عضو فراکسیون روحانیون مجلس: تقویت حوزه های علمیه وظیفه نظام است

ی, 08/30/1389 - 12:42
عضو فراکسیون روحانیون مجلس: تقویت حوزه های علمیه وظیفه نظام است

عضو فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از اينكه استقلال حوزه بهانه اي براي فراموش كردن مدارس علميه شده است، گفت: در شرايط فعلي كه اسلام مورد هجمه قرار گرفته به فعاليت گسترده حوزه هاي علميه نيازمنديم و نبايد با آنها كم لطفي شود.

 

 

حجت الاسلام حسن نوروزي با اعلام اينكه درحال حاضر دو ميليون و 500 هزار طلبه برای ترویج وهابیت در پاكستان وجود دارد گفت: دانشگاه هاي مكه و مدينه توسط وهابيت اداره مي شود و با قدرت تمام از افكار وهابيت دفاع مي كنند و حتي در شهرهاي مرزي حوزه علميه داير كرده اند تا افكار وباورهاي خودشان را به مرز نشينان تحميل كنند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در حالی که مخالفان اسلام ناب بودجه هاي سرسام آور برای نشر اندیشه های انحرافی خود اختصاص داده اند، آنگاه ايران اسلامي براي تجهيز حوزه هاي علميه کار چندانی نکرده است.

وي با تاكيد بر اينكه لازم است حوزه هاي علميه با يك قدرت وي‍ژه در خدمت جهان اسلام قرار گيرد، گفت: حوزه ها بايد به نظريه پردازي در علوم انساني بپردازند تا در برابر علوم انساني غرب و شرق نظرات بالنده و فاخر بدهند.

نماينده رباط كريم گفت: اكنون مساجد كشور به 70 هزار روحاني نياز دارد كه متاسفانه امكان تعليم و تربيت طلبه براي اعزام به اين مساجد وجود ندارد و اينها به خاطر كم لطفي به حوزه هاي علميه است.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص تعامل حوزه و نظام یادآور شد: وقتی مقام معظم رهبری حوزه علمیه را مادر نظام می داند و تأکید می کنند یک مادر هیچ گاه فرزند خود را تنها نمی گذارد، معلوم می شود نظام نیازمند پشتیبانی های علمی، معنوی حوزه است و نمونه آن حضور روحانیت معزز در جای جای ادارات و ارگانهای اسلامی است.

وی افزد: همان گونه که مقام معظم رهبری تأکید کردند: امرار و معاش طلاب و روحانیون باید از طریق سنت حسنه کمک‌های مردمی و تحت حمایت مراجع عظام تقلید باشد، اما دولت اسلامی وظیفه دارد در خصوص احداث و تجهیز مدارس علمیه کمک کند و از طرفی زمینه حضور روحانیت و استفاده از این تریبون مقدس را فراهم نماید.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.