آیت‌الله مقتدای:اگر حوزه قرآنی باشد امت اسلام قرآنی می‌شود

ی, 08/09/1389 - 12:33
آیت‌الله مقتدای:اگر حوزه قرآنی باشد امت اسلام قرآنی می‌شود

در حوزه کار قرآنی کم انجام شده باید جهشی پیش برویم تا خلا‌ء‌های موجود جبران شود.

 

به گزارش مرکز خبر حوزه آیت‌الله مقتدایی شب گذشته در ‌آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن کریم در مدرسه عالی دارالشفا، با اشاره به اهمیت قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی گفت: امروز حوزه علمیه در فضای بهتری قرار دارد و این  به برکت انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه قبل از انقلاب قرآن در کشور منزوی بود افزود: کشورهای اسلامی ایران را جدا و دور از قرآن می‌دانستند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن به متن زندگی مردم آمد.

فعاليت‌هاي قرآني در حوزه چشمگير شود

عضو جامعه مدرسین خاطر نشان کرد امروز در حوزهرشته تخصصی قرآن راه اندازی شده و مقالات، تالیفات و تحقیقات در زمینه قرآن و علوم ومعارف آن چشمگیراست

وی یاد آورد شد قرآن اصل حوزه است، چرا که اگر قرآن در حوزه رایج شود به تمام دنیا نفوذ و سرایت پیدا خواهد کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به وجود طلاب حافظ قرآن تصریح کرد باید طلاب فاضل به خصوص جوانان این روحیه را برای خود حفظ کنندتا در مجامعی که برای تبلیغ می روند در هر منبر از قرآن وتفسیر استفاده کنند و انس قرآن را به دیگران القاء کنند

مدیرحوزه های علمیه با بیان اینکه بیشتر بزرگان ما در اوقات فراغت و زمان استراحت به حفظ قرآن می پرداختند یاد‌آور شد، اگر قم و حوزه علمیه قرآنی شود، امت اسلامی قرآنی می شود بنا‌براین طلاب باید وقت قابل توجهي را به قرآن اختصاص دهند.

تقدير رهبر انقلاب ازفعاليت‌‌هاي معاونت تهذيب حوزه

آیت‌الله مقتدایی ضمن تقدیر از فعالیت‌های معاونت تهذیب حوزه در زمینه قرآن گفت: گزارشی از معاونت تهذیب، خدمت مقام‌معظم‌رهبری ارائه شد، معظم‌له تقدیر و تشکر کردند و ضمن تاکید بسیار برآن فرمودند؛ اخلاق درس  گفتن نیست، اخلاق صیرورت است، اگر طلبه با اخلاق شود باید اساتید از شرح و حال بزرکان برای آنان بیان کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اعتبار کافی برای فعالیت‌های قرآنی در حوزه کم بوده است افزود: انشا‌الله با اعتبارات در نظر گرفته شده فعالیت‌های قرآنی با جدیت استمرار پیدا خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه باید فعالیت‌های قرآنی در حوزه سرریز شود اضافه کرد: امروز  در سراسر دنیا کسانی هستند که عطش فراگیری قرآن را دارند بنابراین حوزه علمیه باید آنها را سیراب کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.