آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی: تحصيل طلاب غيرايراني افتخار تشيع است

پ, 08/20/1389 - 08:05
آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی: تحصيل طلاب غيرايراني افتخار تشيع است

حضرت آيت‌الله صافي‌گلپايگاني تحصیل طلاب غیر ایرانی در زمینه علوم اهل‌بیت‌(ع) را افتخاری برای تشیع دانسته و گفتند: روی آوردن بسیاری از مردم دنیا به سوی مکتب اهل‌بیت‌(ع) دارای پیام‌های خاصی برای استکبار و عوامل آن است.

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له، ظهر روز چهارشنبه 19 / 8 / 1389 در دیدار 200 نفر از طلاب غیر ایرانی مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) قم، اظهار داشتند: امروز شاهدیم افراد زیادی به دین اسلام ومخصوصا تشیع روی می‌آورند که مایه مباهات و خوشحالی است و نشانگر قدرت و عزت اسلام در دنیا می‌باشد.

ایشان در ادامه سخنان خود تجمع طلاب غیر ایرانی با محوریت قرآن و اهل‌بیت‌(ع) را بسیار ارزشمند خوانده و ابراز داشتند: این اجتماع شبیه تجمع حج که از همه ملیت‌ها به دور هم جمع شده و بیانگر اخوت و برادری مسلمانان است، می‌باشد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، معارف اهل بیت‌(ع) را پایان ناپذیر دانسته و گفتند: امروز شیعه یکی از غنی‌ترین مذاهب در خصوص منابع علمی و دینی است.

این مرجع تقلید با توصیه به طلاب در خصوص استفاده از فرصت به وجود آمده، خاطرنشان کردند: هر فردی که بخواهد در مکتب اهل‌بیت‌(ع) تحقیق و تحصیل کند، می‌تواند تا هر درجه علمی آن را  ادامه دهد؛ چرا که معارف اهل‌بیت‌(ع) تمام شدنی نیست و همه می‌توانند از آن بهره‌ببرند.

معظم‌له با بیان این مطلب که توقف در اهل‌بیت‌(ع) وجود ندارد، گفتند: امروز شیعه یکی از غنی‌ترین مذاهب در خصوص منابع علمی و دینی است و هیچ ملتی در این زمینه به پای تشیع نمی‌رسد.

*قرآن و اهل‌بیت‌(ع)، نجات دهنده بشر

حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، تمسک به قرآن و اهل‌بیت‌(ع) را نجات دهنده انسان از گمراهی دانسته و یادآور شدند: هیچ ملت یا مکتبی بدون این دو به سعادت واقعی نخواهند رسید.

معظم‌له با بیان این مطلب که علم د قیق و صحیح نزد اهل‌بیت‌(ع) است، از طلاب خواستند تا برنامه‌های خود را با محوریت قرآن و اهل‌بیت‌(ع) ادامه دهند.

این مرجه تقلید همچنین خطاب به طلاب غیر ایرانی گفتند: منابع تشیع با جامعیت خود، نجات‌بخش و راهنمای بشر بوده و باید با اهتمام ویژه، آنها را فراگرفته و برای نجات بشر به کار گرفت.

* قدردان نعمت ولایت باشیم

ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر و تبریک این ایام، ابراز داشتند: نعمت ولایت یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند است که همگان باید قدردان آن باشند.

*کتاب 28 جلدی عالم سنی درباره غدیر!

این مرجع تقلید، عید غدیر را بسیار با عظمت خواندند و یادآور شدند: بزرگان اهل‌سنت نیز در کتا‌ب‌های خود به مسئله غدیر پرداخته‌اند؛ به طوری که حتی یکی از عالمان مطرح آنها کتاب 28 جلدی در این باب به رشته تحریر در آورده است.

 

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.