالاترین وجه است و خدا شناسی جز از طریق شناخت انسان کامل ناقص است.

وی افزود: شناخت انسان کامل نیز فقط از طریق نزدیک شدن به ویژگی های او ممکن است ، انسان کامل در حال حرکت تکاملی پیوسته است و هر لحظه در شان و مرتبه بالاتری قرار می گیرد و هر انسان همراه شده با انسان کامل نیز در حال تکامل است .

وی با بیان اینکه برای شناخت خدا باید انسان کامل را شناخت، تبعیت از انسان کامل را رمز کمال و شناخت حقیقی دانست و گفت: برای شناخت انسان نیز تنها راه، شناخت انسان کامل است.

رییس جمهور ادامه داد: اولین مخلوق، نزدیک ترین مخلوق به خدا است و سایر مخلوقات در مراتب پایین تری هستند، انسان کامل از یک سو در بالاترین مرتبه کمال و تجلی و نزدیک ترین به مبدا هستی قرار دارد و از سویی دیگر واسطه کمال به مراتب بعدی وجود است.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: اگر جهان از وجود انسان کامل محروم شود واسطه جریان هستی قطع می گردد، وجود انسان کامل لازمه جاری شدن هستی در مراتب وجود است، انسان کامل معیار حرکت انسان در مسیر سعادت است و راه انسان در مسیر کمال و نقطه کمال انسان است و تا انسان تحت ولایت انسان کامل قرار نگیرد طعم حقیقت و کمال را نخواهد چشید.

رییس قوه مجریه در ادامه بیان داشت: امروز بر همگان روشن است که هنوز حقیقت خلیفة اللهی انسان شکوفا نشده است، انسان در مسیر کمال تازه در ابتدای راه است و هنوز طعم حقیقی علم، حکمت، امنیت، خلاقیت و حلم را نچشیده است و باید در این راه اتفاقی بیافتد.

وی بیان داشت: پیامبران الهی آمده اند تا این حقیقت را فریاد بزنند و همگان را با انسان کامل آشنا کنند، امروز که بی عدالتی ها، تبعیض ها، ظلم ها و فساد ها عرصه را بر بشریت تنگ کرده و راه سعادت انسان را مسدود کرده است مکاتب گوناگون قادر به عرضه راه نجات انسان نیستند.

دکتر احمدی نژاد افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری به وجود انسان کامل و هدایت او نیازمندیم باید انسان ها به حقیقت او برسند و او باید بیاید و راه درست را عرضه کند، راه وصول به حقایق عالم را نشان دهد و استعدادهای انسان را به کمال خود برساند، پرده های غفلت را کنار بزند و عطش بی پایان بشر را فرو بنشاند.

رییس جمهور تاکید کرد: او باید بیاید و عدل و قسط را در زمین برپا کند و ظلم ها و انحرافات را با نور هدایت خود ذائل نماید. او باید بیاید دست بشریت را بگیرد و بشر را از ظلم و بی‌عدالتی ها نجات دهد این وعده الهی است و وعده الهی تخلف ناپذیر است.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: با ظهور انسان کامل تمام استعدادهای الهی به فعلیت خواهد رسید آنگاه بشریت طعم عدل، عزت، امنیت، پاکی و رحمت الهی را خواهد چشید و آنروز دیر نخواهد بود.

رییس جمهور کشورمان در پایان خطاب به اندیشمندان داخلی و خارجی شرکت کننده در هشتمین همایش روز جهانی فلسفه خاطر نشان کرد: بیاییم در تحقق این وعده الهی سهم مناسبی داشته باشیم.

دکتر احمدی نژاد در پایان با قرائت سوره توحید از همه اساتید، محققان، میهمانان داخلی و خارجی و برگزار کنندگان همایش روز جهانی فلسفه قدردانی کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.