کادر اداره کننده نظام اسلامی از دیدگاه یکی از مراجع

د, 08/17/1389 - 09:45
کادر اداره کننده نظام اسلامی از دیدگاه یکی از مراجع

امروز نظام اسلامی دارای کادری جهادگر و قوی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی است و در راس آن یک فقیه مدیر، شجاع و بسیار برجسته وجود دارد؛ بنابراین همه باید نظام را حفظ کنند.

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از سپاهیان و نیروهای وزارت دفاع و پشتیبانی با تسلیت سالروز شهادت امام جواد‌(ع) گفتند: کار پیامبر در طول 23 سال راهنمایی و هدایت بود و مسلمانان از ایشان آموختند که در زندگی چگونه باید گام بردارند.

ایشان با بیان این که خداوند راه مستقیم را در معارف اسلامی معرفی کرده است، افزودند: تشکیل حکومت یکی از اقدام‌های مهم پیامبر اسلام بود، چون در اسلام نظام سلطنتی مردود است.

معظم‌له، با بیان این که حالات سلاطین می‌توان به ضرورت قیام امام‌(ره) پی برد، خاطرنشان ساختند: قبل از انقلاب کاخ نشینان به فکر خود بودند و بار لذت‌های آنها به دوش مردم بود، اما حضرت امام این تکلیف را درک کردند و کاخ ستمگران را خراب کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به تبعید امام‌(ره) در 13 آبان43 اظهار داشتند: وقتی حضرت امام‌(ره) درباره قانون کاپیتولاسیون افشاگری کردند به ترکیه تبعید شدند.

ایشان ادامه دادند: تبعید امام از ترکیه به عراق به خاطر این بود تا با وجود مراجع در این کشور امام تحت شعاع قرار بگیرند، اما ایشان در نجف درس ولایت فقیه را آغاز کردند که با استقبال طلاب و فضلای حوزه روبرو شد.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به استقبال بی‌نظیر طلاب و علما در نجف از حضرت امام‌(ره)، گفتند: از امام خواستند تا به کشور دیگری بروند و چون در آن روز کشورهای اسلامی زیر سلطه استکبار بودند، امام پاریس را انتخاب کردند.

* صدایی که به گوش جهانیان رسید!

ایشان با بیان این که تبعید امام به پاریس کار خدا بود، افزودند: اگر صدای امام در نجف تنها با ایران می ‌رسید، اما با حضور صدها خبرنگار در پاریس صدای امام به گوش تمام جهانیان می‌رسید.

معظم‌له با بیان این نکته که قبل از انقلاب در همه جنگ‌ها شکست می‌خوردیم، اظهار داشتند: در جنگ‌هایی که از سوی روسیه به ما تحمیل شد اگر اشخاصی مانند حضرت امام‌خمینی‌(ره) و مقام‌معظم‌رهبری در رأس بودند، هرگز شکست نمی‌خوردیم.

این مرجع تقلید، تربیت مجاهدان شجاع را ضروری عنوان کرده و بیان داشتند: اگر امروز ‌آمریکا نمی‌تواند به ایران حمله کند، چون مبارزان، دریادلان و رزمندگانی تربیت شده‌اند که آرزویشان شهادت در راه خداست.

* مستکبرین روز به روز منفورتر می‌شوند

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این که وظیفه امروز ما نگه‌داشتن نظام اسلامی است، یادآور شدند: مستکبرین روز به روز منفورتر می‌شوند و در کشورهای مختلف علیه آنان تظاهرات می‌کنند، اما مسئولان ما به هر کشوری که سفر می‌کنند مورد تجلیل و تکریم و تقدیر قرار می‌گیرند.

ایشان خاطرنشان کردند: امروز نظام اسلامی دارای کادری جهادگر و قوی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی است و در راس آن یک فقیه مدیر، شجاع و بسیار برجسته وجود دارد؛ بنابراین همه باید نظام را حفظ کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.